neděle 21. srpna 2016

škola volá




Pomalu jsem začala slečnám obalovat sešity. Bohužel se ty všechny školní povinnosti dětem blíží. 
 Už loni jsem takový design obalování využila a spousta z vás jste se inspirovali. Děti vám mohou asistovat a hned víte, jak tvořivě a prakticky využít deštivý den.
Sešity lepím, neskládám žádné obaly.
Používám obyčejný přírodní balicí papír (tento kupuji v IKEA), lepidlo v tubě, čtvrtku na okénko a oblíbené samolepky. 
Nebo si sešit děti mohou dokreslit podle vlastních představ.
Začnu zadní stranou sešitu. Celou ji polepím, přiložím na kraj balicího papíru  a pokračuji s polepením přední strany. Potom podle okraje sešitu odstřihnu od papíru. Z pevnějšího papíru vystřihnu okénko na popis a dozdobíme s holkami oblíbenými samolepkami.



S chutí do toho a půl je hotovo.
Já tedy ještě nemám dokoupené ani všechny sešity. Čekám na tu chuť vyrazit do papírnictví.
Krásný den.

50 komentářů:

  1. Moc hezké.
    Náš druhák musí mít jednotnou vizáž, takže plastové obaly to jistí, sešity kupuje paní učitelka, ať mají všichni stejné :D Už loni jí vadilo, že má každý jiný sešit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co těm učitelkám všechno nevadí :-D
      Se musím smát.

      Vymazat
  2. S takovou krásou to půjde vše samo.Alibabka

    OdpovědětVymazat
  3. Je to nádhera! Ale trochu mě vaše pečlivá příprava znervózněla... to už se to vážně tak blíží???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně jo:-) Já už jdu tento týden do školy:-(
      A tak pečlivá nejsem. Penály jsou nevybaveny, kufříky jakbysmet:-)

      Vymazat
  4. Prý "já už jdu tento týden do školy... :-(" Nic proti, ale myslím, že takový luxus jaký máte vy učitelé opravdu není důvod k litování se, že prázdniny už končí. Moje známá je učitelka v mateřince a včera s hrůzou líčila, jak v pondělí UŽ nastupuje do práce a že vlastně za těch šest týdnů co je doma nestihla vůbec nic udělat! Musím se smát, protože není to tak dávno, co jsem měla děti malé a jakékoliv prázdniny byl pro nás s manželem horor, protože jsme na vesnici a tam prostě, když jsou v kalendáři prázdniny, tam je školka zavřená. Hotovo. Nechápu, jak je to možné, když každý člověk ví, že my ostatní máme v tom lepším případě volných dnů v roce 25, v tom horším jako je manžel pouhých 20. A žádné úschovnu pro děti na prázdninu během roku ještě nikdo nevymyslel. Vzhledem k tomu, jaký byl v práci provoz tento rok mám za sebou pouze 5 dnů volna a teď mi byly s komentářem schváleny další 4, jaký luxus! A taky si nestěžuji, že musím zařizovat věci do školy, jsem ráda, že na to toto volno budu moci využít. A to nemluvím o tom, co mě bude čekat na stole po návratu do práce! Protože na rozdíl od vás učitelek, za nás, co jsme na dovolené někdo tu práci dělat musí, že ano. Ale jen tu nejnutnější, zbytek musí počkat. Takže u nás je každý volný den následně po zásluze potrestán! Nic proti Vám osobně, ale tohle mě fakt točí. Vy jste velká výjimka, vidím, jak se dětem věnujete a vím, že to stojí čas. Ale zdaleka nedosahujete klasického pracovního úvazku. Nejsem slepá, vidím, jak to na malé škole 1-4 ročník na vesnici vypadá. Ve třídě cca 10 dětí, učitelka dorazí v 7:40 a ve 13 už ji ve škole nikdo nenajde, protože jde na oběd s dětmi a mizí. Na počet dopracovaných hodin jsou vaše výplaty a dny volna opravdu těžce nadstandartní. Já vím, že každý z nás mohl být učitelem. Ale žádný z učitelů co znám nikdy neřekl, že to byl jeho životní sen. Jediný důvod který slyším je tento - prosímtě, kde jinde máš každé prázdniny, vánoce a letní dovolenou tak luxusní jako ve školství? Ne že bych jim tu práci záviděla, ale chtělo by to trochu soudnosti. Tak asi tolik k tomuto tématu. Sešity máte obalené krásně. Já jen nechápu to, že v září dostaneme seznam A4, nakoupíme mimo jiné hromadu sešitů, které musíme podepsat a na konci roku zjistím, že polovina z nich má popsanou jednu nebo dvě stánky a zbytek je na vyhození. A tak je to s půlkou školních potřeb neustále dokola. Ale za co bychom jinak my rodiče jinak utráceli své vydělané peníze, že ano? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda vy musíte mít nepříjemný život, anonyme....vždycky se musím smát, jak si lidi myslí, že učitelé mají tolik "volna", jak se mají, prostě luxus život! Nejsem učitelka, mám jen kamarádku učitelku, ale tuhle práci bych nedělala ani za milion!!
      Taky mám malé dítě a musím řešit hlídání o prázdninách, a co?? Tak to prostě je. Je to stejné, jako když já byla dítě. Když mám dovolenou (když se zadaří!!), taky za mě musí někdo pracovat, ale rozhodně se z toho nevypisuji v "ulevujících" komentářích.
      Snad je Vám po napsání komentáře opravdu lépe. A jestli ne, zapracujte na sobě.

      Pěkný den.

      Vymazat
    2. Dobrý den! Trošku mě váš příspěvek zarazil, paní Monika si dle mého názoru nestěžovala na nedostatek volna, pouze konstatovala, že už jde příští týden po dovolené do práce. Já učitelka nejsem a ani bych být nemohla, jelikož neoplývám patřičnou nervovou rezistenci. Vzhledem k tomu, jak se v dnešní době chovají děti a hlavně pak jejich rodiče k učitelům, musím před nimi smeknout. Těch 6 týdnu v létě je adekvátních, ale mzda na vysokoškolsky vzdělaného člověka zatraceně nízká. Pani Monika dělá svoji práci s neuvěřitelnou láskou, takových učitelů dnes není moc.

      Vymazat
    3. Drahá Nesso, je nutné to takto komentovat? Paní jen napsala svůj názor, nic víc. Jistě by se našlo více takových, co mají podobný pohled na tuto věc. Až na to, že někdo má odvahu ho veřejně prezentovat. Naprosto ho neberu jako "ulevující", ale jako konstatování faktu, že každý má rozdílné podmínky a rozdílné vnímání věcí. A tak je to myslím v pořádku. To, že jste tady zvyklé pouze na pochvalné a sluníčkové komentáře neznamená to, že někdo nemůže mít jiný názor než stádo a ještě má odvahu veřejně ho prezentovat.

      Vymazat
    4. Nerad se vkládám do vyhrocených diskusí :) ale k tomuto mám 2 věci:
      1.) Mám pocit, že názor anonyma je právě ten většinový (názor stáda), bohužel... prestiž pro naši společnost tak důležitého povolání, jako je to pedagogické, je u nás na nule. Trochu mě to trápí, na druhou stranu vím, že ne každý učitel dělá čest své profesi. Ale tak je to v každém oboru.
      2.) Pro pobavení: chtěl bych upozornit čtenáře, že autor druhého anonymního komentáře je ten samý, jako autor toho prvního, kterého se "zastává"... ;)
      Krásnou neděli všem ;)

      Vymazat
    5. Ráda oslovuji, ale bohužel nevím jméno.
      Je mi také smutno z plýtvání sešity. Já to řeším tak, že pokud je sešit ještě použitelný, uděláme v září tlustou čáru, napíšeme nový školní rok a pokračujeme v něm. V červnu dětem říkám, ať jim maminky sešity nevyhazují, pokud nejsou z velké části popsané.
      Já učitelkou chtěla být od malička a splnil se mi vlastně můj sen a přiznávám, že logisticky je toto povolání k dětem super. Nemusíme řešit příměstské tábory a rozvoz po babičkách o prázdninách. Dopřála bych každému tu radost učit alespoň měsíc na klasické škole (to v dnešních podmínkách je 23-31 dětí), aby viděl, že pracovní doba nekončí rozvrhem a že těch povinností, co běžný učitel má, si nedokážete představit. Stejně jako já nevidím do konkrétních potíží jiných povolání.
      Beru to s humorem. Nebyly by to pravé prázdniny, kdyby někdo nepoukázal na to, jak se ti učitelé mají a že si své benefity nezaslouží. Na to jsem si zvykla a nepřekvapuje mě to.
      Užijte si příjemnou neděli. Monika

      Vymazat
    6. Super postřeh, pro pobavení :-)) O jakém důležitém povolání jako je pedagogické mluvíte? Možná že na prvním stupni ano, tam jsou ty výsledky u dětí opravdu vidět. Ale pak dál? Jaká prestiž je u školství, kdy na PEDAGOGICKOU školu se dostane děvče, které bylo na základní škole rádo, že nepropadlo? A na můj udivený dotaz, jak může jít na pedagogickou školu, když neumí ani pravopis, ani matematiku, ba ani hrát na nějaký hudební nástroj - což dříve byla podmínka pro přijetí na tuto školu, jsem se dozvěděla - no a co, my jí to zaplatíme, je to soukromá škola! A tak toto děvče tedy studuje, hrát na klavír se od základů chodí učit k sousedům, protože ti mají dceru která hraje na klavír 10 let, a něco málo ji opravdu naučí. Pak s odřenýma ušima udělá opravné zkoušky, aby vůbec dostala maturitní vysvědčení. A pak tu máme pokračování. Jede se na přijímačky na vysokou školu. No, napoprvé to nevyjde, ale na odvolání? Jo, je tam, tak slavíme!!! A toto děvče, které ve slově lízítko napíše tvrdé y, a děti jsou pro ni "malí smradi" bude v budoucnu posila pedagogického sboru!!! Tomu vy říkáte přestiž? Nevím, jestli znáte jedno město na Moravě narvané různými vysokými školami. Není zdaleka jediné, ale například toto "univerzitní centrum" vám ročně vyplivne tunu titulovaných expertů, kteří když mají m.j. něco poskládat podle abecedy se pořádně zapotí a když pak po skončení jejich práce v těch hromadách něco hledáte tak na dotaz, kde že je po písmenu S písmeno Š tak vám řeknou, že fakt nevěděli, že to jako měli skládat tak přesně! Já rozumím, že bráníte ženu a její povolání. Ona je opravdu výjimka. Ale je široko daleko jediná, která své povolání dělá opravdu naplno. Pedagogika už dávno není prestiž, je to byznys jako vše ostatní. Kdo má peníze zaplatí si titul, ale prázdnou hlavu to prostě nenaplní. A o tom to asi všechno je... Možná dnes to Vaše žena schytala za všechny ty učitele tady u nás,to se omlouvám. Ale je to opravdu o lidech. A když nejsou na pravém místě tak je to prostě špatně. Já sama mám velmi negativní zkušenost z malé školy, a je jen otázkou času, jak dlouho ještě bude fungovat. Protože když rodiče vidí, že školu vede člověk, který nemá žádný morální kredit, je falešný a křivý, tak se nikdo nebude divit, že si pro svoje děti vyberou školu jinou, byť za cenu dojíždění. A to je prostě špatná cesta. Mé vzpomínky z dětství jsou o tom, že ředitel školy byl vždy čestný člověk a měl respekt - právě z důvodů svých morálních kvalit. Ale toto časy už jsou nenávratně pryč. Já prostě jen vidím, jak se vzdělání devalvuje, právě proto, že v dnešní době na rozdíl od těch minulých studuje úplně každý, i když na to absolutně nemá. Na rozdíl od našich ročníků,/+- 1970/, kdy na vysokou školu šli opravdu jen ti nejlepší. A myslím, že to tak bylo v pořádku, prostě každý věděl, kde má své místo. Tak a konec, to je tak asi všechno k tomu. Omlouvám se, nechtěla jsem se v žádném případě dotknout paní Moniky, i v komentáři je to zmíněno. Ale každý máme své životní zkušenosti. Pokud budete mít vůli, tak pochopíte co jsem tím chtěla říci. Pokud ne, budete se cítit ukřivděně. Nic s tím neudělám, ale alespoň máme všichni možnost nad tímto problémem popřemýšlet a třeba uznat, že jsou dvě strany mince a každý z nás to vidí z jiné strany. S pozdravem a přáním hezkého dne Anonym :-)

      Vymazat
    7. Vždycky se snažím být stručný, a přesto mám pocit, že jste můj komentář nečetla pozorně (nebo jsem se nevyjádřil přesně, připouštím i tuto možnost). Váš komentář rozhodně nikoho u nás doma nerozohnil, ba naopak. Já osobně například čtení různých názorů vítám... a je mi líto, že Vám tímto bořím představu o sluníčkových komentářích. Pravda, komu by nedělalo radost přečíst si pozitivní ohlas (to ať si každý porovná sám se sebou). Na druhou stranu není od věci slyšet i názor, který je obsahově mířen trochu jinak.
      Nejprve bych rád pominul pojem morální kredit, kterým v příspěvku argumentujete, protože nejsem zvyklý paušalizovat takto neadekvátním způsobem. Také bych mohl argumentovat tím, že každého čestného vedoucího školy v době Vašeho dětství hřála v kapse stranická knížka a na vysokou školu se dost často právě Ti nejlepší nedostali - a to přesně z opačného důvodu. Vím ale, že je to nekorektní. Chtěl jsem tím jen demonstrovat, jak snadné je bavit se v obecných rovinách. Ostatně - na tom je založen dnešní politický populismus. Mimochodem - komentovat vlastní názory a vytvářet si virtuální podporu také mnoho morálního kreditu nevyžaduje, takže toto téma opusťme.
      Nepochopení mého komentáře spočívá v tom, že Vy celou dobu mluvíte o prestiži pedagogické profese a jen tím potvrzujete moje slova - tedy, že dnes pro většinu lidí žádná neexistuje. Nerozebíral jsem důvody, ty jsou z největší části systémové a je to na rozsáhlou diskusi, kterou si se svou chybějící odborností netroufám začínat.
      Popletla jste si prestiž a důležitost. Já si trvám na svém - pedagogická profese je pro společnost zásadně důležitá. Pokud necítíte důležitost vzdělání pro celou naši společnost, asi těžko nejdeme společnou řeč, ale já stále věřím, že to vidíte hodně podobně, jen jste nepochopila, kam můj komentář ve skutečnosti směřoval.
      Téma je to zajímavé, ale nebaví mne komunikovat s anonymy, takže tímto je to za mne vše.
      Mějte se krásně a děkuji za zamyšlení.
      Tomáš

      Vymazat
    8. Nedá mi neozvat se. Jsem učitelka v Mš. Je to povolání,které jsem chtěla dělat od malička, moje práce mě opravdu baví a jsem za to vděčná. V okolí mám spoustu lidí jako jste vy,ale ani jeden by se mnou neměnil! Vidí jen ty věci,které jsou vidět (prázdniny, Vánoce, platy, pracovní doba) Nikdo však nevidí to, co dělám nad rámec, ve svém volném čase,pokud nestíhám, hlučnost, ve které pracuji, a obrovskou zodpovědnost za tolik malých dětí a to,že jsem vlastně jednou nohou v kriminále. Navíc v jakékoliv továrně na Severu Moravy si vyděláte mnohem víc, než učitelé. Takže všem rypalům říkám, závidíte? Tak pojďte a zabavte 28 dětí ve věku 3-6 let na celý den a ještě k tomu dodržujte bezpečnost a rámcový vzdělávací program!!!Ano ano, i v mateřské škole musíme jet podle plánu.Pracuji na malé vesnické školce a jsme otevření celý rok, kromě Vánoc a 5tydnů o prázdninách. Myslím,že naše dovolená je opravdu náplastí za celý školní rok.
      A k problematice vzdělávání učitelů bych chtěla jen říct, že za těch 10 let, co jsem odmaturovala na střední pedagogické škole v Přerově, těch pedagogických škol vyrostlo jako hub po dešti a bohužel na úkor kvality. Za nás opravdu byly přísnější podmínky pro přijetí na tuto školu, studium bylo celkem náročné, spousta praxe,metodiky, hra na 4 hudební nástroje,v tělesné výchově jsem musela zapracovat, abych se vešla do tabulek výkonů, ale bavilo mě to. Myslím,že jsem odcházela dost připravená k této práci, samozřejmě praxe je praxe. A dnes je to bohužel úplně jinak. Úroveň klesá, snižují se tabulky, dokonce se vypouští některé věci, aby to adepti vůbec zvládli a dostali se na tuto školu...generace se mění..
      Přeji ať se daří Anonyme, a třeba si dodělejte školu a pojďte posílit řady pedagogů v naší zemi..
      Moniko, cítím s vámi, také zítra už musím do práce:-( ach jo, proč jsou ty prázdniny tak krátké:-)

      Vymazat
    9. Myslím, že milý anonym má problém sám se sebou :-)... Alespoň jeho ukrivdene posty, plné vší nespravedlnosti tohoto světa, tomu napovídají :-) Vykašlete sa na všechny podobně smýšlející lidi, protože na ty je jeden lidský život krátký :-) Jen ať si tu svoji kyselost užívají sami a vy si užívejte vaše pohodové dny na kopečku :-)... A víte co, ty prázdniny všem ucitelkam ze srdce přeji :)

      Vymazat
    10. Souhlasím s Petulkou G. paní má asi hodně smutný život a asi na něm nechce nic měnit:( ..jenom nechápu proč se rozhodla rozdávat svoji hořkost zrovna na tomto blogu.... Milá Moniko a Tome jste úžasní a jsem ráda za to že se nenecháte otrávit. Oba píšete milé a inspirativní blogy, za letošní léto jsme díky Vám objevili, jak krásně je u nás v Českém krasu. Hezký večer přeje Marcela :)

      Vymazat
    11. Původně jsem napsala obsáhlý komentář, ale záhy ho smazala. Proč taky prezentovat argumenty, když je někdo takto zaslepený. Nabízí se jen možnost, aby si dáma Anonymní dokončila vysokoškolské vzdělání a může situaci na jejich škole změnit. Učitelů je nedostatek, jistě nebude problém místo najít. A ty prázdniny budou snad dost dlouhé k tomu, aby se naučila svůj podpis. Podpis u každého dopisu nebo dokumentu také patří k morálnímu kreditu, nebo se mýlím? Jen ještě jeden postřeh - úroveň středních škol skutečně neuvěřitelně klesla, takže nejen pedagogické školy, ale i průmyslovky, obchodní školy atd. přijmou "kde co". Bohužel, je to chyba systému a to je na jinou debatu. Tome, vám jediné - poklona! Hana Lehnerová

      Vymazat
    12. Dobrý večer všem, dovoluji si publikovat tenhle odkaz: http://www.rodicevitani.cz/. Možná by někomu mohl pomoci najít odpovědi a návody, jak to ve škole posunout k lepšímu :-)). Mám s touhle stránkou opravdu dobrou zkušenost (i s videoseriálem Vši ve škole)!
      Jitka

      Vymazat
    13. Dobrý den,
      váhala jsem zda se zapojit do diskuse, nechtěla jsem, ale prostě mi to nedá. Jsem učitelka na druhém stupni. Musím říct, že se mne komentář Anonyma celkem dotkl. Bohužel tento názor má většina populace a myslí si, že učitelka přijde do školy v 7:40 a odejde ve 13:00. Opak je bohužel pravdou. Do školy chodím v 7:00 (to volno o přestávkách totiž většinou trávíme jako dozor na chodbách a někdy si nestihneme ani zajít na toaletu či si dát svačinu), ze školy odcházím většinou kolem 16:00 hod a to proto, že zavírá školka a musím se věnovat také svým dětem. Když přijdu domů, opět pracuji - přípravy na další den (každé dítě je jiné, každá třída je jiná - čili jedna univerzální příprava "napořád" opravdu nestačí). A hle je 21:00. Do toho řeším během celého dne telefonáty, zprávy a e-maily rodičů, kolikrát i právě ve 21:00 večer. Toto platí i pro víkendy. A co takové spaní ve škole, odpolední akce s dětmi, ... Čili pokud bych měla shrnout pracovní dobu - myslím si, že je kolikrát mnohonásobně delší než u "klasických" povolání. Věřím, že Anonym po své pracovní době zavře dveře a ta práce zůstane tam, ale moje práce chodí během školního roku neustále se mnou.
      K tomu nemluvím o vybavení třídy, vánočních dárečků,odměny a pod. Toto opravdu neplatí škola, ale vše jde z vlastních peněz. A výplata? Kolik si představujete, že je učitelský plat? To co probíhá v médiích je hodně vzdálená realita.
      Věřím, že učitelka na prvním stupni končí ve 13:00 - ale ona také musí opravit sešity a připravit se na další den, takže věřte, že může odejít ze školy, ale to, že pracuje kolikrát dlouho do noci doma, to už vidět není. Ono opravit 30 sešitů (a to je pouze jeden předmět) také není žádná legrace.

      Toto nepíši jako stížnost na mé povolaní, svou práci mám ráda, ale mrzí mě, že někteří lidé vidí pouze naše "volno" o prázdninách. Svou dovolenou si nemůžeme vybrat jindy, všechny ostatní prázdniny, které ve školách jsou jezdí učitelé většinou na různá školení protože se i nadále vzdělávají. Rozhodně neplatí: děti mají volno = učitelka má volno...

      Ano, najdou se i tací, kteří přijdou do školy, odučí a jdou domů. Neznamená to, že ale nepracují nadále doma a pokud ne, tak v každém zaměstnání je někdo takový. Však pojďte učit, učitelů je málo. Proč? Odpovězte si sami, nikdo tu práci dělat nechce - respektive odpověď je vždy: "Já bych tu práci dělat nemohl..." Ale ten červenec a srpen - ten dává nepedagogům zabrat, závist je hrozná věc... Markéta

      Vymazat
    14. Tomáši, já Vás za tu odpověď miluju! Moniko, omlouvám se, je to čistě platonické... :-) A jinak hodně štěstí v novém školním roce! Naše škola má kvůli stavebním pracím odložený začátek školního roku, tak nás čekají ještě tři týdny prázdnin. Nějak mi tedy ten konec léta pořád ještě nedochází... Sotva jsem vyprala školní brašny.

      Vymazat
  5. Dobrý den ,Moniko. Vy jste nápaditá a šikovná. Zvládáte opravdu všechno.Přeji Vám v tomto školním roce opět plno hodných a nadaných žáků a v dnešní době hlavně dobrou spolupráci s rodiči. A děti se mají na co těšit. Taky bych ve školních letech takovou paní učitelku brala. Mějte se hezky a přeji Vám vše nejlepší. Miluše

    OdpovědětVymazat
  6. Už loni se mi moc líbily holek obalené sešity. Bohužel naše paní učitelka také " požaduje " plastové průhledné obaly. Mějte se pěkně Ilona

    OdpovědětVymazat
  7. Ježkovo oči.....nedá mi to,tak krásné,stránky plnépohkazení po duši a plné inspirace a takový komentář.Každá práce má své pro a proti a nemyslím si,že zrovna 6 týdnů prázdnin jsou oro učitele tou hlavní motivací,ale to by byli na dlouhou be úplně smysluplnou diskuzi.Myslím,že většina učitelů si o prázdninách dělá přípravu na nový školní rok a opravdu si potřebuje odpočinout.A kazďý,kdo plánuje miminko mysí počítat s tím,že jednou zahájí školní docházku a k ní prázdniny patří,nebo o ně chceme děti připravit?Každý jsme stál před problémem,jak dětem prázdniny naplánovat,jak jim zajistit program a hlídání a každý zvládl.❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) omlouvám se za překlepy..daň za dotykový telefon

      Vymazat
  8. Moniko,máte úžasné nápady,škoda že mé děti jsou už dospělé.k tomu sáhodlouhému komentàři : kdo nepracoval psychicky,nepochopí,jak je nutné odpočívat.Já pracují s mentálně postiženými lidmi v přímé péči a jsem šťastná,že muzu mít každý druhý měsíc dovolenou, je to náročné a člověk bez odpocinku to nedàvá.je to stejné jako ve škole,vnímat 25 bytosti najednou . . .přeji hezkou neděli všem.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dobrý den, tak dnešní komentáře stojí za to! Milá Moni, kdo nikdy neučil, nenapadne ho, že po 4 hodinách ve škole na učitele čeká stoh sešitů. písemek, příprav a samozřejmě učit malé děti je nesrovnatelné na soustředění s jakoukoliv jinou prací. Sama také jako tato paní učím dospělé, ale učila jsem i děti a upřímně bych za peníze, které mají pedagogové a s jejich odpovědností už učit do školy nešla. smekám, obdivuji. Prázdniny jsou naprosto zasloužené. a pokud je kdokoliv závidí, tak ať si zkusí na rok jít učit. Jsem z učitelské rodiny, takže s touto závistí jsem se setkávala od malička. On už nikdo nevidí, čím je to vykoupeno. A každý se může podívat do statistik a zjistí, že učitelé jsou nejhůře placení vysokoškoláci v republice. Přitom nikdo nedodá, že v rukou učitelů je naše budoucnost, vychováváte nové generace. Patří Vám dík a uznání!
      Moni, krásný začátek nového roku Vám i holčičkám a držte se!
      Marie

      Vymazat
    2. myslím, že ještěhůř jsou na tom sociální pracovníci... :-( bohužel. Obě povolání jsou náročná a nedoceněná...

      Vymazat
  10. Dobrý den Moniko, už vloni jsem obdivovala vaše "balící, obalovací"" nápady. Ani nevíte jak ráda bych taky přiložila s naší Luckou ruce k dílu, zrovna dneska hnusně prší a pěkně bychom se zabavily. Bohužel naše paní učitelka chce mít vše pro všechny děti stejné, takže klasika průhledné obaly, sešity se 1.9. všechny odevzdají a ona je sama nadepíše a postupně dětem rozdává. Letos si dcera vybrala dva sešity dražší s nějakým odlišným obrázkem tak jsem moc zvědavá, jak se domluvíme. Ale do konce prázdnin ještě pár dnů zbývá, tak si je musíme ještě užít !!! Mějte se prima, zdravím z Vysočiny Pavla

    OdpovědětVymazat
  11. Loni jsem obalovala některé učebnice netypických rozměrů a na rozdíl od plastových obalů, ty mé papírové vydržely v pohodě celý rok. Takže letos budou papírové všechny. Zdobíme doma dělanými razítky.

    OdpovědětVymazat
  12. Krasny vysledek, ja si zatim pockam, nez nase deti do skolnich let dorostou, ale myslim, ze se jednou budu inspirovat. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Vzorně připraveno!
    Moni, do nového školního roku vykročte všichni pravou!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Hm..Nedá mi nereagovat...taky jsem učitelka.Hm..prazdniny..a co by jsme jako v té škole bez dětí dělali?Nebo že by děti neměly mít prázdniny,které si určitě pani anonymová jako dítě užívala.Skoro celé prázdniny chystàm dětem do školy celoroční hru,na kterou mi manžel musí něco vytisknout v práci.Bez jeho finanční pomoci bych některé věci nemohla s dětmi ve škole realizovat.O čemž ví evidentně svoje i paní Monika.Koupila jsem jim do třidy na webu ,,Pro děti,, mapu světa a ještě něco na výzdobu třídy,aby se jim tam líbilo a hádejte za co?Za svoje.To bohužel veřejnost nevníma a spoustu věci,kteté učitelé dělají pro děti berou jako samozřejmost.Jen si spočítejte čas,jaký trávíte v týdnu s dítětem vy a kolik času jsou děti ve škole.Škola vyhrává.Netřeba nás kritizovat.Vime někdy o dětech víc než rodiče.Monika patří k těm,které jsou učitelem tělem i duši.Neskromně musím říci,ze snad k nim patřím taky.Učitelství není klasická profese jako třeba sekretářka..To musí mít totiž člověk v sobě nebo jít od toho.Dost už teorie...Moni..díky tvojí inspiraci z blogu ,,Pro děti,,máme krásny batoh a sešity také obalené.A budete pořád netopýři nebo bude nějaké jiné téma?Zdraví a podporu do nového školniho roku posílá Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Jano z Brna, škola vyhrává? Ale to přece není dáno rozhodnutím rodičů, kolik hodin povinné školní docházky v ní dítě denně tráví, co to je za argument? A vy dáváte své děti v pracovní dny kam? O kvalitě výuky to neříká vůbec nic. Kéž by platilo, že časová kvantita odpovídá kvalitě a že učí jen ti, kteří, jak píšete, to mají v sobě a ostatní jdou od toho. Realita je bohužel jiná, proto se možná tolik lidí rozčílí při zmínce o tom, jak je to pro učitele všechno hrozně náročné a že je to děs, jít po prázdninách opět do školy. Ano, věřím, že je to těžká práce, ale takových profesí je opravdu více a zodpovědnost v nich je často téměř hmatatelná, stejně jako jsou v nich mnohem snáz měřitelné a postihnutelné případné chyby.

      Vymazat
    2. Ať hledám jak hledám,nikdo netvrdil,že je děs jít po prázdninách do práce a rozhodně nikdo nepovyšoval učitelské povolání nad jiné.To by mne ani nenapadlo.

      Vymazat
  15. Moniko, je to moc hezké. Jaká je výdrž takto obaleného sešitu? Mám v hlavě zafixováno, že plastový obal (ten pevnější) sešit zpevní a v tašce se tolik neohýbají rožky. Ale takto je to nejen krásnější, ale i ekologičtější. Jen by mě zajímala ta výdrž. Děkuji. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, holkám vydržely celý rok a Terezka v některých sešitech pokračuje, protože byly hodně prázdné, Nesnáším vyhazování poloprázdných sešitů. Je pravda, že na některých měla i plastový obal ... na vyžádání :-)

      Vymazat
  16. chtěla jsem prvotně napsat, jestli to není škoda, obalovat- plastem je to nevýchovně neekologické a papírem, pokud je to čistá celuloza=strom, tak taky, vždyt ten sešit už svůj obal má.já bych s tím jako rodič měla zásadní problém a k obalování by mě nikdo nedonutil:) tak jako když syn chodil do školy, k vyrábění okrajů, nevím jestli ta absurdnost stále frčí,ale to se musel každý list 1cm od obou okrajů obyč tužkou svisle nalajnovat a nesmělo se použít kružítko k propíchnutí kót skrz všechny listy, já to jako rodič sabotovala, s tím že ty listy už svůj přirozený okraj mají:) rozepisuju to ,protože pokud jen tyhle drobnější nesmyslnosti stále ještě zaměstnávají učitele, žáky i rodiče, tak se nedivím, že nikdo ze zúčastněných tu důležitost školství nevnímá:) Bydlím na sídlišti mezi dvěma ZŠ a v první polovině září je to o odvaze vyjít ven před ty školy, natož trávit čas v těch budovách, proto přeju oběma zúčastněným stranám ty dva měsíce prázdnin, nedokázala bych učit ty děti, které znám po vyhrnutí se ven, ani měsíc:) Jsem nadšená, že existují zprostředkovatelé vědění i vědomí!, jako je Monika, kdyby byli v mé době a době mého syna, bylo v našich životech o hodně víc radosti a pro mojí vnučku si takovou učitelku celá rodina moc přejeme a to i za cenu dalekého dojíždění.Monice bych klidně přála to volno i delší, ale zrovna ona a její žáci se na sebe těší, tomu věřím:) Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, vnímám plastové obaly na sešitech a pracovních sešitech, které si děti platí, stejně ... tam netrvám na obalech. Něco jiného je to u učebnic, které platí škola ... tam trváme na těch pevných obalech, protože ochrání knihu a prodlouží o několik let její koloběh.
      Linky po okrajích mi také přišly absurdní a už jako dítě jsem si říkala, proč je tam nenatisknou, když tisknou linky vodorovné. Naštěstí už některé sešity tyto svislé linky mají. Já netrvám na stádové úpravě. Beru už tyto malé prcky jako individuality a mám ráda různé zpracování.

      Vymazat
  17. Moni, díky za inspiraci. Hodně štěstí v novém školním roce a krásný zbytek prázdnin.
    Romana

    OdpovědětVymazat
  18. Moniko,
    děkuji za inspiraci. Tomík už vybírá klučičí nálepky :)
    Prosím o radu. Když polepujete papírem, tak vůbec nepřekládáte/nepřelepujete na vnitřní stranu sešitu? Polepíte pouze z vnějšku? Netřepí se rožky? U našeho Toma bych snad měla ty sešity laminovat :)

    Přeji krásný večer.
    Martina z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, opravdu jen lepím, ale dávám si pozor, aby okraje byly opravdu dost polepené, potom se neodlepují a vydržely celý šk. rok. Používám kvalitní lepidlo... Kores, Pritt. Když tak přetáhněte obal za roh, pokud potřebujete:-)

      Vymazat
  19. Škola .... A já si myslím , že začínají prázdniny... To ,to zas uteklo! Mějte se moc hezky! A já se budu těšit na Váš další příspěvek paní Moniko, jste moje terapie všedního dne! Děkuji Iva

    OdpovědětVymazat
  20. Hezký den. Mohu poprosit o Ikea odkaz na ten papír? nemohu ho tam najít a hodil by se mi :) Děkuji a hezký školní rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, bohužel tento papír je nárazovka. Jakmile jej mají (většinou Vánoce) kupuji několik rolí. Balím do něj vše.

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  23. Mončo děláš to s láskou to se mi moc líbí.Je to krásné,v rodině máme učitelky dvě ,moc dobře vím jak psychicky náročná práce to je.Držím palce ať je další školní rok skvělý a ty opět plná nápadů,kterými inspiruješ tolik lidí a hlavně pomáháš dětem.Lenka

    OdpovědětVymazat
  24. Moniko, ty obaly nemají chybu! :-) Jsou překrásné a ač matka tří kluků, jsou docela tvořiví, tak se budeme inspirovat. Hledala jsem na internetu i návod na krásný obalový papír, vyráběla jsem si ho na základní škole - právě o deštivých dnech. Už jsem to ale nikde nenašla (byl to návod z nějakého tvořivého časopisu pro děti)... Na obyčejný balící papír se štětcem natřel jakýsi doma uvařený škrob, na něj se vodovkami udělaly barevné cákance a hřebenem (nebo takovou tou zubatou stěrkou na zdobení dortů) se to různě rozetřelo do zajímavých obrazců. Obaly byly pevné, vydržely opravdu celý rok. Jen už nevím, co za hmotu se na to natíralo - já mám za to, že jsem to vařila z mouky, moje mamka zase tvrdí, že to byla maizena... Tak nevím. Jste taková tvořivá, neslyšela (nebo dokonce nezkoušela) jste něco podobného? :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥