pondělí 11. ledna 2016

Knihomolová



Vedle každodenních dotazů čím fotím mi neustále chodí maily, abych vám jako učitelka doporučila nějaké zajímavé publikace pro děti.
Vytáhla jsem tedy naše nej kousky z poslední doby a tady jsou:

Pro prvňáčky, kteří se učí genetickou metodou, je vhodná například knížka psaná velkými tiskacími písmeny  Kos je bos od Naše kniha, kterou mohou děti začít číst už koncem října.


Ve výuce v první třídě jsem do listopadu při vyvozování písmen využívala Šmalcovu ABECEDU od Baobabu.
Každé písmenko zde má svou dvoustránku a obrázek je věnovaný co nejvíce slovům od daného písmenka. Děti se snažily uhádnout, o kterém písmenku si budeme povídat, hledaly je podle ilustrací a vymýšlely další slova.
 Moc pěkná, praktická a názorná pomůcka jak pro prvňáčky, tak i školkové děti.


Pro prvňáčky jsou vhodné knížky, které mají větší písmo a na stránce je méně textu, ale mnoho doprovodných obrázků.
Bety miluje Kde zůstal medvídek Bobík? od nakladatelství Thovt. 
Byla to její druhá samostatně přečtená knížka. Když byla Bety ve školce, předčítali jsme ji před spaním snad třikrát. Jak si nějakou knížku naše Bety oblíbí, čteme ji několikrát do roka:o)
 Máte to s malými dětmi podobné?



Náš další favorit od nakladatelství Baobab je knížka od Jiřího Dvořáka Zpátky do Afriky s krásnými obrázky od Alžběty Skálové. 
Děti prožijí dobrodružné cestování kamarádů ze ZOO, kteří řeší na svém útěku do Afriky nejrůznější strasti, umí si pomáhat a držet za jeden provaz.
 Ke knížce je přiložená i mapa, kde mohou děti sledovat, kudy se parta kamarádů vydala.



Klasika pro prvňáčky je poetická knížka ze 70tých let od Daisy Mrázkové Můj medvěd Flóra.
Opět Baobab, tam já vybírám opravdu často:o)



Terezka (a já také) má strašně ráda Pavla Čecha a nejenom kvůli textům, ale především pro jeho autorskou grafiku. Jeho obrázky, to je skvost. Můžete koukat několik minut do jednoho a stále něco nacházíte.
Náš nejnovější přírůstek z Čechových knih je Dobrodružství pavoučka Čendy z nakladatelství Petrkov.
Druhý díl této trilogie se už bohužel nevydává ve větším formátu, ale jen v kapesním.
Vhodné pro malé děti až po třeťáky.



Nyní se Terezce dostala do rukou knížka od Olgy Černé Klárka a 11 babiček od Baobabu.
 Je to malá kapesní knížka, věkem tak pro děti od 9 let s vtipnými ilustracemi Alžběty Skálové. Text je velmi čtivý. Je o malé Klárce, která putuje od jedné "babičky" ke druhé, protože se její dědeček zranil a leží v nemocnici.
A proč tak často střídá bydlení u kamarádek svého dědečka, to ať si vaše ratolesti přečtou samy.




Mějte krásný večer... Třeba v posteli u knížky.
Monča

16 komentářů:

  1. Dobrý večer Moni,děkujeme za krásná doporučení. My máme dva kluky 9 a 10 let a vlastně vyrůstáme na Astrid Lindgrenové. Na počátku byla Pipi Dlouhou Punčocha, Děti z Bullerbynu,
    Ronja dcera loupežníka. A aktuálně čteme Rychlé Šípy, prostě klasika. A i Klapzubovou jedenáctku kluci hltali. A klidně doporučím i pro holčičky. Prosím, jenom né ty "Poseroutky", "Hugy" a další nesmysly! Omlouvám se :-). Ale musím říct, že sami od sebe naši kluci knížku do ruky nevezmou. Čteme společně, všichni, téměř každý večer. Mějte se moc pěkně a děkuji Vám za milý, moc inspirativní web!
    Jana Michejdová

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji Janí, u nás je to stejné.
    Čteme večer společně a také musíme hlavně Terku popostrčit, aby knížku otevřela. Bety zatím čte s větší chutí, má zatím tu nejpřirozenější vnitřní motivaci čerstvého prvňáčka. Čte vše a stále včetně cedulí a názvů obchodů a prožívá tu radost, že patří mezi velké.

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, konečně vím po čem se dívat. U nás se taky čte pořád to samé oblíbené dokola :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, děkuji za užitečné tipy. Máme doma čerstvého prvňáčka a její nadšení pro čtení je neuvěřitelné. Kéž by jí to zůstalo:-) Krásný den! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
  5. "učí genetickou metodou"? Bože co to zase je? Děsím se toho co mé děti ve škole čeká :-(
    Ty kresby Pavla Čecha jsou opravdu krásné, nalákalo by to k četbě i mě :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé tipy na knihy. Kos je bos je super.

    OdpovědětVymazat
  7. Diky za hezke tipy. U nas mame zatím nectenare, ale inspirace uzasna. Cteme ted knizky před spanim z Vanoc, pak urco zajdu sem pro tip, az bude treba dokoupit nove. Vypadaji uzasne. Marcela

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Mončo, to jsou všechno tak krásné knížky... Četli jsme podobné knihy, které píše paní Jana v prvním komentáři. Škoda, že jsou již naši kluci velcí a společné čtení odpadlo. Ráda přivítám i tipy pro náctileté 17 a výše :-). Kluci byli a jsou také knihomolové a často se u knížek od srdce smáli nebo upřímně truchlili. Všem se nám moc líbila knížka "Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče", která je vlastně takovou pohádkovou terapií na různé dětské nešvary.... vlastně nejen dětské :-).
    Přeji krásné dny všem a nejvíc vám na kopeček. Majka

    OdpovědětVymazat
  9. Tak jsem si Mončo zapsala tvé tipy a po knížkách se podívám. Máme vnuka druháka a vnučku prvňačku, tak se dobré knihy hodí. I když musím říct, že v knihkupectví mi vždy také dobře poradí.
    Měj hezké dny u vás na kopečku.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Moniko, i já děkuji za Vaše tipy :) Knihy miluju, s dětmi hodně čteme. Teď vychází tolik kráásných knížek...je mi líto, že všechny nemůžu koupit. Vhod mi přišel tip na kuchařku - muž má ve čtvrtek narozeniny, tak je jasný ;)
    Moc Vás zdravím a přeji všechno dobré.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Dětské knížky to je moje, před spaním není nic lepší ke čtení. Já už asi posté čtu mou oblibenou z dětství Děti z Bullerbinu..:)

    OdpovědětVymazat
  12. Supr tipy, už jsem si je uložila do svého dáračkova - seznamu, abych před svátky, narozeninami a Vánoci netápala, co hezkého dětem pořídit.

    OdpovědětVymazat
  13. Supr tipy, už jsem si je uložila do svého dáračkova - seznamu, abych před svátky, narozeninami a Vánoci netápala, co hezkého dětem pořídit.

    OdpovědětVymazat
  14. Díky za tipy na knížky:) My pro ně chodíme jen do knihovny a zrovna z tohoto článku jsou všechny volné k půjčení:) Tereza

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné tipy na knížky - Kos je bos je skvělá. Mám doma prvňačku, a teď si čte knížku od Zuzany Pospíšilové Záhada školní půdy.
    Jinak my knížky taky milujeme,já je i prodávám,takže je to fakt srdcová záležitost.Dceři jsem četla hned od miminka a bez knížek už si to nějak neumíme představit.Milena a natálka

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji za připomenutí knihy Můj medvěd Flóra. Při pohledu na obal jsem se v mžiku přenesla do svého dětství...nevěděla jsem, že mám ten obrázek tak vrytý do paměti.Je to dobrých 40 let ☺.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥