čtvrtek 21. dubna 2016

praktické počty a papírová peněženka




S netopýry jsme si vyrobili papírovou peněženku. Vylepšili jsme ji na bocích přidáním harmoniky, aby se naše "šrajtofle" uměla pořádně otevřít.
Potřebujeme totiž hodně peněz a mincí. 

Učíme se počítat a rozměňovat peníze v rámci matematiky.
Zadám dětem zboží, cenu a počet mincí, kterými zaplatí. Mají tak omezení.
Např. zmrzlina stála 13,- Kč a já zaplatila třemi mincemi. Jaké mince jsem dala paní prodavačce?
Nebo zadám jen zboží a cenu a zjišťujeme kolik možných  řešení má tento nákup.
Děti to strašně baví. Někdo má k dispozici pro názornost papírové mince, někdo už má představy o hodnotě peněz v hlavě a pomůcky nepotřebuje.
Děti tímto způsobem počítají opravdu hodně příkladů, dokonce i s omezením jak hodnot peněz, tak s omezením počtem zaplacených mincí ... myslím, že to jsou náročné počty a ony je dávají s lehkostí.  Ti zdatnější dokonce vymýšlí příklady pro ostatní.
Jsem na ně pyšná.
A na konci hodiny řeknou: "Ale my jsme se dnes zase neučily." 
:o)
Je lepší odměna pro pedagoga?




Tak to je naše matematika v praxi a máváme vám z půdy.
M.

21 komentářů:

  1. škola hrou, Mončo, myslím že Komenský by měl radost!
    mějte se, Pavel

    OdpovědětVymazat
  2. Vůbec se nedivím, že je to baví. To by mě totiž bavilo taky. Jako malá jsem si hrozně ráda hrála na prodavačku, vzpomínám na svoji plastovou červenou pokladnu s umělými penízky. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zlatýho Ámose pro Tebe...jsi úúúúúžasná Moni!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si na ceny nepotrpím a nemyslím si, že jsem tak výjimečná :-)

      Vymazat
  4. Zrovna včera nám na třídních schůzkách paní učitelka líčila, jak s dětmi v matematice nakupuje (taky máme prvňáčka). Děti teda peníze dostaly od školy. Taky je nakupování moc baví, zajímavější než platit kartou v reálu :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Ale nejlepší je, kolik se za tím "hraním" skrývá výpočtů a oni to ani netuší:-)

      Vymazat
  5. Já bych chtěla chodit k Netopýrům do školy :-).

    OdpovědětVymazat
  6. Vzpomínám na první třídu a pana učitele Kostku, který nás fackoval, tahal za vlasy a za trest nestahoval žaluzie, aby nám svítilo slunce do očí. A do památníků dával razítko rudé hvězdy se vzkazem "Uč se a pracuj". Chtěla bych být zase prvňákem, ale raději u vás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hooodně drné, ale nasmáli jsme se Vašemu komentu... holt černý humor. Učitel Kostka je jak vytažený z nějakého scénáře na humorný film.

      Vymazat
  7. Zdravím,měli by tě naklonovat!!!!!Jsi skvělá.....Krásný víkend,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  8. Dnes v obchodě. "Tati, tati! Já zaplatím!" "Jo? Ty máš peníze?" "Ne, ty mi dáš a já zaplatím." "Ale já budu platit kartou a ty neznáš PIN..." "Ale znám, znám ..." a vykřičel PIN do světa! :D Ju, děti placení baví, tak proč je k tomu nevést raději hrou a doma! Váš článek a fotky jsou super! Líbí a moc. Finanční gramotnost je u dětí hodně důležitá. Také, aby pochopili, odkud peníze pochází a proč jsou.
    Nu, zrovinka jsem si o tom popsala u sebe na blogu, třeba nakouknete!
    https://kaderavkovaivana.wordpress.com/2016/04/11/financni-gramotnost-pro-deti-ano/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou ty životní momenty, které se budou v rodině tradovat a usmívat se jim hooodně dlouho:-)

      Vymazat
  9. Moni, je to úžasné! ... a fotky z předchozího příspěvku nádhera... krásný víkend papa i.

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, tak tohle by mě nenapadlo. Moje vnučka chce v 5ti letech stále počítat. Kolikrát nevím, jak ji zabavit, když hlídám. Už hledám peněženku a budeme vyrábět penízky a nakupovat.
    Ještě, že tě tady máme.
    Zdravím z Podkrkonoší.
    Dana

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥