sobota 9. dubna 2016

Nepřestáváme


... dělat z nového staré, omšelé a s letitou duší.
Je neuvěřitelné, kolik nad tím vším Tom strávil hodin. Už druhý celý víkend a včera den dovolené. Ale ta radost z dobře odvedené práce zastíní únavu a bolest celého těla.
Nové fošny ohobluje a potom do nich dělá zářezy nožem,odřezává kudlou kusy dřeva, tluče mělké díry kladívkem, rýpe velkými hřebíky, "češe" dřevo drátěným kartáčem a ťuká ostrým drátem díry ... jakože červotoč:o) 
S nátěrem alespoň můžu pomoci. Použila jsem ořechovou lazuru na první nátěr. Po zaschnutí jeden slabý nátěr bílou lazurou, ale tu hned hadrem stírám a vtírám do dřeva. Konečně máme odstín přesně takový, který jsme chtěli. Pokus omyl, ale je tu.
Tady je vidět masivní lavice před nátěrem a po něm. baví mě ten starý vzhled. Ani bych nevěřila, je jsme pro fošny jeli minulou sobotu.




A v mezičase zase natírám své cedule. Ano, cedule s citáty jsou taková moje úchylka:o)
Nyní jsem využila staré rámy obrazů i se skleněnou výplní, které v červnu loňského roku ve škole vynášeli do kontejneru. Já věděla, proč se pro ně vrátit.
Sklo obrazu jsem dvěma vrstvami natřela matným černým Eternalem. Určitě použijte na nátěr skla molitanový váleček. Eternal je nejlepší. Není to tabulová barva, ale umí udělat ten samý efekt a to za zlomek ceny. Natírám jím dřevěné police, sklo, plasty ... je opravdu na vše a křídou se na něj krásně kreslí a píše.



Tak prozatím konec z ochutnávky pokračujích prací.
Mějte se krásně a děkuji za vaše zastavení a milé komentáře.
Jdu pokračovat ven.
M.


28 komentářů:

  1. Moni, to vypadá nádherně, Tom je šikovný . Pergola bude úžasná , tam se návštěvám bude líbit a nebude se jim chtít domů :)
    Pozdrav z Plzně :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a my se těšíme na ty návštěvy, jinak tam ani neposedíme. Říkali jsme, že to děláme hlavně pro ně:o)
      Jednou jsme si naplánovali, že posedíme a znáte, jak to končí. Já plela už o dvacet metrů dál a Tom taky něco vymýšlel.
      Děkujeme, Péťo.

      Vymazat
  2. Dobrý den, Moniko, pergolu máte krásnou a nábytek se k ní bude hodit, navíc vytvořený vlastními silami má mnohem vyšší, vlastně neocenitelnou, hodnotu. Můžete prosím uvést značku lazury, jakou používáte a jste s ní spokojeni? Vloni jsem s lazurou strávila celé horké léto při natírání plotu (50 metrů, 3 vrstvy) - opálení, jak od moře, bylo zdarma. My použili na podbití a plot (snad kvalitní a slunci a vodě odolnou) zn. Remmers. Díky za Váš čas, který věnujete přípravě příspěvků, Vaše nápady jsou mi inspirací. Zdravím Vás, Martina Vítová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, děkujeme.
      Používám lazuru Luxol (ořech i bílou) + matný lak na poslední vrstvu. Ten je zatím jen koupený, ještě jsem nevyzkoušela. S lazurou nejvyšší spokojenost.

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Je dobrej :o) Vyřídím, Ilonko. Díky.

      Vymazat
  4. Dobrý den Moniko,
    moc pěkný stůl, ale i Vaše cedule jsou moc pěkné a nápadité "citáty".
    Tak hodně dalších tvůrčích úspěchů, se kterými se nám zase pochlubte. Mějte se moc hezky.
    Miluše

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, moc díky. A spolehněte se:O)

      Vymazat
  5. Dobrý den Moniko, vše vypadá naprosto úžasně :):):) Milena

    OdpovědětVymazat
  6. Moni vy jste oba úžasní! Máš velmi šikovného manžela, lavice i stůl, obojí je krása! Vím co to dá práce, můj tatínek byl takhle šikovný, leta pracoval v truhlárně a doma jsme měli všechen nábytek vyrobený jím. Tak jsem s ním často jako malá holka trávila čas v truhlárně a proto obdivuji vaši práci! Jste jedničky, oba!Moc zdravím celou skvělou rodinku. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkujeme. Šikovný fakt je. Bez pracovního ponku a profi nářadí dělá vše v předklonu. Obdivuju, že mi splní i takové přání, udělat vše staré ... ale naštěstí to cítíme stejně. Vysoký lesk se u nás nenajde:o)

      Vymazat
  7. Krásné to máte! U nás celý den prší, ale takové fotky mi vždycky zvednou náladu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás zataženo, sucho. Foto sedmikrásek je asi 3 dny staré.
      Díky.

      Vymazat
  8. Jste bezva team a bajecne se pri svem tvoreni doplnujete!
    Ja diky za inspiraci. Uz desne dlouho hledam starou lavici a nemuzu najit. Ted ale uz vim,ze z nove podobnou cestou jako vy udelam starou:-D. A moc se na to tesim. Diky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já díky za milá slova, Marcelko.
      Tak držím palce, ať se zadaří.

      Vymazat
  9. Dobry vecer, mohu se zeptat jak smyvate kridu z tabulek (a ze vseho ostatniho)? Nejde mi to do hlavy, copak se cerna take nesmyje? Jinak diky za krasny inspirativni blog. Chodim k Vam cerpat silu..zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, vše myju mokrým hadrem jako ve škole tabuli:o)
      Černá se nesmyje. Je to akrylová barva a po zaschnutí drží navěky:o)
      Na dřevěné police udělejte alespoň tři nátěry.

      Vymazat
  10. Zdravím,povedl se Vám krásný venkovní obýváček♥.Šárka

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to u vás krásně, hned bych zašla na návštěvu a poseděla. Lavice je téměř dokonalá, smekám před umem a trpělivostí vašeho muže. A ty tabule a nápisy na nich prostě nemají chybu :).

    OdpovědětVymazat
  12. Jste borci, máte to krásný. A jedete jak fretky. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Nádhera, Moni, vypadá to krásně...Smekám před vámi :)...A moc se těším na naše další setkání v té vaší oáze klidu a pohody :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ten postup "postaršování" lavice mě pobavil. I červotoč je. :-) Máte to fakt krásný.

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den, je možné natřít Eternalem i nerezovou digestoř? Máte s tím zkušenost? Moc ráda si chodím k Vám číst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkušenost mám, Haní, jde to dobře. Ale nejdřív odmastit octovou vodou a minimálně 4 vrstvy molitanovým válečkem. Eternal udělá krásnou strukturu a lze opakovaně psát a kreslit křídou. Mám takto natřenou i chromovou lednici už 4 roky natřenou a stále kreslíme:o)

      Vymazat
  16. Moni, nádhera...... nemůžu se vynadívat, super:) A děkuji za inspiraci, dortík úžasný, trochu jsem ošidila krém, ale i tak byl moc dobrý a bagetky zrovna tak, ty už jsem pekla dvakrát... Tak se mějte krásně Petra

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥