sobota 10. září 2016

celozrnné vafle


Kdo ujíždíte na vaflích jako já, tento recept je ze všech nejrychlejší. Pravé belgické vafle jsou z kynutého těsta, ale ruku na srdce, kdo máme ráno tolik času, že?
Několik měsíců už dělám jen tyto. Jsou křupavé a nemají chybu. Tento recept jsem našla u Kitchenette a jsem za něj vděčná. 

Celozrnné vafle z jogurtu

300g jogurtu
2 vejce
60 g třtinového cukru
100g rozpuštěného másla
špetka soli
1/2 lžičky skořice
2 lžičky kypřícího prášku
(Používám jen z vinného kamene, kde nejdou fosfáty a je plně přírodní)
30g kukuřičného škrobu
100g celozrnné mouky
(Nejlépe mouka špaldová, ale i pšeničná může být)
80g hladké mouky

Všechny ingredience smíchejte a rozpalte vaflovač. Za 15 minut máte snídani, po které se budou všichni olizovat. A co na vafle? Já nejraději zakysanou smetanu s trochou jogurtu nebo šlehačku a jahodový či borůvkový džem, ale nejlepší je ovoce čerstvé. Perfektní je také tekutý karamel:-)
Každý si vyladí podle jeho chuťových pohárků:-)
Dobrou chuť.




Mějte prima víkend plný sluníčka.

11 komentářů:

  1. Mňam....hned jdu na ně.Opět díky za ispiraci ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Mouka mi tu zbyla, díky za recept ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím na kopeček. Ráda pročítám celý Váš blog a nejvíce mě vždy potěší nové recepty. Mám dotaz, prosím, jakou máte domácí pekárnu? Chceme si ji pořídit a nevíme jakou... Děkuju. mějte se hezky a těším se příště. Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Krasne snidane si dopravate, jen co je pravda:-). M.

    OdpovědětVymazat
  5. Sbíhají se mi sliny :-) to jsou dobroty po ránu. Hezký den :-) D.

    OdpovědětVymazat
  6. Aleluja!!! Další vafle. Belgické dělám každý víkend, sníme je hned celou dávku! Zítra vyzkouším tyhle, díky za recept a krásné dny...

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že také isté občas robím, len sú čisto z bielej múky, rada vyskúšam aj túto verziu.
    Tak dobrú chuť!
    A.

    OdpovědětVymazat
  8. Vafle miluju, ale nedělám je, neb nemáme vaflovač. Před časem jsem měla cuky, že koupím silikonovou formu, ale naštěstí jsem to nedotáhla do konce, asi by to nebylo ono.
    Takže otázka - jaký máte vaflovač?
    (přiznám se, že už ho stejně nemáme kam dát, ale kdybych narazila na nějaký skladnější, tak jdu do něj)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nemám ráda zbytečné krámy v kuchyni a přístroje na kdo co, ale tento tedy využívám a lepší vaflovač jsem nezažila. Je na ty pravé bruselské vafle. Máme tento typ
      https://www.nakupka.cz/vyrobek/otocny-vaflovac-domo-do9052w/?gclid=Cj0KEQjwpNm-BRCJ3rDNmOuKi9IBEiQAlzDJH--bOwAf7n0ulPcPZKclojVLlqrDcp94gEdLNeDzZXYaAnct8P8HAQ

      Vymazat
    2. Dobrý večer.
      Děkuji za odpověď na můj dotaz ohledně dom. pekárny. Asi si koupím tedy vaflovač. Jana

      Vymazat
  9. Vyzkoušeno, pár jich zbylo na sváču :) Jsou super.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥