úterý 5. července 2016

Domácí přírodní mýdla


Přírodní mýdla vyrábím už třetím rokem a zřejmě už se ke kupovaným nikdy nevrátíme.
Vím, z čeho jsou, že je v nich obsaženo vše dobré pro pokožku včetně výživného glycerinu, který v normálních mýdlech separují a prodávají do farmaceutického a potravinářského průmyslu. Každá bylinka do mýdel mi projde rukama a vím, kde rostla.
Je to voňavý koníček. Tedy počáteční fáze výroby mýdel moc voňavá není a je lehce nebezpečná. Louh je zkrátka žíravina, ale když zreaguje a mýdlo dozraje, mýdla se rozvoní svými silicemi.









V červencové várce mám osm druhů mýdel.
Levandulové, měsíčkové, kakaové s ovesnými vločkami, kávové, dobromysl, bylinkové, meduňkové a mátové.





Užívejte pohodový den a nezapomeňte, že ...

"Léto je každoroční povolenka býti línými.
 Období, kdy se i nic počítá jako něco."

25 komentářů:

  1. Moni ahooooj, Tvoje mýdélka miluji, třeba se také někdy propracuji k domácí výrobě, nu.....
    Děti mám na prázdninách, manžela na sloupech někde u Příbrami, tak jsem včera nadělala velké zásoby levandulového sirupu, bazalkového a koprového pesta. A za chvilku mířím na bus do víru Pražského velkoměsta.
    Užívej prázdniny a těším se, že Ti to někdy vyjde zastavit se u nás pááááááá Zuzka morkusovic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzí, užij si matičku Prahu.
      Věřím, že letos to vyjde, až pojedeme do Beskyd, vzali bychom to přes Třebíč:-)
      Napíšu. papa a objímám. M.

      Vymazat
  2. Krasny citat, i mydla, take se letos chystam,, tak sand to vyjde.... Muzu se zeptat, jako asi maji trvanlivost? Pokud bych je nechala chvili lezet a nepouzila hned. Rada bych to vyladila k Vanocum;-). Diky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez přidání konzervantu z výtažků grepových jader vydrží cca 6-8 měsíců. Záleží, jestli žluknou oleje. Mně se to ještě nestalo. Mýdla vydržela i déle. Oleje s výtažkem z grepových jader mají expiraci až 18 měsíců.

      Vymazat
  3. Milá Moniko, děkuji za další krásnou inspiraci!
    k mýdlům bych se chtěla zeptat-je rozdíl, jestli se do mýdel přidají bylinky čerstvé, nebo sušené? co to udělá?děkuji a mýdlům zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vždy sušené. Čerstvé zreznou a není to ono.

      Vymazat
  4. Inspirovala jsem se už předloni tady u vás Moniko, a mýdla vyrábím už rok a půl. Moc vám za to děkuji.Zrovna mám dnes naloženou levanduli a budu macerovat měsíče. Mějte hezký slunečný den, já si jdu užít volna. :-DTěším se, že vás třeba někde náhodou potkám, třeba u nás v Jižních čechách. Nechystáte se do Jindř.Hradce nebo do Krumlova?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc jsme tam chtěli, ale nesehnali jsme ubytování pouze na tři noci. A to jsme obeslala na jaře asi 12 penzionů a apatrtmánů:-(
      Ať se mýdlaření daří. Hezké léto, M.

      Vymazat
    2. Zkuste příště v Ć. Krumlově penzion Linda, malinké hodně na kopci. Ale byli jsme spokojeni. Hezké léto JP

      Vymazat
  5. Tak si tak bloudím světem blogů a hledám někoho kdo trochu rozumí bylinkám a vyrábí mýdla a ejhle...najdu Vás! Mýdla vypadají skvostně a ty ostatní fotky jsou...no...krásné, postupně plánuju dočítat i starší příspěvky a kochat se...večer, když děti i manžel usnou a já mám chvilku jen pro sebe....

    OdpovědětVymazat
  6. Vy umíte Moniko všechno.
    Já dneska byla na borůvkách. 5 litrů. Už mám koláč a borůvkový džem a něco do mrazáku. Houbu bohužel jen jednu - malou kačenku.
    A přečtěte si o prázdninách knihu od Radky Třeštíkové Bábovky. Ta se čte moc pěkně.
    Hezké prázdninové dny.
    S pozdravem Miluše

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohoto sa ja ešte stále obávam, variť doma mydlo,... mydlá niekoľko rokov používame taktiež prírodné od slovenských ženičiek kúpené na nete.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den Moniko, mohu se zeptat, kde nakupujete mýdlářské ingredience? :o) Také bych to chtěla časem zkusit, jen jsem narazila na sady, které všechny obsahovaly palmový olej :o(. Předem díky a ať se daří. Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Mončo, bylo by možné od Tebe nějaké mýdlo koupit? Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Radko.
      Napište mi prosím přes kontakt na blogu vpravo.

      Vymazat
  10. Ahoj Mončo, na Tvoje mýdélka se nemůžu vynadívat a vždy si představuji, jak asi voní? Již kolikrát jsem chtěla zkusit vyrobit, ale bojím se... Jestli máš navíc, tak si ráda koupím. Pohodové letní dny. D. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Také zdravím Moniko, měli jsme od vás mýdlíčka z vánočních trhů, ale už nám došly. Mohla bych si také ještě od vás koupit? Domácí bych se chtěla naučit, ale zatím bojuju s časem... díky Petra z Hýskova

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, prosím chtěla jsem se tě už dřív zeptat, když děláš různé druhy mýdla, to si vyrobíš základ a pak přidáváš do stopy různé přísady nebo děláš dávky pěkně jednu za druhou?
    děkuji a přeji krásné léto. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, základy mám různé a dělám jednu várku denně.

      Vymazat
  13. Dobrý den, nedávno jsem objevila Váš skvělý blog a chodím se kochat. Mýdlařím od podzimu, takže jsem začátečník, ale moc mě to baví a sprchové gely už u nás nebydlí:-) Mohla bych se zeptat na postup barvení mýdel? Necháte vylouhovat bylinky v dest. vodě, nebo ji zahřejete a spaříte jako čaj a po vychladnutí nasypete louh? A speciálně to kávové mě moc zajímá. Obarví to mletá káva přidaná do stopy nebo už máte barevnou vodu?
    Dělala jsem pravé české mýdlo podle tří lilií a obarvila kakaem. Barví dost, mohla jsem dát méně kakaa, ale hlavně ty české oleje nejsou ono, děsně se rozpatlává.
    Moc díky za odpověď, jste skvělá:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuji:-)
      Barvím většinou jen přidáním bylinek. Samotné bylinky dodají zabarvení mýdlu. Ale také luhuji sušené bylinky v ohřáté destilované vodě 24h. Kávu přidávám jen namletou a sama obarví.
      Krásný den, M.

      Vymazat
  14. Dobrý den Moniko,
    předem posílám mnoho pozdravů z Olomouce k Vám na kopeček :) chtěla bych se zeptat zda se vaše mýdla dají koupit? Váš blog je balzám na duši, vaše bydlení, citáty, výlety, fotky ... Moc ráda brouzdám. Loni jsem pekla velikonoční mazanec dle receptu, mnááám :) krásné léto Lenka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥