úterý 5. ledna 2016

Tři králové ...



Jako každý rok už opět pečeme tříkrálovou bábovku, do které schovávám penízek pro štěstí. Letos minci do bábovky s nadšením hodila Betynka.
Uvidíme, jestli ji zase někdo nesní :o)
Holky se na tuto bábovku těší už od Vánoc a oboustranně do ní vyzdobily obrázek na zápich.
Já z krepového papíru a čtvrtky vyrobila korunu a sváteční čokoládová bábovka je na světě.
Mňam.







A ve škole jedem už od pondělka na Tříkrálové vlně. Sedíme a učíme se  v korunách, zpíváme a kreslíme Tři krále ... no ale plníme osnovy dle plánu, abyste neřekli, že si na půdě jen užíváme tradice :o)
A s tou bílou peřinou venku je ta správná nálada na konečně vánoční téma.
 Škoda, že to zítřkem všechno končí.







Tak si připravte vajíčka na bábovku, nebo recept na jakýkoli váš oblíbený koláč a zítra zpříjemněte dětem Tříkrálový den něčím sladkým od maminky :o)
Krásný večer.
Monča



36 komentářů:

  1. Ahoj Moni,
    krásná inspirace, už jsem se nechala touto tříkrálovou bábovkou zlákat minulý rok. Děkuji :)
    A chci Tě utěšit, zítra to ještě nekončí! Oficiálně končí doba vánoční až svátkem Křtu Páně, což letos vychází na neděli 10. 1. 2016 :) Každopádně betlémy mohou být klidně vystaveny až do Hromnic 2. 2. 2016.
    Krásný ještě vánoční čas přeji.
    Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím a nenechám si tu krásu brát. My ji máte téměř celoročně, mám ráda přírodní výzdobu a anděly a ti jsou s námi stále:o) A světýlky si svítíme i v létě na terase.
      Krásné dny, Maruško.

      Vymazat
  2. No to je úžasné!!!! Nádherná inspirace... Děkuji :)
    Kat....

    OdpovědětVymazat
  3. NÁDHERA))))) Milena a Natálka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Mončo, u vás je zase parádní nálada a pohoda. Krásné obrázky holky vytvořily. Mám letos z Berouna kalendář a koloběh od Čapků a z obou na mě mrká koláč s korunou, tak budu muset taky něco vytvořit. A já vždy nechávám celou výzdobu do Hromnic, když už to dalo takový práce, tak aby jsme si to náležitě užili a ještě když je teď ta nasněžená kulisa. Mějte se tam na kopečku moc hezky. Pa Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám vlastně takovou celoroční vánoční výzdobu. Anděly nikdy neuklízím, nějaké hvězdy také nechávám a šišky jsou u nás také nastálo:o)
      Také se mějte s Davidem prima:O) papa

      Vymazat
  5. To je pěkný, neznala jsem to. Asi taky o víkendu okorunujeme bábovku. Děkujeme. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, máš můj obdiv. Já teď vůbec nejsem schopna nic sladkého upéct, jak jsem přesycená. Ale až mi otrne - najdu někde recept na tu bábovku? děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ta výhoda, že jsem letos bojkotovala cukroví :o)
      Tady je recept na tu našu:
      http://unasnakopecku.blogspot.cz/2014/01/trikralova-babovkakmb-2014.html

      Vymazat
  7. Oni už budou Tři králové? No vidíš, já se ještě nerozkoukala z Vánoc a ty už zase něco vymejšlíš, jsi neskutečná! Se stydim:)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to víš, ve škole se od pančitelek asi tak očekává, tak abych nezklamala:o)
      Ale tyto staré tradice já můžu. Zkrášlí ty šedé (nyní výjimečně bílé) chvíle.

      Vymazat
  8. Moni, jako vzdy nadhera. Tvuj blog sleduji od tveho prvopocatku. Byla jsi muj prvni nalezeny blog a ja si te dala do oblibenych.. a do dnes jsi mou denni kavou :)
    Proplouva k nam vase krasna atmosfera az do obyvaku.
    Fotkta z obyvaku s vyhledem na zahradu.. prekrasna :) to mi chybi, ten mraz a snih. Za to vim, jak poradne chutna nase more a co vse v nem plave.. :)
    Tesim se na tvou dalsi inspiarci.
    Krasny novy rok :) Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Moniko,ač jsem již starší ročník....ráda k Vám chodím nakukovat a inspirovat se.Máte moc krásný blog,
    jste velmi šikovná a chtěla bych být Vaším žákem.Přeji Vám pohodový Nový rok, rodinné štěstí a též celé rodině zdraví.Miluše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Miluško.

      Vymazat
    2. Take bych chtela mit takovou ucitelku a tez pro sve deti. Nejsou bohuzel vsechny takove. Moc rada sem chodim a velmi dekuji za inspiraci. Na tri krale se narodil mladsi syn, tak mu zkusim o vikendu upect i tuto babovku.

      Vymazat
  10. Krásný! A já včera zrovna upekla mrkvový dortík, kdybych to věděla, byla by bábovka:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Může být cokoli a minci bych tam propašovala i po upečení :O)

      Vymazat
  11. Krásný den, nejdříve bych chtěla moc poděkovat paní Monice za její nádherný blog, který mně doporučila kamarádka a hned jsem se stala pravidelným návštěvníkem. Jste úžasná ! Hrozně ráda k Vám chodím na návštěvu pro inspiraci k zabydlení našeho nového domečku a tipy na tvoření se synem. Již sháníme s manželem tabulovou barvu na naší lednici :-) Chtěla jsem se ještě prosím zeptat, zda nevíte, zda je ještě k sehnání zmíněný Nekonečný kalendář od paní Lucie Čapkové? Dívala jsem se na jejich stránky, ale asi už nejsou aktuální. Kdyby jste prosím měl někdo tip, kde by se dal ještě zakoupit, budu za něj moc ráda, vypadá kouzelně. Přeji hodně zdraví a štěstí do nového roku celé vaší rodině. Posíláme pozdrav z Podkrkonoší :-), Katka H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za svou neznalost, už jsem dohledala aktuální stránky eshopu paní Lucie a bohužel Nekonečný kalendář tradic (Věčný koloběh) již opravdu není v prodeji a nebude se již tisknout. Tak to je škoda :(. KH

      Vymazat
    2. Dobrý den,já jsem kalendář zakoupila zde: www.eshopnaparezu.cz .
      Hezký večer Andrea

      Vymazat
    3. Katko, moc děkuji za krásná slova a přání
      Já jsem s Lucií v září mluvila a bohužel už nedělá ten závěsný trhací, který já měla roky doma. Má ale stolní týdenní a diářky. Sehnat lze na fleru, u paní dýně na pařezu, u nás v Berouně u Šťastné kozy a v Barevném bufetu:o) M.

      Vymazat
  12. Ďakujeme krásne za inšpiráciu. Dnes sme mali "trojkráľový" celý deň a drobcovi sa veľmi páčilo. :-) takto to u nás prebiehalo ... http://adamkovoihrisko.blogspot.sk/2016/01/trojkralovy-kolac.html
    Marianna

    OdpovědětVymazat
  13. Krásně jste si den užili:o)

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den, krásný blog. Plný příjemné inspirace. U nás máme Vánoce až do Hromnic. Dříve výzdobu nesklízíme a teď když napadl sníh by to byla škoda. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Jako vždy na jedničku:). Krásný a spokojený rok 2016.
    Romana a Julinka

    OdpovědětVymazat
  16. Moc se mi líbí ty vaše černobílé fotky.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥