středa 13. července 2016

Radosti všedního dne










Hortenzie patří k mým nejoblíbenějším květinám. Nádherně a bohatě kvetou. Hodí se do starých zahrad a u cihlových zdí jim to také moc sluší. Na zimu si je můžete nasušit a mít parádu i doma.
Tuto krásku jsem za hubičku koupila v Lidlu, když jsem jela nakoupit něco k snědku. Jak mi srdce zaplesalo. Květináč byl ve vozíku dřív než jídlo. Tak třeba tam ještě nějaká čeká na vás:-)
Už tolik hortenzií jsem zasadila, ale nedaří se jim ve svahu. Potřebují vlhko, které loni nebylo a z kopce většina vody po zalévání steče. Zakrývám je jako pod peřinu na zimu a stejně vymrznou. Tak jsem na sadbu trochu zanevřela a budu si krášlit květináče. Ale já to jednou dám:-) Je to pořád má velká výzva.
Zahradničíme pokusem omylem. První sklizeň česneku se zdařila. Mám ohromnou radost. 

Tak já běžím zpět na zahradu a vy mějte krásný den.
M.

20 komentářů:

  1. Opět krásné obrázky - hortenzie mám také ráda, ale poté, co mi několik let po sobě květy zmrzly, tak jsem je dala pryč, ale Hortenzie stromkovitá (Hydrangea arborescens), tak mi jde skvěle a dělá okrasu na zahradě krásnými obřími květy, je pěkná i suchá do různých aranžmá, zasadila jsem i hortenzii latnatou druh Pinky Winky, která taky docela roste a navíc mění barvu květů, které rozkvétají v polovině léta krémově bílou barvou ve směru odspodu nahoru a než vykvete horní část květenství, spodek už nabírá růžovou barvu. Do konce léta jsou laty dvoubarevné – od světle růžové nahoře až do tmavě růžové vespod. Česnek je krásný, letos resp. vloni na podzim jsem na něj zapomněla, tak snad letos to vyjde. Ať se daří a těším se na další pěkné snímky. Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Vy z Kopečku jste jednou z mých radostí všedního dne...každodenní zpravodajství je báječné...pa Vokopka

    OdpovědětVymazat
  3. Hortenzie také miluju,( už to krásné jméno), takto růžově zbarvená je nádherná, máte to na zahradě moc krásné a útulné, přeju krásné pohodové dny. Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím,kdo by je nemiloval♥.Všechny jsou nádherné od sněhově bílé až po vínovou....v plné kráse i nasušenou,tu dávám v zimě mezi jehličí do truhlíků. Moni,děkuji opět za potěchu oka....na kopečku je krásně a hlavně září od Vás obrovská pohoda. Doma,kopeček bereme jako "naši rodinu♥".Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  5. A zase krásné,hortenzie také miluju,misí mít polostín a hodně vody.Ten džber je supr květináč.Hezké dny přeji Irena.P.

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, zase jen žasnu :-) Já jednu hortenzii na zahrádce mám, ale nejspíš nemá správné podmínky, tak mi poslední roky spíš jen přežívá a příliš nekvete. Ta vaše je fakt nádherná a k tomu ten dřevěný džber/kbelík! Hned to vypadá ještě líp! Jinak jste mi připomněla, že je čas sklidit česnek, díky! :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Nesklidila jste česnek brzy ???? Já česnek sklízím po svaté Anně. Jakmile vykvetou květy ostříhám je, nechám jen asi dva a v podstatě čekám až se narovnají, pak by mělo býti hotovo, ale pokud je hezky zelený jako ten váš, nechám ho ještě chvíli. Ono je to jako z cibulí, když není zaschnutá v krčku, brzy hnije. Jinak hortenzii mám v polostínu, nejlépe dopolední slunce, odpolední stín. Jsme přes 600 metrů nad mořem a zatím mi nevymrzla. Na zimu ji přihrnu zemí jako růže a pod zemí se mi pokaždé podařilo pupeny uchovat, ačkoli měly mnohdy už namále. Na jaře zem vypláchnu hadicí a většinou to jde. U nás je to taky pokus omyl a ještě mám takovou průpovídku, že " co zhyne to k nám nepatří". Díky za klid a pohodu, která z vašeho psaní dýchá. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, děkuji.
      Máme odrůdu Karel IV. a ta sklízí kolem 20.7. a už dvě paličky byly chycené plísní. Jsou nejhrůznější odrůdy a my se učíme:-) Zelený už nebyl, napůl suchý, to jsem před zavěšením otrhala.

      Vymazat
    2. To jsme na tom stejně, taky se stále učím nebo se aspoň snažím. Jinak mě fascinuje, že dokážete vstát v 6:59, o prázdninách. Mně se nechce ani v deset .-))))).I.

      Vymazat
  8. Moniko,
    já jí také miluji !
    Mám od loňska několik keříků a také ve svahu a pod ní mám na hrubo drcenou borku.
    Zkus odrůdy Pinky Vinky a latnatou, u nás se jí daří :-)
    A chápu tvojí radost z první úrody česneku.
    Já letos poprvé zasadila zeleninu-cuketu, dýni, okurky a rajčata a daří se jim náramně!
    Dělala jsem už i cuketové placičky dle tvého receptu a všichni si je doma pochvalovali :-)
    U nás prší, tak snad se příroda vzpamatuje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cukety také krásně rostou, rajčata též a už začíná i lilek. Je to paráda, když vše nesežerou slimáci jako loni. To bylo zoufalé. Sežrali od bylinek po cukety až po kytky všechno ... kromě levandule:-)
      Prší, prší. Kocour už je dva dny jen doma, aby si nenamočil pacinky:-)

      Vymazat
  9. Hortenzie take miluju a mam jich spoustu, ruzne kultivary, tyhle macrophylly jsou asi nejnarocnejsi, prvni rok dobry, ale po zime casto uz moc nerostou a nekvetou, i kdyz na par mistech se jim dari, nechteji tolik slunicka a hlavne chteji moc vody. Zkousim tez v kvetniku a taky ty z Lidlu a kvetou mi uz snad dva mesice, za par korun hodne muziky:-). At delaji dlouho radost. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den, Moniko . Opět moc hezké fotografie. Hortenzie jsou skutečně moc náročné na pěstování a vymrznou i ty několikaleté. Teď ji mám také na balkoně, květy pak ostřihám a nasuším, pak hortenzii přesadím do většího květníku a uvidím............................
    Mějte se moc hezky. S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, hortenzie mám také moc ráda. Na jaře jsem byla po mrazících zklamaná, že hortenzie nebudou. Ale omyl, zjistila jsem, že nůžek se bát hortenzie nemusí. Stačí po omrznutí hortenzie ostříhat /i do starého dřeva/ a hortenzie krásně obrostou a dokonce i kvetou. Toto pro mne bylo příjemné zjištění. A co se týká slimáků, nejjednodušší je použití pár zrnek soli a je po slimákovi. Mám ještě jednu radu, stonky z květu česneku /bez květu/pomelu, zamíchám se solí a spojím olivovým olejem, upěchuju do skleničky a používám jako česnekové pesto. Jinak k Vám velmi ráda nahlížím. Zdraví Eva z Kyjova

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím, určitě zkuste hortenzie buď arborescens annabelle (myslím, že česky stromečkovou) nebo paniculaty (mají už hodně druhů na trhu), ty se stejně brzy na jaře stříhají a nejsou tak náročné na vláhu. Pokud byste trvala na macrophyllách, tak na trhu se už vyskytuje hygrogel (želatinové kostky, které se při výsadbě zamíchají ke kořenům), ty pak nasávají vodu ze zalívání nebo deště, nabobtnají a v době sucha postupně uvolňují kořenům. mějte se Dana

    OdpovědětVymazat
  13. ... moja macrpophylla v záhone nekvitla dva roky,aj som ju hnojila a nič, čítala som, že na zimu ju treba dať dovnútra, aby nevymrzla.V jeseni som ju vykopala, dala jej kyslú zeminu do črepníka a toto leto má 9 kvetov. V záhone mám otvor veľkosti črepníka vystlaný netkanou textíliou a v jeseni črepník už iba vyberiem pod strechu. Nech sa darí a prajem pekné prázdniny. Mary

    OdpovědětVymazat
  14. Krásná zahrada, radost pohledět! Můžu se zeptat, odkud máte závěsné houpací křeslo v pergole? díky Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, kupovali jsme na biano.cz
      https://www.biano.cz/produkty?dotaz=z%C3%A1v%C4%9Bsn%C3%A9+k%C5%99eslo
      A představte si, že nám ji někdo ukradl, když jsme tu 4 dny nebyli:-(

      Vymazat
  15. Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak máte uchycené to houpací křeslo v trámu? Já mám podobné křeslo( koupila jsem ho v kauflandu asi za 300.-),koupila jsem si kovový šroub přímo na houpačky a můj muž mi ho nechce dát do trámu prý to neudrží. Dívám se že vy tontak asi máte.Jinak vše je u vás moc krásné,nechápu jal to vše stíháte. Pěkné letní dny pro všechny......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Houpačku už bohužel nemáme, asi se někomu líbila:-)
      Mám koupený hák na houpačku z IKEA a opravdu je uchycený jen v tom trámu a nosnost je 100kg. Nebojte se, unese hodně. My ten trám máme nosný a je opřený o cihlový sloup.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥