úterý 10. května 2016

Máslové sušenky


Terezka dostala chuť na křehké máslové sušenky. Doma nemáme ve spíži nic sladkého, kromě cukru v dóze, tak jsme se s Bety  chopily těsta a válečku.
Mám ráda čisté chutě a máslové sušenky jsou po ránu jako pohlazení.
Tak jdeme na ně.


Máslové sušenky

200 g povoleného másla
280 g hladké mouky
80 g pravého vanilkového cukru
Kdo nemá, použije kalsický moučkový
špetička soli

Všechny ingredience smíchejte a těsto nechte hodinku uležet v lednici. Na pomoučněném vále vyválejte alespoň 4 mm  silnou placku. Radýlkem vykrájejte sušenky. My je ještě trochu propíchaly na ozdobu špejlí. Nebo můžete udělat rychlovky jako u koka sušenek. V ruce uválejte kuličky a vidličkou je promáčkněte.
Pečte na 180°C asi 10 minut.

Vanilkový cukr
Jeden CELÝ lusk vanilky rozkrájím na cca 6 kousků. Odříznu jen ten tvrdý konec lusku. Na elektrickém mlýnku na kávu jej postupně melu s 200g cukru krystal. Z cukru se stane za několik vteřin moučkový vanilkový cukr. Ten mám stále po ruce a používám téměř do každého sladkého pečení.






Čistá chuť přírody jako z reklamy :-)

„Žádná láska není tak opravdová,
 jako láska k jídlu.“
George Bernard Shaw


Mějte pohodový den,
M.

28 komentářů:

  1. Přesně takové sušenky mám ráda. Nejlepší je, když není moc ingrediencí

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Díky, Marcelko. Ať chutnají jako nám. Dokonce i Tom si vzal půlku, i když nejí mouku:-) To už je úspěch!!!

      Vymazat
  3. ty sušenky voní už z fotek :) Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Šálek od Ema mamisu? Mají úžasné věci, brzy ozdobí i naší kuchyň. A děkuji za recept, určitě vyzkouším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tento není. Ale jak jsem ho kupovala, říkala jsem si, že je to jako Ema mamisu:-)

      Vymazat
    2. Moni-a nevíte ,kdo tyto hrníčky vyrábí?děkuji Darina

      Vymazat
    3. Darinko, bohužel. Pátrám i na netu a pokud najdu, určitě to sem připíši. Ale možná se někdo najde ze čtenářek jako minule s těmi dřevěnými hračkami:-)
      Tímto dopředu děkuji.

      Vymazat
    4. Moni-moc vám děkuji za ochotu-díky vám už mám formu na chleba i na koláč:)moc děkuji
      hezký den Darina

      Vymazat
    5. http://www.fler.cz/zbozi/lampa-dekor-sedy-puntik-7563532

      Vymazat
  5. Vypadají opravdu moc dobře, hned bych ochutnala.
    Moni, přeji krásné dny! Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jednoduché a rychlé, super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda recepty typu: málo snahy, efekt veliký:-)

      Vymazat
  7. Přímo tyhle typy výborných sušenek nejen ke kávě a čaji miluju, dělám podobné ještě s čokoládou nebo kakaem, což mi připomíná, že je musím zase brzy udělat a hned ve dvojité dávce!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také příště zdvojnásobím, skoro už nejsou:-) a to měly být k snídani na několik dní:-)

      Vymazat
  8. Voní až sem, určitě je vyzkouším, jako i tvé parmezánové. ty jsou prostě boží! Tak tyhle budou jistě taky! Hezký večer Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak a´t chutnají, Marcelko a díky.

      Vymazat
  9. Máme moc rádi domácí sušenky a zrovna je dóza prázdná :o). Musím doplnit a tak vyzkouším Moni tyhle tvé. Máš šikovnou pomocnici.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Álo. jojo, pomocnice je hrrr do všech aktivit, zaplať Bůh. To ta druhá, ta už nechce. Jen konzumovat, to ano:-)

      Vymazat
  10. Milá Moni,
    díky za skvělý recept. Máslové jsou moje nej.

    Krásné dny, M.

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuju za úžasný recept. Dnes jsem pekla zároveň i domácí koka
    ...a oboje jsou luxusní!!! ...a žravé. ;)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den Moniko.
    Poraďte mi prosím.Sušenky jsem zkoušela ale těsto se mi rozpadalo.Nějak jsem sušenky nakonec upekla ale nevím v čem byla chyba :(
    Děkuji.
    Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napadá mě jen, že jste dala málo másla. Těsto je krásně vláčné. Neumím poradit na dálku, pokud nevidím, co jste přesně použila.

      Vymazat
  13. Děkuju moc.Příště to snad dopadne lépe :)
    D.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Moničko,
    ďakujem Ti za super receptik. Jednoduchý, rýchly a určite veľmi, veľmi chutný. V tých z obchodov človek nikdy nevie, čo je tam namiešané. Mám rada práve takéto sušienky. Tie koka som už tiž skúšala a boli famózne. Praje pekný deň. ...Gabika :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥