pondělí 6. června 2016

Domácí vanilková zmrzlina


O víkendu byla Pavlova z pěti bílků a co se žloutky? 
"Mamí, zmrzlinu!"
Kdo jste ji nezkoušel a nemáte zmrzlinovač, nebojte se. Jde to i bez něj a je to rychlovka :-)
Tedy samotná příprava zmrzliny je rychlovka. Zabere vám tak  6 minut. Potom už jen čekat na zmrznutí. Musíte si jen přes den vzpomenout a občas vyšlehat tuhnoucí hmotu v mrazáku.



Naše pravá vanilková zmrzlina

600 ml 33% smetany
5 žloutků
cukr dle chuti
semínka z jednoho lusku vanilky

Do rendlíku nalijte smetanu, přidejte žloutky, semínka vanilky a cukr.
 Zamíchejte a šlehejte dokud nemá smetana asi 85°C. Při této teplotě 2 minuty "povařte". Dejte pozor, abyste opravdu nevařili.
Toť vše. 
Budoucí zmrzlinu přelijte do misky, kterou po vychladnutí dáte do mrazáku. 
Já šlehám studenou hmotu asi každé 2 hodiny tyčovým šlehačem. Počítejte alespoň 11 hodin na úplné ztuhnutí.
Ta chuť je božská. Vyzkoušejte.




Ale nejvíc chutnala na výletě:-)
Hezký den.
M.

7 komentářů:

  1. Moniko,
    já poprvé dělala včera jahodovou dle tvého receptu :-)
    A opravdu zmrzlinovač není třeba !
    Náš 2,5 letý Šíma jahůdkovou má nejraději a už mi jí ujídal ještě neztuhlou z misky ;-)
    Asi si také budeme muset pořídit termosku na výlety ;-)
    Krásný první červnový celý týden Na kopeček !

    OdpovědětVymazat
  2. To znam, mam za sebou hned dva dorty, tedy 8 zloutku :-) Delala jsem spagety carbonara, ale zmrzka me nenapadla - priste se do ni pustim. Ta tvoje vypada krasne kremove. Jednou jsem ji uz delala, ale udelaly se mi v ni male zmrzle kristalky, asi jsem ne prilis casto michala.

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda, děkuju za recept, tuto termosku mám taky v merku pro Rózu na budoucí příkrmy a polívčičky na cesty, na zmrzku mě nenapadla :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Sbíhají se mi sliny! A zmrzlina do termosky, to je teda sen.

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím,vypadá velmi jedle))))).Krásný týden.....Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  6. Jahodová, ktorú som robila podľa Tvojho receptu minulý rok bola výborná. Vanilkovú zbožňujem, takže určite ju vyskúšam. Andrea

    OdpovědětVymazat
  7. Zkusila jsem do Tvé zmrzliny místo vanilky přidat hromadu nasekané máty... Je božská!
    Radka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥