sobota 18. února 2017

Masopustní tvarohové kobližky



Když už je doba masopustu a tučná jídla jsou v kurzu, proč si neusmažit rychlé a jednoduché kobližky s tvarohem. Kéž bych potom ale uměla jíst střídmě jako naši předkové.


Recept není můj původní, našla jsem ho na e-kuchařce, ale líbil se mi, že je jednoduchý, rychlý a ingredience jsou vždy v lednici. Toto množství máte za 12 minut na stole a z talíře vždy zmizí rychlostí blesku. Opravdu rychlá víkendová snídaně či  večeře v pracovním týdnu. 

Tvarohové koblížky

250 g tvarohu (vanička)
2 vejce
70 g mléka
panáček rumu
250 g polohrubé mouky
špetka soli
1 vrchovatá lžička vinného kamene
 (ten používejte místo kypřícího prášku, pokud vám vadí fosfáty)
1 lžička vanilkového cukru.
Ten si dělám rozmixováním celého lusku vanilky s cukrem krystal. Na jeden lusk asi 200 g cukru. Lusk nechte asi 10 dní na vzduchu, aby ztvrdl, nakrájejte na asi 2 cm kousky a postupně třeba na kávovém elektrickém mlýnku semelte s cukrem.

Všechny ingredience smíchejte. Během míchání si už rozpalte v hrnci olej. Kobližky vpouštím do oleje pomocí dvou lžic. Po osmažení dávám na ubrousek odkapat a hned do moučkového cukru. Hotovo dvacet. Dobrou chuť.




Krásný víkend a koho čeká masopustní veselí, nechť si ho řádně užije.

16 komentářů:

  1. Moni, tenhle receptík vypadá skvěle, zítra vyzkouším :-) Krásnou sobotu, Karla

    OdpovědětVymazat
  2. Ó, to vypadá tak dobře, že možná dětem projednou dopřeji i ten cukr (místo sirupů) ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Koblížky jsem ještě nezkoušela,dneska bude štrůdl,kluci ho milují a muž taky,tak třeba někdy dojde i na koblížky,díky za receptík.

    OdpovědětVymazat
  4. No to je teda rychlovka...Zkusím místo cukru pokapat javorovým sirupem.
    H.

    OdpovědětVymazat
  5. Hmmm, tak ty nutně potřebuju :)Díky za tip, určitě vyzkoušíme ..D.

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím,tuhle rychlovku znám a mohu potvrdit "žravost nejen o masopustu".Přeji krásný zbytek víkendu)))).Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  7. Hotovo, dětem i manželovi chutná s cukrem a skorici.
    Iveta

    OdpovědětVymazat
  8. Mončno, jste hvězda. Jak to děláte, že toho tolik stihnete??? Koblížky známe, už jsem je opravdu velmi dlouho nedělala - záměrně, protože ani já neumím být střídmá ....... . Kluci mě přemluvili a zítra jdu do nich!! Mějte se krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
  9. Výtvarné práce Vašich dětí ve škole jsou úžasné. Děláte s nimi moc hezké věci a vedete děti ke krásnému tvoření. Vždycky je velmi obdivuji a vím, že není jednoduché naučit děti takhle krásně pracovat. Ať se Vám a Vašim dětem stále takto daří. Už se těším na další obrázky.
    S pozdravem Hana

    OdpovědětVymazat
  10. no teda - to jsou kobližky naší babičky! právě jsem si říkala, že je musím teď na masopust udělat... a hele, vidím je tady! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Moniko, tak kobližky jsou již na stole. Dělám je taky už léta, ale bez tvarohu, tak jsem to dneska podle Vás vylepšila a musím konstatovat, že jsou lepší a nadýchanější. Mějte se krásně, hezkou neděli . S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
  12. Robime tak isto,len trochu hutnejsie cesto, a vykrajujeme tvorítkom. Ale cas taky isty. Kym sa rozpali olej, šišôčky su vykrojené a obalujeme v cukre s kakaom.
    Mimochodom úžasný blog.

    OdpovědětVymazat
  13. dnes jdu do nich:)...prosím, 70 g mléka, nebo 70 ml?
    Děkuji Tereza

    OdpovědětVymazat
  14. 70g, když už vážíte, ať nemusíte ještě používat odměrky:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Monika, recept som našla na instagrame, aj hneď vyskúšala. Ja som to miešala na doske, ale bola to naozaj brnkačka. A brnkačkové recepty ja mám veľmi rada :-)
    Pekný deň. Hela

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den Moni, už dlouho jsem se na ně chystala, protože recept zní jednoduše (kváskový chléb nebo slaný trhací koláč jsou jiná liga) a dneska jsem je vyzkoušela. Všechno šlo neuvěřitelně hladce, hromada nadýchaných a vynikajících teplých koblížků je na stole a já mám co dělat, abych se udržela a nechala většinu na odpoledne pro děti. Akorát mi kazí radost, že jsem bůhvíproč olízla vidličku rovnou z oleje a vypadá to, že budu muset cumlat kostky ledu celý den ...:-) Děkuji!

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥