úterý 7. června 2016

Naše karetní hry


... v angličtině.
Dostávám mnoho mailů s žádostmi, abych vložila nějaké metody výuky anglického jazyka.
Tak nakoukněte pod mojí pokličku :o)
 Při vyučování nestíhám fotit a dokumentovat naše hry, tak jsem vyfotila alespoň pár pomůcek, s kterými si hodně hrajeme ... tedy  s kterými se učíme  :-)

BINGO
Tuto hru mají děti moc rády. Trénujeme díky ní všechny oblasti slovní zásoby. Stačí si vyrobit čtvercové tabulky a nakreslit, nebo napsat cokoli probíráte.
 Osvědčily se mi hodiny, jídlo, vyčasovaná slovesa to be, to have (ty píši anglicky a říkám česky).
 Děti mají tabulku a malé papírky, které mám nastřihané v krabičce a dětem rozdávám na hromádky do skupinky. Já říkám slova anglicky, pokud žáci slovo ve své kartičce najdou, přiloží na něj papírek. Pokud se spojí horní strana se spodní, nebo levá strana s pravou, nebo diagonály, vítěz vykřikne "bingo".




Velikou pomůckou jsou mi při vyučování flash cards.
 Nedávno jsem objevila abecední karty v tomto obchodě. S kartami lze dělat hodně věcí: Rozcvičky slovní zásoby. 
Na vytaženou kartu děti píší co nejvíce slov od daného písmene. 
Skládáme a vymýšlíme slova na několik vytažených karet. 
Z karet vytvořím přesmyčku, kterou děti vyluští.
Spelujeme abecedu.
 Zkrátka pomůcka k nezaplacení.
Tyto ABC flash cards využiji u netopýrů i v češtině. V druhé třídě se budeme učit abecedu, tak jen připíši písmena s háčky a můžeme vše hrát i v českém jazyce.
Na knížky mám slabost a zvlášť na ty anglické. Miluji jejich ilustrace. Tak jsem do košíku ještě dvě za vysvědčení přihodila.



Další naše oblíbená činnost, jak procvičit ve dvojici slovní zásobu ... slovní karty.
Napíšete si karty s anglickými slovíčky. Potřebujete jich opravdu dost. Většinou tam mám celou slovní zásobu za školní rok, alespoň stále opakujeme všechna témata.
Děti sedí naproti sobě, jeden vidí na kartičku a překládá z AJ do češtiny, druhý ve dvojici překládá z češtiny do angličtiny. Hrajeme na časové omezení jedné minuty a na dvě kola, aby se děti prostřídaly v překladu do obou jazyků. Děti tuto hru milují.



Určitě pro svá dítka školní i ta domácí také vyberete. V obchodě se specializují na kvalitní anglické knížky pro děti a je z čeho vybírat.

Have a nice day.
Yours faithfully,
PS: Když už jsme v tom anglickém okénku, dovolím si jeden citát v originálu. 

"Behind every successful woman
is a substantial amount of coffee."

5 komentářů:

  1. Děkuji moc za inspiraci :) Bingo jsem znala, zkoušení slovíček ve dvojicích ráda vyzkouším. z.

    OdpovědětVymazat
  2. Prosim jeste jednou ta slovicka jak se htajou nejak jsem to nepovhopila. Dekuji

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je super, něco podobnýho by se mi hodilo pro Amíka, ale v češtině :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je super, něco podobnýho by se mi hodilo pro Amíka, ale v češtině :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty obrázkové věci se dají brát z knížek pro předškolní děti, mám tu doma jednu, kde jsou namalovaná různá prostředí a k tomu názvy těch věcí. A nejsou to všechno jen obrázky ze hřiště ;) z.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥