neděle 27. listopadu 2016

adventní svícen




Letos tedy jen tak tak, ale stihla jsem to. Včera první vycházka, konečně vzduch a zjistila jsem, že berlemi se skvěle ukazuje, kde roste prima mech a dobře se s nimi přibližují větve.
Betynka prohlásila, že maminka je náročná. Ano, jen tak nějaký mech neberu:-)
Letos opravdu jednoduše. Nějak mi ozdoby doma i venku překáží. Letošní Vánoce čistě přírodní.
Domečky mi jako překvápko k objednávce keramiky už v září poslala úžasná hrnčířka Lenka a já hned věděla, kde bude jejich místečko. Lení, díky ještě jednou.





Misku naplním pískem, na vrch položím mech a zapíchnu svíčky. Aby byl mech stále zelený, stačí dát svícen na noc ven, kde je přirozená vlhkost vzduchu, nebo postříkat vodou rozprašovačem. Opět získá na své zelenosti.




Užijte si poklidnou první adventní neděli. Spousta z vás určitě vyrazí na rozsvěcení stromečků u vás na vesnici či ve městě. Přeji vám, aby advent mohl proběhnout relativně v klidu a pohodě. Známe všichni to neúprosné pracovní tempo,  povinnosti v domácnosti a nejrůznější starosti ... ale nejdůležitější je opravdu jen to zdraví, tak ať jej máte, protože  to je to pravé bohatství. Ostatní si už pílí a svou energií uděláme, že:-)

25 komentářů:

  1. Přeji krásný advent:-) A rychlé uzdravení.-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moni,
    v jednoduchosti je krása !!! Přesně můj styl ........Krásný advent.J.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný advent.Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Odkud je, prosím, ten svícen ve tvaru hvězdičky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten už mám asi 10 let z "hrabárny" v Kauflandu :o)
      M

      Vymazat
  5. Hello ! just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
    Register in comments: blog name; blog address; and country
    All entries will receive awards for your blog
    cordially
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Krasna vyzdoba!!!Preji radostny a pzehnany cas adventu:)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já mám výzdobu zlatou, červenou, stromeček všechny barvy a nesladěné ozdoby (krásné české). Děti to milují a já to mám taky tak ráda. Pravda je, že když to pak poklidím a vyměním za přírodní a bílou, tak se úplně nadechnu :-). Hana M.

    OdpovědětVymazat
  8. Vzpomnela jsem si na obrazky od Josefa Lady :) Moniko, krasnou adventni nedeli Vam a cele rodine preji ***

    OdpovědětVymazat
  9. Moni, krásný advent tam k vám! Ať jsi brzy jako laňka! P.S. Všechno krása, ale ten semenáček mě dostal!

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, krásný advent vám všem na kopeček, a nejen pro Tebe hodně zdraví! I přes to všechno máš zase krásně nazdobeno - a holkám určitě prospělo být "více k ruce" :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Mončo.... úplně Ti rozumím, ta čistota a jednoduchost je stejně nejkrásnější :-) Svícen i ostatní dekorace jsou opravdu moc moc pěkné.
    Moc se mi u Vás líbí... takhle bydlet by se líbilo i mě ;-) U nás už tomu víc velí i děti, hlavně má mladší Markétka. Svícen máme z chvojí a ozdob muselo být více, ale těší mne, že ty přírodní převládají :-)
    Krásný advent Tobě i celé rodině a ať jsi brzo fit .... V.

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím,v jednoduchosti je ta pravá krása....Přeji všem krásný adventní čas a hlavně jak napsala Monča "zdraví"to je nejdůležitější a musíme si ho více opatrovat.....Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravím Vás a tentokrát opravdu moc děkuji za tip, udělali jsme si výlet, nahrabali hlínu a mech a adventní svícínek v květináči je na světě. Děti se vyřádily a výsledek je krásný. Kam se hrabou kupované :).

    OdpovědětVymazat
  14. MOC vám všem děkuji, jste zlaté♥

    OdpovědětVymazat
  15. Mončo, krásné a útulné. Ostatně jako vždy:) Hezkou první adventní....

    OdpovědětVymazat
  16. V jednoduchosti je krása :) Máme to letos hodně podobně ... i když, do štědrého dne to jistě ještě něčím došperkuju ... Krásný advent a díky za hezké popovídání... Daniela

    OdpovědětVymazat
  17. Moniko, v jednoduchosti je krása, príma nápad na věnec.
    I Tobě co nejklidnější advent
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  18. Moc krásný svícen! Doma by mi neprošel, naše děti jsou tradicionalisté a musí být věnec :D Ale včera jsem dělala výzdobu na svatbu a spotřebovala tam hromady mechu - je to úžasný materiál!

    OdpovědětVymazat
  19. Adventní svícen je moc hezký. A náletový smrček ve skle i hvězdičkový svícen taky.
    Hezký předvánoční čas.

    OdpovědětVymazat
  20. Milá Mončí,není nad tuto krásu, přírodní a jednoduchou!!! Navíc zcela vystihující čas adventní.
    Také se mi zdá, že čím jsem starší tak každým rokem z krabice s nápisem "vánoční ozdoby" vytahuji čím dál tím méně!!!
    Šišky, mech, všechny možné větvičky, jablíčka, ořechy...vždyť je těch pokladů tolik všude kolem...
    A hlavně ta vůůůně!
    Ach ty "stařičké skromné vánoce",bez pozlátek, chaosu...
    Mončí, prosím Vás,jak jste vůbec zvládla vánoční trhy???
    U nás budou letos z výtěžku zakoupeny hlavně potřeby pro družinu,které si děti sami rozbalí pod stromečkem při školní vánoční besídce.
    Ze zasněžené chaloupky mezi kopci klidný čas adventní přeje všem Jana Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, děkuji. Jsme na stejné vlně. Z krabic vyndavám jen dřevěné přírodní věci. A barevné posílám kamarádkám, jestli se jim budou hodit a ještě tak i potěším:-)
      Na trhu jsem měla barovou židličku, tak to šlo:-)
      U nás dáváme 60% výtěžku škole na kopírování, tonery, čtvrtky, cestovné pro sportovní soutěže, sbor atd. 40% peněz je pro třídu. Vždy dětem s jejich hlasováním kupuji lego a společenské hry.

      Vymazat
  21. Moc hezký svícen. V jednoduchosti je krása. :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥