pátek 24. června 2016

Zase rok za námi




Holky si za vysvědčení přály čokoládový dort.
U nás za vysvědčení k dortíku tradičně kniha.
Jsem vděčná, že Bety je hodnocena slovně. Je to sakra rozdíl, než vidět sloupeček známek a seznam předmětů.
Jak řekla jedna z mých netopýřích maminek ... Vysvědčení je pro ně jako dárek. Je to takový časák o dětech a ani samé jedničky by ji nedojaly jako několika stránkové povídání a vyobrazení její holčičky. 
Děkuju. 
Jsem ráda, že i rodiče vidí, jak smysluplné je pro děti slovní hodnocení a celoroční sebehodnocení. Nevede je k podvádění, úplatkářskému systému. Pracují a neptají se "Co za to?" Umí samy už od šesti let pojmenovat, co jim jde, nebo kde mají rezervy. Umí naslouchat druhým a případně je doplnit. Hejného matematika je naučila přemýšlet, bádat, nevzdávat vše hned, když něčemu nerozumím. Umí si radit navzájem, pomáhat slabším, vysvětlit, jak jsem došel k výsledku. Dnes mě malí netopýři opravdu dojali. Při loučení se jednotlivě ve stoje střídali v projevech a oceňovali kamarády, kolektiv a jak se jim bude stýskat. A když začali takoví špunti malí děkovat i mně ... musela jsem pro kapesník. Toto jsem nečekala a nezažila ani u velkých dětí.





Krásné léto, mí malí svěřenci.

25 komentářů:

  1. Moniko také Vám přeji pohodové léto a prázdniny. Když pravidelně sleduji Vaší práci s "malými svěřenci" jsem dojatá......mám také prvňáčka, v malé rodinné škole, ale systém klasifikace je klasický, stejně jako výuka (čtení, počítání). je mi líto, že se nedaří nadchnout více pedagogů.....Vím jak musí být takové slovní hodnocení náročné k vypracování...o to víc Vás oceňuji, že jste toho schopná v třídě plné žáčků. Naše první třída má jen 9 dětí a přesto se se na vysvědčení objeví pouze známka, pro mě nic neříkající.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9 dětí v rodinné škole? To bych čekala nejmodernější pg přístup, zvláštní. Děkuji za Vaše krásná slova. Náročné to opravdu je. I ten samotný monitoring a zápisky o postupu každého žáka. Má to ale obrovský smysl. Jen se jednou bojím přestupu na známky, jestli nepůjde všechna ta práce vniveč:-(

      Vymazat
    2. Jste......báječná!!!Zapíšete se nesmazatelně do srdcí svých žáčků......jsem si jista, že Vaše práce, která je tolik cítit tím, že ji berete jako poslání, vniveč nepřijde.....snad se naše školství vzpamatuje a znovu se vzkřísí skutečné "učení a vzdělávání". Kdybych mohla, učím své děti doma.....naberte sil a inspiraci. A ještě jednou díky za Vás!Martina

      Vymazat
  2. Nádherné kytičky. A to slovní hodnocení se mi moooc líbí, škoda, že to u nás není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem asi hodná:-)
      Je to škoda, že nemají všechny děti tuto možnost. Věřím, že za několik let (ale obávám se že za spoustu) se šk. systém změní a nechá zodpovědnost za učení na žácích. To, že někomu solím jednu pětku za druhou, ho stejně nepřiměji k tomu začít se učit.

      Vymazat
    2. Přála bych si aby když to nezažili mé děti.. aby to štěstí měla alspon má vnučka... Má ještě šest let času :-D JN

      Vymazat
  3. Jéé, už konec? To je paráda. Když to tu čtu, vždycky mám chuť se přestěhovat a dát svého za dva měsíce prvňáčka k Vám do školy..krásné prázdniny! Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje slova, Katko! Taky bych nejradši takovou paní učitelku pro svého skoroprvňáčka :-)

      Moni, jedním slovem nádhera! Roky obdivuji Vaše fotky i přístup k životu a svým žáčkům :-) Mějte se moc krásně! Lenka

      Vymazat
  4. Děti už jsou doma, škola se připravuje na obr rekonstrukci:-)
    Díky, Katko.

    OdpovědětVymazat
  5. WUNDERSCHÖNER STRAUß,,,,
    ich habe mir heute ROSEN aus den GARTEN geschnitten,,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné prázdniny a můžu vám říct, že mít paní učitelku jako vy bych přála každému. Těch vašich nápadů bylo pro několik tříd :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, jsi poklad ♥!!!
    Závidím rodičům "Tvých" dětí. V dobrém:-).
    Je to nádhera...Více takových jako Ty!
    Tobě a Vám všem kráááááááááásné prázdniny!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, jsi milá. Moc děkujuuuu♥
      A Ty se opatruj.

      Vymazat
  8. Moni krasne prazdniny cele Vasi rodine.Jste uzasna a pro mne veliky vzor at uz jako maminka nebo pedagog.V zari bych mela nastoupit jako ucitelka v jeslickach u deti jine viry,ale verim ze budu tak skvela jako Vy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ale skvělá nepřipadám, Janí. Ale děkuji moc. Přeji, aby Vás práce bavila a naplňovala a děti měly milou, empatickou a vlídnou p.uč. :-)

      Vymazat
  9. Moni, krásné prázdniny, my jedeme ještě do čtvrtka:o)..užívejte léta a pohody a já se těším na další tvé fotografie - pro mě jsou takovou dobíječkou! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My, učitelky, také do čtvrtka:-)
      Inko, díky a i Ty si odpočiń a naber přes léto energii. pa, M.

      Vymazat
  10. Moni máš nádhernou práci, úžasnou seberealizaci, místo na týhle planetě:) je radostný, jak se svět mění a že jsou učitelky jako ty, přeju si pro mojí vnučku přesně takovou kreativní hodnou skvělou úču:) aby mohla zůstat svobodná a respektovaná v tom kým je a to přesně ty děláš pro své žáčky:) přeju krásné léto a těším se na vaše zážitky v něm:)Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi milá, Káťo. Děkuji.
      Přeji Ti krásné léto plné zážitků. Zase hory a klid?
      pa, M

      Vymazat
  11. Moni, důkladné odpočinutí přeju! Krásný všecko.

    OdpovědětVymazat
  12. Také mi nezbývá než jen povzdechnout, jaké by to bylo nádherné, kdyby děti mohl učit někdo takový jako Vy. Dnes mám za sebou schůzku ve zdejší škole, s rodiči zdejších předškoláčků(za rok), bysme rádi aby se tu začala uplaťnovat ve výuce Hejného matematika. Je to velká škoda, že místo nadšení jsme se setkaly se spoustou důvodu, proč by to nešlo:(( Hlavní důvod, že je to jen pro nadané a nadprůměrné děti se mi vůbec nelíbí, ale osobní zkušenost nemám, ta nevím. Jak to vnímáte Vy Moniko? Jinak přeju krásné prázdniny, nikdo si je nezaslouží víc, než ten, kdo se celý rok tak intenzivně a se zájmem věnuje dětem, jste SKVĚLÁ!:)Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. H-mat je pro všechny typy dětí. Metodika pracuje s gradovanými úlohami a každý dosáhne svého maxima. Každé dítě zažije svůj úspěch, protože prostředí v této matematice je spousty. Stejně tak se věnuje i klasickým příkladům. H-mat je zábavná, objevná, děti mají postupovat dle svých možností, nemá se jen frontální výukou a učitel má být v pozadí dění. Děti se učí od sebe navzájem, pomáhají si a pro mě je nejtěžší úkol nemluvit jim do toho tolik, jak jsem zvyklá. Stále více škol se do H-mat přidává a je to dobře. Děti se učí mít od malička svůj názor a dokázat své tvrzení, né slepě poslouchat učitelku před tabulí, která jediná může mít pravdu. Děti si jsou mentory a učí se navzájem. Samozřejmě že né všem jde úplně všechno, ale to není cílem. Každý pochopí danou látku v jiném tempu a časovém úseku. Ale neustále se učí přemýšlet a nej důkaz: děti to opravdu baví!

      Vymazat
    2. Děkuju moc za obsáhlou odpověď, přesně tahle si to nějak myslím. MOc mne mrzí, že učitelky v naší škole (všechny do jedné), si to myslí jinak:( Přitom z 26ti dětí, které jdou příští rok do školy je nás minimálně 15, kdo by chtěl děti vyučovat podle Hejného. Narazila jsem na to, že je to velmi finančně náročné, a pro malou školu to není, achjo:( Přála bych všem dětem víc a víc takových učitelek jako jste Vy!:)L.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥