středa 3. srpna 2016

Jeseníky



Údolím Bílé Opavy z Karlovy Studánky, přes Barborku (kde mají výborné borůvkové koláče) na vrchol nejvyšší hory Jeseníků ... na Praděd a zpět dolů do Karlovy  Studánky přes Ovčárnu.
 Na těchto trasách miluji to dobití baterek. Ač makáte, nohy ke konci pobolívají, příroda vás současně dobíjí. Mě tedy ano. 
Všudypřítomná tekoucí, hučící, bublající voda a výhledy na tu naši zemičku z výšek, vůně jehličí, jak se do něj opírá sluníčko ... jo, šla bych zase.


























V Karlově Studánce jsem byla jako dítě a už tenkrát jsem z ní byla učarovaná a jsem ráda, že je stejná i po tolika letech. Vzduch tady voní jako nikde jinde. 
Tyto lázně založil v 18. století nejmladší syn Marie Terezie Maxmilián II. František. Nechal udělat rozbory zdejší vody a kolem pramenů nechal vystavit dřevěné domky s vanami pro léčbu pomocí koupelí. 


Děkuji, že jste vydrželi brouzdat naším výletníčkem a vám přeji, abyste si užili vaše výlety, výšlapy a poznávání naší krásné země.

19 komentářů:

  1. Zdravím Vás Moničko, jsem moc ráda, že se Vám v kraji kde bydlíme tolik líbilo a až někdy budete mít zase cestu na Moravu, tak Rešovské vodopády jsou taky moc krásné i okolí, to jen takový tip na další úžasný výlet, máte moc krásný blog, vždy se na něj těším, co bude zase nového, protože i nás cestování baví, ale co chováme zvířata - AN kozy, tak už není tolik času, ale vše má své pro a proti, tak cestuji s Vámi :) mějte se moc pohodově... Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tuhle trasu jsme šli před čtyřmi lety. Skřítek byl u nás "čerstvě doma" a Skřítková byla "čerstvě v bříšku" :-). A krásně bylo! Díky za fotky, Moničko! A užívejte dál léta!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné prázdniny máte ♥ Do Jeseníků jezdíme každý rok a opakujeme naši svatební cestu, ale v listopadu. Omrzlý Praděd je kouzelný, když jsou na těch stožárech podél silnice rampouchy vodorovně :D Nádherná příroda a doporučuju Dlouhé stráně-přehradu...

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera, nádhera .... tolik krásných míst ♥ ... měli jste parádní dovolenou ! ☼
    Díky za sdílení. Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. Moničko jsou to nádherné fotografie. V Jeseníkách a Karlově Studánce jsme byli už několikrát, moc se mi tam líbí a chtěla jsem také doporučit Rešovské vodopády - je to nádherná podívaná ta příroda. Ahoj a krásné prázdniny, já odjíždím na Šumavu na Horskou Kvildu a moooc se těším Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Moniko, děkuji za TAK velkou radost po ránu! Ve Studánce mám Tetičku, moc to tam máme rádi! Krásné prázdniny vám všem! Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle místo taky znám, ale už mám v hlavě cestovatelský seznam míst v ČR, a jedno z nich je tam u vás :-) D.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké fotky, také jsme před pár lety byli v Jeseníkách i Beskydech.....z Jeseníků je Praděd jasná volba, ale pěkný byl i Rejvíz a zdejší přívětivá hospůdka, cesta k Vřesové studánce (hřebenovka ze Šeráku) a také se mi líbilo Muzeum papíru ve Velkých Losinech, v Beskydech pak skanzen, Štramberk i Pustevny je skvělá volba (pro nás byla i milá návštěva Pohankového mlýna ve Frenštátu p.R.)...hezky si to i nadále užívejte....Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem ráda, že se Vám v našem kraji líbilo. Jeseníky jsou kouzelné se spoustou nádherných míst, ale věřím Vám, že Vás odrazovala ta dlouhá cesta. Asi tak jako nás od poznání Vašeho kraje, tak snad na tu Vaší stranu taky jednou dojedeme. Letos to bylo brněnsko - Brněnská přehrada, Hrad Veveří, Brno, atd. taky moc krásné. Co kocourek, už našel cestu domů? Kocouři se rádi toulají, tak nevěště hlavu, určitě domů dorazí. Radana

    OdpovědětVymazat
  10. Překrásné fotky, letos jsme byli také v Jeseníkách - přímo v lázních, nádhera a ten vzduch. Pro mě jedna z nejhezčích dovolených. Starší dcera nechtěla po týdnu pobytu domů, prý: " Ještě aspoň týden" je tam krásně. Mějte hezké letní dny Ilona

    OdpovědětVymazat
  11. Také jsem ráda, že se v Jeseníkách líbí. Mám to tu moc ráda, údolím Bílé Opavy si děláme radost každý rok. Letos jsme projeli Telč, Slavonice, Třebíč, Jihlavu a rodiště Jana Kubiše Dolní Vilémovice. Měla jsem radost, že jsme ten den byli již několikátí.

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý večer, Moniko, do Jeseníků jsem zamilovaná celý život, i když tam nežiji. Občas si tam z východních Čech odskočíme, a připomeneme ty krásy. Udělala jste mi radost krásnými fotkami mých oblíbených míst, děkuji. Spřádám nyní plán na výlety ve Vašem kraji, podle Vašich příspěvků. Chystáme se koncem srpna poznat ta místa, o kterých nám tu často píšete. Moc se těším, až to vše uvidím na vlastní oči a projdu vlastníma nohama! Krásné léto přeje Dáša

    OdpovědětVymazat
  13. Moní, to není možné byli jsem po Vás na Pálavě a Vy po nás v Jeseníkách,, na stejném místě... krásné, ale my jsme nikoho nepotkali-nepřízen počasí. Mějte se sedmikrásně. JP

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotografie. Kochala jsem se. M.

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Moniko,
    opět krása. Děkuji za připomenutí i naší dovolené v Karlově studánce před lety.
    Užívejte léta dál!
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  16. My jezdíme rádi k vám ..a vy k nám !!! vítejte ♥

    OdpovědětVymazat
  17. V Jeseníkách jsme byli před třemi lety, ale zdaleka jsme nestihli všechno (třeba zrovna to údalí Bílé Opavy a Praděd), takže jsou ještě v plánu. Dovolené v horách s pohorami na nohách jsou mé nejoblíbenější.

    OdpovědětVymazat
  18. My byli v Jeseníkách před třemi týdny. Na Pradědu jsme dokonce i dvakrát nocovali. Byla to první dovolená s Rózou, takže prostě nezapomenutelná :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥