pondělí 21. listopadu 2016

V jakém kabátku ...




 V jakém kabátku budou letošní vánoční dárky? 
Čím přírodnější, tím lepší.


Přeji těm, které balení baví spousty nápadů, hodně práce, poddajný papír a dostatek stuh.
 A vy, kteří balení dárků bytostně nemusíte, ať to dlouho netrvá a jde vám to od ruky.


Naše první adventní vlaštovka. Ještě nedojdu na půdu pro ozdoby, ale ani je letos nechci vytahovat. Nechám venkovní stromeček je světýlkový a na vánoční stromeček přibudou vedle světýlek jen perníčky. Jak se tak pozoruji, každým rokem ubírám barev, třpytu i dekorací. Už jsem tak natěšená, až odložím své pomocnice berle a zajdu si konečně do lesa pro mech a chvojí. Adventní svícen mám přesně vymyšlený, ale protože bude čistě z přírodní, zřejmě se letos zpozdím. Tom je nyní v domácnosti tátou i mámou, jak řekla jeho šéfka a abych ho vyslala pro mech, to už bych opravdu přeháněla. A hlavně ... mě to sbírání přírodnin a pobíhání po lese strašně baví.
Tak tadytady máte připomenutí a inspiraci na adventní věnec a svícen z jiných roků. A ještě jeden ... kuk.

Mějte krásný den a pomalu chystejte krabice s ozdobami. V neděli zapalujeme první svíčku na adventním věnci. Je to vůbec možné, že to tak letí???

47 komentářů:

  1. Citim to tak stejne :) nemuzu se dockat Vanoc jako male dite, pritom mam doma dva malinky certiky :D Ziju pripravami od zari, vyroba: darku, adventniho kalendare - domecku, prirodniho vence na dvere, ozdob a ted finisuji s pranicky. Jeste me tedy chybi venec na stul a zabalit darky (papir a stuhy jiz mam). Kazdy rok vyrabim a kazdy rok si rikam, ze pristi rok vse nakoupim :) je to narocne ale bavi me to. Brzke uzdraveni preji!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Terezko. Je to relax a radost. Já se netěším na Vánoce kvůli dárkům, to vůbec né. Ale na ty přípravy, tvoření a atmosféru.

      Vymazat
  2. Zdravím,mám to podobně,přírodní a vlastnoruční to je přeci nejkrásnější.....Přeji brzké uzdravení.... ať si Tom troch vydechne)))),ale moc tomu nevěřím,poněvadž vy jste všichni hyperaktivní☻.Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale umíme být i pěkně leniví:-)
      Díky, Šárko.

      Vymazat
  3. Balení vánočních dárků zbožňuji a plánuji nějaké podobné, jako máte na fotu :-) a venkovní stromeček je moc pěkný, někdy méně je více ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den Moniko,
    jako vždy krása. Já to takhle praktikuji již několik let, v jednoduchosti je krása. Kde sháníte ty černé jmenovky a čím je to tam napsané. V kombinaci s přírodní barvou papíru a bílou stuhou je to famózní. Myslím si, že už jste na tom zdravotně "dobře", protože už máte roupy..Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to klasická černá čtvrtka z papírnictví, nastříhám a píšu bílou gelovou tužkou. Tu také koupíte v běžném papírnictví.
      Roupy mám, ale noha mnohé nedovolí. Toto mám zabaleno už několik měsíců:-)

      Vymazat
  5. Zdravím Monika,
    musím Vás pochváliť, darčeky sú krásne zabalené, už aj zajtra môžu byť Vianoce...:)
    V poslednej dobe sa aj mne páči prírodný materiál a jednoduché ozdoby, tak uvidíme, či ma neprehlasujú vo výzdobe moji dvaja chlapi :)
    Pekný večer a skoré uzdravenie,
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezké, jako vždy... Ale přeci jenom.. co když sem holčičky nakouknou?
    Posílám pozdravy a přání brzkého uzdravení! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak obsah stejně nevidí a ony moc na blog nechodí:-)

      Vymazat
    2. To je fakt :-)
      A i kdyby, Áša už stejně nic nepřekoná :-)
      Pěkný den, Moni!
      J.

      Vymazat
  7. OHHHH ich bin ganz verliebt in die PÄCKCHEN,,,
    auf eine schöne WEIHNACHTS ZEIT

    WÜNSCHE noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    OdpovědětVymazat
  8. Bože, já snad letos propásla Ježíška, či co?!?! :o))) Uff, naštěstí ne :o))) To jen Monča je v předstihu. Jemně, decentně zabaleno. Krásné.
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, kvůli vám s předstihem, abych inspirovala a vy to stihly:-)
      A to jsem to vydržela dlouho, protože zabaleno mám něco i od srpna:-)

      Vymazat
  9. Dobrý večer, Moniko. Dárky jsou zabalené moc hezky. Líbí se mi to . Přeji Vám brzké uzdravení. Mějte se krásně. S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
  10. A díky blogům ten čas letí ještě rychleji :-)) Krásně zabalené dárečky. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      To my blogerky kvůli inspiraci pro vás, abyste to stihly načas:-)

      Vymazat
  11. Krásné taky miluju přírodní dekorace i jednoduché balení dárků.Jarča

    OdpovědětVymazat
  12. Moniko, zajímalo by mě, prosím, jak se o ten smrček staráte. Dáváte mu nějaké hnojivo? A má odtok vody? Děkuji, Hana M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nestaráme se o něj vlastně vůbec. Je koupený v OBI, nemá celý val kořenů. Je uřízlý, nějaký kořínek mu vždy zůstane a v hlíně, kde je zasazený a opravdu vydrží do dubna a pak ho spálíme. Už takto praktikujeme 4 roky. Vláhu má přirozeně venku, kde na něj prší. Je v plastovém kýblu a odtok nemá.

      Vymazat
    2. Aha, díky! Donesla jsem si z lesa semenáček, že ho budu udržovat malinkej v květináči, ale moc se mu to nelíbí. Hana M.

      Vymazat
  13. Moniko, ty máš zabaleno od srpna? Jsi dobrá, že to vydržíš, já když něco koupím dříve, musím darovat... ;-) Kde kupuješ ten hnědý přírodní papír? U nás v papírnictví nic takového "obyčejného" neseženu a moc se mi to líbí. Přeji brzké uzdravení, ať můžeš vyběhnout do lesa... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já papír kupovala v Nanu-Nana, mají i v Ikea.Eva

      Vymazat
    2. Já kupuji v IKEA. Ale koupila jsem 5 rolí před dvěma lety, tak nevím, jestli letos je. Balím do ní i narozeniny a sešity do školy:-)
      Když nemám tento přírodní papír, stačí balit do těch obyčejných barevných ale rubovou stranou nahoru:-) také tak praktikuji, když je nouze.

      Vymazat
    3. Ano, v IKEA a jak to vydržím? Právě, že to zabalím, jak nakoupím, třeba v srpnu. Proto nakupuji vánoční papír vždy po Vánocích. Je ve slevě a já můžu balit v klidu průběžně během roku.Jsem švihlá a vím to o sobě.-)

      Vymazat
  14. Moniko jste neskutečná :-), já bych do vánoc zapomněla, co tam mám vlastně zabaleno :-). Hodila by se i ta inspirace, co koupit. Mám dceru stejně starou jako je Bety a je to oříšek. Dopis pro Ježíška je zatím ve fázi příprav, takže nakukujeme tajně:-). Jedno z přání je nevyhazovat staré křeslo, takže není z čeho čerpat. Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já nezapomenu, mám seznam na papíru schovaný a zase tolik toho není.
      U nás vedou zápisníčky, bloky, malé figurky na hraní. Letos jsme zainvestovali do zvířátek a vybavení k Sylvanian families. To budou holky skákat do stropu. Nečekají to, ani si o to nepsaly. Bety si přála vaničku na miminko a lepící kamínky.

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď, u nás vedou taky ty mini věci. Jsem ráda, že si ještě hraje s hračkami a nepropadla "kouzlu" mobilní techniky.

      Vymazat
  15. V jednoduchosti je krása... :-)

    OdpovědětVymazat
  16. krásně zabalené, něžné:) my stromeček nezdobíme vůbec, je krásný sám o sobě:) a hlavně mi přijde,že se ty stromečky za to,jak vypadají stydí a není jim to příjemný, mít na sobě ty cetky:) že by v tom nešli ven ani náhodou:) jako bych já měla jít ven zmalovaná modrýma stínama, rudou rtěnkou , na podpatcích, v síťovaných punčocháčích a flitrových šatech, tak tak se cítí:) ono už je divný jen to,že najednou stojí chudáci v obýváku a ne v přírodě, ale zase si užijí tu radost, tak to berou, ale to vymustrování to teda nechtějí:) stačí se jich zeptat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak, Káťo. Stále více mám ten pocit podobný. Ale perníčky mu slušet budou. Tedy jestli zvládneme napéct:-)

      Vymazat
  17. Milá Mončí,máte moc krásně zabaleno!Kouzelné ceduličky,něžná stuha,voňavá snítka a vše ovázané obyčejným provázkem..takto nějak si představuji,že dárky zabaluje a popisuje už jen sám Ježíšek!☺
    Z chaloupky mezi kopci Jana Š.
    Opatrujte se!

    OdpovědětVymazat
  18. Taky jsme už vytáhli první světýlka, a na trnce jsou solární diody, 100 světýlek, pořídili jsme je na Ebay, když je celý den pod mrakem, tak svítí jen hodinu, ale za slunečného dne několik hodin. Na první svíčku se moc těšíme. Brzo se uzdrav, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Solární jsme ještě doma neměli. Já ještě věnec nemám a na 1. svíčku se taky moc těším. Díky Wobenzymu se kotník o hodně zlepšil. Věřím, že mě zítra doktorka uzná za zdravou a budu mít konečně konec domácímu "vězení" :-) Jak já se těším do lesa.

      Vymazat
  19. Moni, teď jste mně úplně vyděsila,já nemám dárky ještě ani nakoupené a vy už vše i zabaleno, mimochodem nádherně. Musím říct, že mi trochu vadí třeba v obchodech výzdoba a vánoční dekorace už někdy koncem září a začátkem října, mám dojem, že se to stále posouvá a nepřijde mi to moc dobré, cítím to tak, že nám to zevšední a ta opravdová vánoční nálada a atmosféra už není potom tak intenzivní. Mějte se moc hezky a přeju brzké uzdravení. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si adventní výzdobu většinou chystám už týden před adventem. Listopad je ponurý a já si tím zlepšuji náladu a nemám pocit, že se o něco ochuzuji a zevšedňuji tento čas. Spíš naopak. Já světýlka a svíčky v tomto pošmurnu potřebuji:-)

      Vymazat
  20. Sbírání přírodnin je veskrze relaxační činnost :) Dnes jsem v lese sbírala mech, kůru a větvičky, chystám se totiž na výzdobu svatby v lesním stylu... Dárek pro novomanžele mám zabalený velmi podobně, jak vy vaše dárky :D... tak snad pak stihnu v neděli ten adventní věnec :)

    OdpovědětVymazat
  21. Dobrý den Mončo, můžu se prosim zeptat kde se bude konat vaš vánoční jarmark? Děkuji Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto neděli od 14,30 na náměstí ve Zdicích. Budu tam hned na začátku, nevím, jak mi noha dovolí dlouho.

      Vymazat
  22. Jak projíždim blogy, tak vidím tu vánoční atmošku a tady to na mě vůbec nedoléhá, ale těším se na to do Čech :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥