sobota 14. ledna 2017

Poslušně hlásím :-)


Vím, vím, dlouho jsem se neozvala. To je tak, když si vás namlsám na skoro každodenní příspěvky. Tak už mě tu máte a konečně vám přeji krásný víkend. Děkuji za maily. Vždy se obáváte, zda jsem v pořádku. Je to od vás milé. Týden byl rušný a já už večer neměla sílu usednout k monitoru. Nestíhala jsem nic fotit, protože než se dostanu ke spoušti foťáku, už je tma a fotky tudíž nic moc. Stále jsem zavalena prací, připravovala jsem testíky ze všech předmětů, opravuji a hlavně po večerech a ránech sepisuji netopýrům vysvědčení. Slovní vysvědčení mi zabere tak tři týdny psaní. Oproti nasekání devíti číslic do tabulky je to ohromný  nepoměr. Ale ten výsledek, když rodič má v ruce kompletní obrázek o svém dítku, to je k nezaplacení. Alespoň já jsem o tom přesvědčena. 
Do toho Betynka chytila střevní blinkací záležitost s horečkami, takže i v noci jsem stihla vyprat tři pračky a čtvrtou jsem zapínala, než jsem odešla do práce. A dneska, když je Bety dobrá, začala blinkací fázi Terezka. Musím si užít pár hodin, než to postihne mě:-) Ale budu věřit, že to ustojím.


Stihla jsem uklidit vánoční dekorace. Už zase spí v krabicích na půdě a druhý stromeček už je opět na terase. U nás to ale trochu vánočně vypadá celoročně. Andělé mi dělají společnost každý den a světýlka na otepi a za záclonou také nechávám. Večery jsou potom o to teplejší a kouzelnější.







PFky nám zdobí lednici celoročně a tuto jednu nádherou jsem dostala od své Netopýrky Kačenky. Ta nám bude zdobit rovnou komodu. Úžasné, jak je někdo nápaditý.


Věřím, že se máte dobře, vyhnuly se vám střevní chřipky a těšíte se na jaro.
Pěknou sobotu vám přeji.

32 komentářů:

  1. Paní Moniko, zrovna dnes jsem dostala mail s radou na všechny nemoci. Položit na talíř neloupané,okrojené cibule a rozmístnit po místnosti. Přý to pomáhá a je to vyzkoušené. V podstatě to nic nestojí, myslím,že za zkoušku to, ale stojí. Přeji vám ať vás nemoc nezkolí. Celé vaší rodině hodně zdraví. Ráda navštěvuji vaše stránky, je to takové pohlazení po duši v tomto zdivočelém světě.
    Krásný zimní den. Emma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Emmo.
      Rady s cibulí znám dlouho, ale nezkoušela jsem. Bojím se toho odéru:-(

      Vymazat
  2. Ach jo Mončo, vy to máte doma pořád tak hezké a útulné a čisté a bílé a vůbec!! Hned bych se nastěhovala:):) I ten krb je pořád bílý! Ten náš už teď v půlce sezóny bílý není - jenom místama :). Ono je asi něco jiného mít dvě holčičky a ne dva kluky jako my. A to se snažím, aby bylo stále milo a útulno. Nějak to chlapci vč. toho největšího bojkotují. I ty naše dvě kočky jsou pořádnější...chjo.
    No, v každém případě je fajn, že nám zase píšete a fotíte a inspirujete.To je prííma :):).
    Krásný, pohodový víkend všem :)
    Katka z Km.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že u Monči doma se nečeká po topné sezoně... krb se přebílí několikrát do roka, nemám pravdu Mony? Má to doma útulné , všichni se na tom jistě podílí,aby jim bylo tak pěkně ...jak to vidíme na fotkách.

      Vymazat
    2. Katko, musím se tady smát. Naše holky jsou jako na Mama Hotelu. Uklízet neumí, nebo jsou, věřím, líné a jednou mi to ukáží. Zatím se chovají jako vaši kluci. Je pravda, že s krbem je strašná prašnost a binec. Denně 2x luxuji a vytírám, aby to čisté zůstalo. Máme krbovou vložku a pokud otevřu dvířka a přikládám, počítám do 10 a tlak se uvnitř vyrovná a nekouří žádný dým ven, takže malovat netřeba:-)

      Vymazat
  3. Moniko, pohlazení ...ostatně, jako vždycky :) Prosím, ta úžasná "hvězdná" girlanda, odkud ji máte? Děkuji za tip. Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, děkuji. Hvězdná girlanda je z hrnčířských trhů v Berouně loni ze září. Od keramičky Original Anna. Mám ji ráda, každý rok má úplně jiný dezén. Máme i misky.

      Vymazat
  4. Milá Moniko, jsme zvyklé na časté příspěvky, ale je jasné, že né vše se dá vždy stihnout ... O to víc se můžeme těšit na příspěvky :) my stále marodíme a je to už dlouhé :( Ta hvězdičková ozdoba je úžasná, máte to moc útulné. Koukala jsem na anděla, zda uvidím a nenašla jsem jej ;( Krásné dny přeji, brzké uzdravení Rézce a vám, ať se to vyhne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Terezko. Andělíček dělal parádu, ale už je v krabici:-( nechala jsem jen keramické a dřevěné špalkové. Ostatní čekají na příští Vánoce.
      Ať jsou bacily brzy pryč. Zdravíme do Plzně.

      Vymazat
  5. Hezký večer Moniko, máte doma moc útulno. Nejsem toho schopná docílit, pořád se u nás něco povaluje, co komu kde odpadne od ruky :-( A ty hezké věci mi prostřední syn stále pohaňuje a tvrdí, že zaplňuji prostor. Ještě jsem se chtěla zeptat, co to máte vedle kanape v tom tulipánovém kyblíčku?
    Přeji hezký večer, odolnost před všemi bacily a viry a užijte si tu bílou krásu :-)
    Jitka z Trozemí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, nevím to jistě, ale tipla bych, že to jsou ty obří levandulové palice o kterých zde na blogu p. Monika psala 7.8.2016. Mám pravdu, nebo se pletu ? :-)
      Hezkou zimní neděli z Brna přeje Iveta

      Vymazat
    2. Tedy, Ivetko, Vy víte i datum výroby! Pozorná čtenářka:-)
      Ano, jsou to obr palice z levandulí:-)

      Vymazat
  6. Moniko, jednoznačně kouzelný a útulný prostor k bydlení :-) Přesně takovou polici do kuchyně na skleněné zásobníky bych potřebovala. Už dlouho je mám schované a nevím, co s nimi :-( Aby byly vidět a přitom se do nich neprášilo !! Pěkný zbytek víkendu!
    Alena z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkujeme.
      Je to Koryna, ale kupovaná už před 11 lety. Byla původně pod horními skříňkami naležato.

      Vymazat
  7. Krásný pozdrav z Jeseníků, taky máme celé svátky doma nějaký bacil,teď už snad bude líp, ale aspoň jsme si užili tatínka který ochořel chřipkou a byl doma déle:-)Moc se mi u vás líbí ten regál se skleněnými dózami..Jinak taky se těším na vysvědčení nejmladší Markétky se slovním hodnocením a oceňuji vaši práci s tím.I když slýchám od rodičů, kteří to neocení..a radši by známky..Angelika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten regál je z bývalé kuchyně Koryna. Byla původně naležato pod horními skřínkami. Tady se vešla takto na stojáka a jsem za ní také moc ráda.
      S hodnocením máte pravdu. Ony ty známky jsou pro někoho jednoznačnější a na ničem jiném jsme jako rodiče nevyrostli. Ale co řekne o komplexní práci jedno číslo???

      Vymazat
  8. Milá Mončí,představte si,že mám úplně stejný "kafemlýnek",památku po mé milované babičce..Když je mi smutno,opatrně povytáhnu šuplíček..ta vůně..zatočím kličkou..vzpomínky na dětství..jakoby obživnou..
    Mončí,slovní hodnocení Vám musí dát obrovskou práci,toto obdivuji,zabývat se takto osobností každého žáčka a myslím si,že mnozí rodiče se o svém dítěti dozví i to,co sami nevnímají..
    Rozhodně jsou čísla jednodušší..ale prakticky neřeknou nic..u svých 3dětí jsem to vždy spíš chápala jako otipování,zaškatulkování..a silně demotivující způsob..
    Z chaloupky mezi kopci Jana Š.

    OdpovědětVymazat
  9. blinkání se u nás taky zastavilo :-) u všech :-)
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. se máte:-) Já pevně věřím, že u nás se to u dětí zastaví a dospělí budou ušetřeni:-)

      Vymazat
  10. Tak tato fota mám ze všech nejraději, moc moc moc pěkné bydlení. Prostě je u vás krásně a milo. Hodně zdraví přeji všem na kopeček a díky za fota. Zdraví Lu z Moravy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Lu. Já vím, že interiérovky lákají nejvíc. Statistiky mluví jasně.
      Krásnou neděli. M.

      Vymazat
  11. Mila Moni,
    jste zpět,prima.Vaše fotky a bydleni krasne,nemužu se vynadivat.Hned bych se k vam nastěhovala.
    At se vam chřipka vyhne,krasnou neděli.
    Atka

    OdpovědětVymazat
  12. Mončo, ta keramická hvězdná girlanda je fakt úžasná. Musím poslat mamči jako inspiraci pro příští Vánoce. A s tím slovním hodnocením... Záleží taky na tom, jak se celé napíše. Moje zkušenost je bohužel taková, že jsem byla omezována frázovitostí, neupřímností a ne příliš vyvedenou organizací, a tudíž jsem z každého slovního hodnocení byla smutná a otrávená. Tak jsem pak raději psala hodnocení průběžně do sešitů...;-). Jinak klobouk dolů před Tvým pedagogickým zápalem, jsi člověk na svém místě;-). P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to my máme volnou ruku, žádné šablony bych nesnesla. Dokonce si ani nečtu svá předešlá hodnocení, jak měsíční tak ani vysvědčení. Jediným kritériem je, aby to byla ZPĚTNÁ popisná zpráva. Což mi zpočátku dělalo potíže. Odpoutat se od citů a svých vkládaných emocí.
      pa a díky moc. M

      Vymazat
  13. Ahoj rodinko tak to držím palce ať jste všichni fit.A děkuju:)))to víš už jsem natolik zvyklá,že po ránu jdu s kafíčkem k počítači a automaticky jdu na kopeček:)))krásné fotky
    útulné nádherné.Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi zlatíčko. A já bych se nejraději nastěhovala k vám do stoly:-)

      Vymazat
  14. Obdivují interiér Vaseho domu, Mončo. Je vidět, ze mate skvělý vkus. Nádhera. Opravdu.
    H.

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý deň, Monika,
    tiež chodím veľmi rada na váš blog - potešiť dušu a aj načerpať inšpiráciu. Máte to doma naozaj krásne, útulné a ide z toho (aj z vás) úžasne pozitívna energia :)

    Aj mňa zaujala krásna hviezdičková girlanda, ale aj to, čo máte v košíku pod ňou - nádobu cukor/med a ešte jednu väčšiu nádobu - obidve šedobiele s drevenými vrchnáčikmi. Tie máte odkiaľ, prosím?

    Ďakujem a prajem ešte krásny víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty šedé dózy mám z obchodu á la maison.
      Moc děkuji za milá pozitivní slova♥

      Vymazat
    2. Ďakujem a teším sa na ďalšie príspevky ;)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥