čtvrtek 23. června 2016

levandulové paličky


Jak na přírodní odpuzovač molů do skříně?
Vyrobte si levandulové paličky, nebo-li levanduli v kleci, jak ji Bety nazvala:-)

1. Nastříhejte delší levanduli a odstraňte lístky.


2. Těsně pod květy svažte.


3. Stonky ohněte u provázku a obejmete jimi květy.
4. Až budou všechny stonky ohnuté, opět svažte paličku těsně pod květy a můžete zavěsit.





Ať se vám pohodově tvoří. S tímto materiálem je radost pracovat. Terapie vůní.

Hezký den,

19 komentářů:

  1. Originální, takhle jsem levanduli ještě sušit neviděla :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Urcite zajimava varianta, kterou vidim prvne, ale ja zustanu u klasiky, za me vede;-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě také vede klasika, ale paličky jsou praktické do skříní. Nedrolí se tolik usušené květy.

      Vymazat
  3. Krásné :) Ale naše levandule není tak dlouhá, abych z ní mohla utvořit paličku. Jsem ráda, že jsem ostříhala i to málo. Třeba příští rok bude větší sklizeň :)

    BLUDIČKA VEČERNICE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, každým rokem se rozrůstají:-)

      Vymazat
    2. Existují levandule s tmavě modrými a silně vonícími květy na dlouhých stoncích. Koupila jsem je v zahradnictví Krulich v Praze.Oliška

      Vymazat
  4. Krásný nápad, určitě ho vyzkouším :-) máte krásné fotky, vždy mě pohladí. Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není můj. Naučila jsem se to od kamarádky kdysi dávno, když jsme trhaly levanduli na ostrově Hvar :-)
      Děkuji, Lení.

      Vymazat
  5. Paní Moniko, zde se podívejte na levandulové paličky...

    http://vseocosezajimam-martula.blogspot.cz/ Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, znám, ale na mě jsou ty se stužku moc zdobné a kýčovité. Já dávám přednost jednoduchosti. Tyto mě naučila kamarádka před 20 lety na Hvaru.

      Vymazat
    2. Ahoj Moniko,já se to taky naučila v Chorvatsku - do dneška se s Ankou kamarádím.A taky je to už 20 let.Přejí krásné,pohodové, zasloužené prázdniny.
      db

      Vymazat
  6. Dělám levandulové paličky zdobené stužkou, jako na tomto obrázku https://media2.prozeny.cz/images/articles/0/8/6/42680/in-content/content/b7589edf9129f76517ec61c2f3c5c54d/profimedia-0010592233.jpg . Říkáme jim doma voňavé ruční granáty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já raději bez zdobení:-)

      Vymazat
    2. Bez stužky jsou taky krásné :-) Nevypadávají po usušení květy? Motám to se stužkou právě proto, že mě vždy levandulka začne padat a je pak všude...

      Vymazat
  7. Krásný, moc, stejně jako těch mnoho předchozích příspěvků. Přeji pěkné léto. Slávka

    OdpovědětVymazat
  8. To máš pravdu,je to nádherná vůně, ale i čas:-)))

    OdpovědětVymazat
  9. Levanduli miluji a tyto paličky vidím poprvé. Skvělý nápad :)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥