pondělí 26. září 2016

výhledy a bezmoc






¨




Lepší než televize je pozorování přírody. Na křížku nad Jánem je neustále narváno turisty. Vůbec se tomu nepodivuji. A tak jsme včera na minipiknik se skleničkou vyrazili na protější stranu převisu. Připadali jsme si jako ještěrky, které se na kamenech vyhřívají a akumulují teplo. Bohužel jsme odjížděli se smíšenými pocity. Canon promptně v servisu opravili. Byla jsem nadšená a vděčná, že jsme stihli opravu několik dní před koncem záruční doby a že nemusím řešit nákladnou finanční stránku s pořizováním nového. Fotila jsem tři dny a opět blackout a nyní to na závěrku nevypadá. Takže poslední snímky a netuším, jak to dopadne dále. Tom, můj cholerický flegmatik, prohlásil, že by ho nejraději už hodil z té skály dolů. Moje sympatie k této značce stále klesají. Za ty peníze, které jsme do těla a objektivů dali, jsem věřila, že vydrží mnoho let. První tělo umřelo po dvou letech a tomuto budou tento týden také dva roky a je opět na odpis. Ale nemůžu zapomenout na ty krásné chvíle, které mi díky mému věrnému služebníkovi zůstaly na věky uchovány. Foťák se má u nás jako v bavlnce. Má svůj spešl batoh, nedám ho z ruky, pro děti je tabu a připadám si jako krkavčí matka, že si na něj nemůžou pomalu ani sáhnout. A přesto opět stávkuje. Jestli on neslyšel o křemíkovém nebi? 

Mějte se krásně a užívejte podzimu, jak to jen půjde. 

36 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Moni, mám zrcadlovku od Nikonu, měla jsem i Canon...ten tedy vydržel ještě mnohem méně, ale ani Nikon není nesmrtelný a teď už fotíme skoro jen mobilem. Jakmile není opravdu dobré světlo foťák nezvládá. V záruce už pár let není a nepomohlo mu ani profi vyčištění a kontrola. Prý už je moc starý. Škoda, že dnešní zboží nevydrží déle. Přeji ať vám další vydrží více.
    Hezké dny, Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám bohužel mobil vykopávku a nefotím na něj vůbec. Proto pokulhávám s instagramem. Ten dělám stejně až doma s fotkami z foťáku:-)
      děkuji.

      Vymazat
  3. Moni, verim, ze pro tebe je to katastrofa, kdyz uz je clovek zvykly vse dokumentovat apod. Drzim pesti, treba to nankonec nebude tak zle. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že jsem na něm trochu (víc) závislá :-)
      děkuju

      Vymazat
  4. Já mám Canon už něco přes dva roky a zatím šlape jak má. Ale dneska se všechno dělá tak ať to nevydrží věčně;) právě vy jste mě ke Canonu inspirovala a zejména pak k pevné padesátce;) a fotí nádherně což vím sama ze zkušenosti, ale také právě z vašeho blogu;)

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. Je pravda, že nejvíce dotazů kolem blogu jsem zodpovídala na typ fotoaparátu:-) A pravda je, že s kvalitou fotek jsem nadmíru spokojená. na padesátku nedám dopustit.
      Ať máte větší štěstí. M

      Vymazat
  5. Tak to je Moni k naštvání. Přesvědčuji se stále víc a víc, že dneska se nevyrábí na kvalitu, ale na krátkou výdrž, nejlépe co nejdříve PO ZÁRUCE. Je třeba vyrábět a vyrábět, dnes nikdo nechce,aby věci vydrželi dlouho. Je to tak se vším. Skoro nemá cenu kupovat drahé značky, už ani u těch kvalita neplatí. Zrovna se rozhoduji o koupi fotoaparátu a vůbec nevím co koupit.
    Měj krásný týden.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nebo moc fotím a přetěžuju ho:-) Jinak s kvalitou Canonu jsem moc spokojená.

      Vymazat
  6. Moni, a to mate ten Canon EOS 600D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tento typ. Ale co s ním ještě nafotím je otázkou.

      Vymazat
  7. Mončo, nenech se zdeptat... hlavně že jste zdravá a šťastná rodina. Já už v životě přišla o tolik peněz a materiálních věcí, že bych se z toho musela zbláznit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, to je jasné. Také si cením hlavně zdraví a mých blízkých, ale přece jen to zamrzí a není vždy nazbyt 15 tis. Ale chápu, že jsou důležitější hodny, tak jsem to nemyslela.

      Vymazat
  8. Ahoj Mončo! Na Vaši stránku jsem narazila již o víkendu a kochala jsem se Vašimi příspěvky, krásně fotíte a moc se mi líbí, jaký zábavný program a tvoření vymýšlíte jak pro své, tak i pro školní dětičky. :-) (pochopila jsem správně, že jste nejspíš učitelka.. ? ).
    Taktéž jsem obdivovala prostředí, ve kterém žijete, je to tam u Vás moc krásné. Také jsme tam k Vám v létě zabloudili, a to při kempování v Zadní Třebáni, kde jsme strávili krásný víkend a vydali se na výlet na Ameriky a Karlštejn. :-)
    Co se týče Vašeho foťáku - mrzí mě, že Vás takhle přístroj zlobí, každopádně s ním umíte vykouzlit nádherné snímky! Já už mám doma asi 4.rokem zrcadlovku Nikon, ale takhle povedené obrázky se mi nedaří. Neabsolvovala jsem (prozatím) žádný fotokurz a přiznám se, že jsem trochu flink zkoumat a zkoušet různá nastavení, a tak si lenoch lenivá nastavím některý z plně automatických funkcí jako je krajina, portrét apod... a fotím takto. Ale to samozřejmě není "ono"... :-)
    Přeji krásný podzimní pondělní den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsem učitelka. Děkuji za milá slova. Já také nemám žádný kurz a technice nerozumím a ani rozumět nechci, nějak mi to jde citem a intuicí a stačí mi na to pevný 50 mm objektiv :-)
      krásný podzim do Jizerek. M.

      Vymazat
    2. Tak to obdivuji, Moni, fotky máš vážně krásné.. :-)

      Vymazat
  9. Fotky nádherné! Asi jste natrefila na špatné kusy! My už máme přes 9 let Nikon D40 a pak ještě Nikon D300 a jsme nadmíru spokojení. Klepu na dřevo!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zřejmě a držím pěsti, a´t ty Vaše Nikony vydrží dlouho.

      Vymazat
  10. Mrzí ma taká zlá skúsenosť so značkou Canon. Manžel má Canon už cez 15 rokov a stále fičí, ja som dostala prednedávnom nový model a som s ním veľmi spokojná. Možno bola len nevydarená šarža :(
    Krásne fotky, aj výhlad, aj my sme radi v prírode.
    Prajem pekné, jesenné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíte, jak to mrzí nás. Je to opravdu kus od kusu.
      Tak ať jste pořád spokojeni, M.

      Vymazat
  11. Obdivuji, že i na vycházky nosíte víno... jste úúúžasní!! A držím palce at´s fotoaparátem vše dobře dopadne!!! Hezké dny JP

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím Moni,to mě moc mrzí.Tak at vse dobře dopadne...už se těším na další fotky.Máte je moc krásné.Neznám nic lepšího než procházku krásnou přírodou♥
    Mějte se krásně,Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že jo♥
      Krásný procházkový podzim, M.

      Vymazat
  13. Tak to mě moc mrzí, že se problém s foťákem nevyřešil. Už jsem vám psala doporučení na Nikon, v mém okolí na něj fotí několik lidí včetně kamaráda profesionála.( To jsou ale zcela jiné foťáky, objektivy i peníze :)).Nevím o nikom, že by měl problémy a to já s kamarádkou vláčíme své fotáky na každou procházku, vymetou chudáčci kde co o péči je sotva řeč a ano, berou si je i děti. Můj tolik ne, jsem přísná, ale kamarádky ano.. kluci zas umí skutečně fotit. A v pohodě, díky Bohu. Chápu ale, že máte nakoupeno vybavení a změna značky by byla velice náročná - finančně. Je ale možné zkusit objektivy prodat a s Nikonem začít pomaloučku. Fotit dva roky mi přijde neskutečný a že by jste fotila moc? Fotíme na táborech, různé akce opravdu spoustu a spoustu fotek. Uch.. devalvace ano. Ale foťák to dává. Nefotím na nic jiného než zrcadlovkou, byť nejsem žádný profík, miluju možnosti vlastního nastavení, fotka z mobilu mě netěší. Moc vám přeji, aby jste zase mohla v klidu fotit a nebát se, kdy co selže. Jen tak pro potvrzení kvality Nikonu, Na prvním výletě se zrcadlovkou, než jsem si zvykla hlídat kde mám foťák, zůstal na střeše auta a po rozjezdu spadl. Bez futrálu. Byla to perda a nic. Od té doby fotí pořád stejně další 4 roky. Pržím palce Markéta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máte obr štěstí a přeji ještě mnoho let spokojeného užívání.

      Vymazat
  14. Myslím, že záruční doba by se měla protáhnout o tu dobu, co to bylo v servise. Nejsem si tím jistá, ale mám pocit, že když jsem nedávno s foťákem něco řešila, tak jsem na to v nějakých podmínkách narazila.... Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, o prodloužení po dobu v servisu vím. Vychází nám to opravdu o minuty, ale už moc nevěřím, že ho spraví na delší používání, když po zaslání ze servisu se hned rozbil.

      Vymazat
  15. Zdravím Mončo, máte skvělý blog i fotky, pověděla mi o Vás kamarádka. Co se foťáků týče, tak s tou závěrkou je to asi o štěstí. Známému odešla na Canonu po 30 000 cyklech, životnost má psanou 100 000 cyklů a další známá s tím samým modelem fotí už přes 450 000 cyklů a foťák je pořád v pohodě. Občas slýchám, že závěrka odchází dřív, pokud má foťák delší prostoje v činnosti, ale myslím si, že je to kec. Pevná padesátka je skvělá věc, akorát občas zapomínám, že má pouze "nožní zoom" :) Ať se to s foťákem brzo vyřeší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak delší prostoje u mě foťák moc nezažil:-) Je to zkrátka o štěstí na ten daný kus. Je to jako s jinými spotřebiči. Nám drží např. pračka už 17 let a znám kamarádky, které kupovali po 4 letech nové.
      Děkuju, jsem ráda, že se Vám u nás líbí:-)

      Vymazat
  16. Moni, a to mate ten Canon EOS 600D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemohu si pomoct, ale napada me jedine, zamer vyrobce. V dnešní elekronické době asi není težké nastavit někde něco, aby to za 2 roky nefungovalo, říká se že se tak děje i u PC a aut.

      Vymazat
  17. Mám Nikon a nemůžu si stěžovat - zatím. Byl to dárek pro milého, ale chudák se k němu moc nedostane. Chápu jak těžký musí být výpadek, hlavně když člověk neví, zda bude muset pořídit nový kus.
    Kolik máte doma vybavení na Canon (objektivy, filtry)?
    Občas přemýšlím o Canonu, ale když všechny serepetičky kolem jsou jen na Nikon, je rozhodnuto, že u značky zůstanu. Mají to dobře vymyšlené.

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Moniko, prosím tě , můžu se zeptat, jak jste spokojení s tou topnou lampou? Uvažujeme o koupi té stejné značky,ale větší a chtěla bych vědět, jak to vytopí. Jak dlouho plná bomba vydrží ? Máme otevřenou terasu cca 30 metrů, pod střechou. Ta malá se mi zdá, že zabírá moc místa na stole. Děkuju moc :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
  19. Zdravím, přijde mi, že poslední dobou jen slyším, že má kdekdo problémy s Canonem a Nikonem. My jsme se před nedávnem rozhodli opustit tuto značku a přešli jsme na Fuji a tak kvalitní a ostré fotky jsem nezažila. O ovládání foťáku nemluvě, a jelikož jsem žena, ani vzhled pro mě není zanedbatelný. Vždycky jsem si myslela, že zrcadlovky od těchto značek jsou TOP, ale uznávám, byl to velký omyl. Pokud se tedy váš Nikon odebral do křemíkového nebe a nemine vás pokukování po novém kousku, zkuste určitě zabrousit i k jiným značkám, než je Canon a Nikon :) Monika

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥