pondělí 7. listopadu 2016

Domácí paštika



... která je hotová na to šup. Je pravda, že ji dělám už několik let a pokaždé je jiná. Záleží, jaká játra seženu, jaké koření zrovna přidám a jaké maso spolu s játry podusím a rozmixuji. Poslední dobou dělám paštiku z kuřecích jater a vepřové panenky.

Domácí paštika

1 velká cibule
3 lžíce sádla
300g kuřecích/kachních jater
300 g vepřového masa
1 dcl červeného vína
250 ml 33% smetany
150 g másla
koření:
rozmarýn, tymián, majoránka, římský kmín, pepř, sůl

Na sádle zpěním cibulku na větší kostičky. K cibuli hned  přidávám všechno koření kromě majoránky. Když je cibule měkká přidám játra a po dvou minutách na kostky nakrájenou panenku. Když se maso orestuje a zatáhne, podliji vínem a dusím asi 8 minut. Potom zaliji smetanou a minutu ji povařím. Vypnu hořák a přidám máslo a majoránku. Už nevařím. Když se máslo rozpustí, rozmixuji vše tyčovým mixérem. Nyní můžete přidat jako variaci upražené mandle.
Ještě teplou paštiku naliji do skleniček, nechám vychladnou, zavřu víčka a dám do lednice. V lednici vydrží skleničky a paštikou i 8 dní.
Největší dobrota je při konzumaci k paštice přidat  brusinky. Mňam :-)


Dobrou chuť a krásný den,

19 komentářů:

  1. Voní až sem:-)A domácí bagetka nesmí chybět...
    Domácí paštiku také dělám a vždy se po ní zapráší. Tato Vaše varianta bude díky smetaně a máslu určitě jemnější. Ráda ji vyzkouším, díky za inspiraci.
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to si ještě mažeme bagetku i chleba máslem:-)
      Když už tak už:-)

      Vymazat
  2. Vypadá opravdu nádherně! Ani nevím proč, ale vždy jsem si myslela, že domácí paštiku udělat je kdoví jaká věda. A tak jsem se ani nepokoušela. Tato vypadá nádherně i celkem jednoduše:-) Budu ji muset vyzkoušet:-)
    Moni, kolik je z toho množství asi skleniček? Ale předpokládám, že bude tak dobrá,že se po ní jen zapráší:-) Tak se určitě nezkazí. Katka K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ráda jednoduché, ale skvělé věci:-)
      Záleží, jak velké skleničky. Asi šest takovýchto menších.

      Vymazat
  3. Už jsem dlouho paštiku nedělala. A jak vidím obrázky,tak už mi je jasné, co bude o víkendu. Budu dělat paštiku. Díky..zkusím tvou..Přeji krásné dny! Inka

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem dělala nedávno paštiku a těším se, až ji udělám znovu s nějakými obměnami. Doma měla úspěch :-) Nechám se inspirovat tou Vaší. Přeji krásný týden, Karla

    OdpovědětVymazat
  5. Už ji máme vyzkoušenou a je opravdu výborná. Děkuji za recept. Radana

    OdpovědětVymazat
  6. Já tuhle koukala na paštiku u Karly, tady mám další inspiraci... Taky vypadá skvěle (i když nevím, jestli panenku přece jen ne raději v celku na talíři... ;-)).
    Jen se zvědavě zeptám - jsem jediná, kdo vyškvařené sádlo, povidla atd. dává do skleniček typu "co dům dal" (takže od majolky, okurek, dětských přesnídávek a tak)? Nebo je to jen jedna krásná stylová sklenička pro fotku a zbytek paštiky je taky v tom, co zrovna bylo doma po ruce?
    A fotky vypadají skvěle - jak bageta, tak paštika - jen se sliny sbíhají....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stání, děkuji. Domácí je domácí:-)
      já mám tuto skleničku od karamelu. Mám několik hezkých skleniček od kokosového oleje (jak vyrábím mýdla) a tam se paštiku snažím dávat. Záleží mi na detailech. Je to radost i prokletí, řekla bych někdy:-) Do těchto hezčích skleniček se snažím dávat věci, které přijdou na stůl. M.

      Vymazat
  7. Stáňo,
    paštika se lépe bere, když je široké hrdlo. Skleničky nejsou drahé, prodávají se v IKEA.Zpotřebuješ paštiku a můžeš jí zase udělat do stejné dekorativní skleničky. Jak jednoduché. Zdravím MILI

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den Moniko, je možné nahradit panenku levnějším vepřovým masem? A které je nejvhodnější? Děkuji Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, určitě, píši obecně vepřové maso do receptu. Jaké budete mít:-)

      Vymazat
  9. Moje první paštika a je výborná! :-) Jen jsem jí udělala moc, do týdne se nesní, nemáte zkušenost se zamrazením? Čtu, že paštiky mrazit lze... Téměř nic nezamrazuji, tak tápu :-) Děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě jsem nezamrazovala. Pokud tak učiníte, po rozmrazení bych paštiku oživila ... ohřátá smetana a rozpuštěné máslo. Asi bude z mrazáku, myslím, vysušená.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥