neděle 17. dubna 2016

Poměli jsme se


... pobavili a k prasknutí najedli. Vždy se bojím, aby toho nebylo málo a pak dostávám vynadáno, že se i na ten nový obr stůl už nic nevejde  :-)
Dnes tedy nevařím a dojídáme zbytky.







Domácí nugeta

100g pražených nesolených arašídů
180g mléčné čokolády
 2 lžíce moučkového cukru 
( i méně, záleží na vaší chuti)
1 lžíce - 2 lžíce rostlinného oleje

Čokoládu rozpusťte ve vodní lázni. 
Arašídy rozmixujte do hladké hmoty. Chce to trpělivost, ale po několika minutách se uvolní tuk z oříšků a vznikne hladká kaše. Přilijte olej, přisypte cukr a opět mixujte. Nakonec přilijte rozpuštěnou čokoládu, smíchejte a to je vše.
Za 10 minut máte domácí nugetu bez konzervantů a éček. A chuť je naprosto totožná jako u kupované. Děláme pravidelně už několik let.



Domácí rychlá paštika

1 velkou cibuli nechte zesklovatět na sádle.
Přidejte 500g pokrájených kuřecích jater a restujte asi 2 minuty, aby se játra zatáhla.
Okořeňte. Já používám tymián, římský kmín, koriandr, rozmarýnu a koření na paštiku od Salvátora.
Přilijte 1dcl bílého vína, trošku horké vody a duste asi 10 minut.
Přidejte 1dcl smetany a povařte 1 minutu. Vypněte sporák, přidejte 100g másla a malou hrst majoránky.
Vše rozmixujte tyčovým mixérem.
Nejlépe chutná druhý den s kváskovým chlebem.





Tyto krásné kousky na stůl jako cukřenku, dózu na sýr a zapékací misky na paštiku jsem vybírala v mém oblíbeném  obchodě A la maison.
Je pravda, že jsou to kousky dražší. Ale na dárcích se nemá šetřit. Kamarádce jsem jako dárek udělala nugetu a po snězení jí zůstane krásná dóza s kovovým držákem.
A já sama jsem typ, který si raději než kabelku, parfémy a nové boty kupuje takovéto nedůležité ale oku milé libůstky.






Double dar. Loni jsem dostala od mamči starou truhlu po jejím dědovi. Byla šíleně nalakovaná snad deseti vrstvami. Tomův táta sundal kování, vyčistil ho a natřel kovářskou barvou. Lak odstranil a vybrousil truhlu na původní dřevo. 
Tom včera dostal očištěnou a vymazlenou truhlu k narozeninám. Jsem z ní nadšená. Už našla své místo a bude ještě hodně dlouho sloužit. Zase jedna zachráněná stará duše. Děkujeme moc.



Mějte krásnou neděli a děkuji za zastavení.
M.

51 komentářů:

  1. Ten nápis na tabuli ohledně vína mě opravdu pobavil ;-) :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Opět nádhera a potěcha pro duši :o) Mončo, čím píšete cedulky a je to obyčejný černý papír? Děkuji Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, díky.
      Cedulky jsou z tvrdé černé čtvrtky a píši na ně bílou gelovkou.

      Vymazat
    2. A jsou zapíchnuté přímo do jídla? Myslím třeba do paštiky atd.?

      Vymazat
    3. Ano, a barvu nepouští:-)

      Vymazat
  3. Bože ta truhla je nádherná. Také nějakou pro sebe vyhlížím. Chodím zatím na aukro, ale furt doufám, že se nějaká objeví třeba na půdě u babičky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme štěstí, že se objevila. Také jsem po ní toužila roky. Určitě na Vás nějaká někde čeká:-)

      Vymazat
  4. Opravdu lakave a bohate pohosteni, krasna vyzdoba, ty cedulky u jidla jsou dokonale:-). Truhla tez. M.

    OdpovědětVymazat
  5. U vás je tak krasně. A jste neuvěřitelně činorodá a nápaditá. Nutellu určité vyzkouším. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Pokud chcete domácí nutellu, dejte místo arašídů oloupané lískové oříšky a trochu kakaa.

      Vymazat
  6. Co všechno dobrého jste chystala? Brzy nás čeká kolaudace naší terasy, tak abych měla inspiraci :-) A co jsou ty kuličky (předpokládám, že sladké) na špejli?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Grilovaná krkovice, pečené kuřecí špalíčky s rozmarýnovými gratinovanými brambory, hamburgery, focaccia + dipy, paštika s chlebem, cheesecake s malinovým přelivem, sněhové pusinky ... ty si přála místo dortu Terezka, celozrnné krekry k dipům.
      Ty kuličky na špejli jsou opravdu sladké a byl to dárek od babí pro Bety. Cake pops čili těsto na špejli.
      recept třeba tady u Maryny
      http://www.laskominyodmaryny.cz/2012/11/cake-pops-cili-testo-na-spejli.html
      Hezký den, M

      Vymazat
  7. Nádhera! Ani nedýchám. Všechno máte naprosto úžasné! Od jídla až po bydlení! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Moni,dobře jste se poměli,kdybych to tušila,poslala bych vám trochu sluníčka,u nás bylo nádherně.Krásné to máte,pá Dáša Havířov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi hodná Dášo.
      V sobotu ještě sem tam sluníčko vysvitlo, ale vidíme ho čím dál míň. Jen ať prší, příroda to potřebuje.zem je suchá i po zimě.
      papa, M

      Vymazat
  9. Zdravím,oslava vyvedená,stůl otestován pod mňamkama,obr dárek přenádherný♥...A tvůj "typ" je mi velmi sympatický)))).Přeji krásné počasíčko,já si to dnes užila po dvouměsíčním azylu...hurá.Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, Šárko ... a užívej si jaro i nadále♥

      Vymazat
  10. Moni, je to dokonalé :) a ty dobroty... krásně se na to dívá a určitě ještě lépe chutná :)

    OdpovědětVymazat
  11. Moni, vypadá to, že se sešlost vydařila!!! Terasa nádherná, občerstvení luxusní! Sbíhají se mi sliny! Krásný večer, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsem nestihla fotit maso a to teplé:-)
      Děkujeme, Lucí.

      Vymazat
  12. Moc hezké, Moniko! Miluše

    OdpovědětVymazat
  13. Ta truhla, to je teda nádherný kousek! A vůbec, všechno to máte krásný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, moc děkujeme.
      PS: Zrovna čteme s Bety Tvého medvěda Johana ... nádherná knížka!

      Vymazat
  14. Příjemná inspirace pro naši oslavu synových narozenin.
    Máte to opravdu moc pěkně naaranžované a doladěné...
    Obdivuji Vaši nápaditost. Užívejte si příjemné chvíle v tom nádherném prostředí. Lucka Kň

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, díky. Mám to štěstí, že mi nápady chodí tak nějak samy:-)

      Vymazat
  15. Krása...všechno dokonale vymazlené:) Hezký den Petra

    OdpovědětVymazat
  16. Moniko, chodím si k vám na blog odpočinout, dýchá od Vás pohoda :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jedným slovom : dokonalé.... Z Vašej rodinky sála taká harmonia, krása, občas k Vám nakuknem, vyskúšam recepty a keď to doma chutí, tak poviem, že to mám Z kopečku. Papa Aňa

    OdpovědětVymazat
  18. Téda, tolik dobrot. Truhla je nádherná. A všem vašim oslavencům přeji vše nej. :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Překrásné fotky, úžasná atmosféra a ta truhla - nádherná. Mějte se fajn Ilona

    OdpovědětVymazat
  20. já nemám slov, píšu 1!

    OdpovědětVymazat
  21. já nemám slov, píšu 1!

    OdpovědětVymazat
  22. já nemám slov, píšu 1!

    OdpovědětVymazat
  23. Krasny blog, jste moc sikovna! Mame doma 2 cerne vojenske truhly, jsou velmi podobne, ale zatim na svou renovaci cekaji.Mam stesti a doma podobne sikovneho chlapa jako vy...a ruina po prarodicich se na nas tesi a my si zaciname mastit svaly..ale vim, ze to dame!Hodne inspirace cerpam u Vas.Dekuji... A kde se daji sehnat takove krasne bile starotalire? :) Krasny den Ivca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivco, moc díky. Talíře jsou z IKEA a ty více zdobné z Nanu Nana. Ale máme je už dlouho, nevím, zda jsou ještě v sortimentu.
      A´t se daří a hodně sil. M.

      Vymazat
  24. Moni, nádhera...keby sa dalo, presuniem sa nejakým "časostrojom" rovno k vám. Tá pohodička prišla až ku mne. A ja sa opäť budem inšpirovať, moji "barančekovia" budú mať oslavu tento víkend :-)
    Pekný deň. Hela

    OdpovědětVymazat
  25. Moniko, děkuji za recept na Nugetu, právě jsem ji udělala jako dárek kamarádce v pěkné skleničce a musím ji rychle zavřít, protože tady s holkama mlsně vylizujeme zbytky z misky :-D. Je výborná a to jsem dala čokoládu hořkou a cukru jen ty dvě lžíce a sladké dle mě akorát.
    Tabule vypadá úžasně. U nás v mužově rodině, se kterou trávíme volna na statku, se hodně a rádo slaví, ale bohužel se nikdo moc nemazlí s prostíráním, dekorem nádobí atd., takže na fotkách převládají vlastně jen lahve s alkoholem a skleničky, jednohubky se servírují na hliníkových tácech, hořčice v původních kelímcích...jídlo je vždy výborné, ale tohle pokulhává, váš styl je mi mnohem bližší, na všechno bych ráda vlastní pěknou mističku :-).
    Hezký den, L.

    OdpovědětVymazat
  26. Zdravím, moc obdivuji vaší nápaditost a vkus. Jste pro mě velkou inspirací:-) Dokonce jsem se pustila do renovace staré truhly - podobné jako máte vy. Už je vybroušená...byla to fuška, ale stálo to za to....prosím, nevíte, čím je ta vaše truhla ošetřena? Voskem, lakem nebo olejem? Máte jí hezky do běla....taky bych ji takhle chtěla...ale pořád nevím, čím jí nakonec ošetřit, aby byla zachována barva vybroušeného dřeva. Jinak přeji pohodový konec školního roku....učím ve školce ve Zdicích ( ted jsem na MD) a poznávám na vašich fotografiích ze školy spoustu známých tvářiček. Martina F.

    OdpovědětVymazat
  27. Zdravím, mohla bych se zeptat jak jste udělala ty houstičky na minihamburgery? Už dlouho mi to vrtá hlavou a vypadají báječně;) Díky a pěkný den:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://unasnakopecku.blogspot.cz/2014/07/domaci-housky-na-hamburgery.html

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥