pondělí 17. dubna 2017

Hody, hody do provody ...




Letos barvená v červeném zelí na modro.
Do hrnce dejte listy zelí, trochu octa a vodu. Povařte 11 minut. Sytějšího odstínu dosáhnete dlouhodobým louhováním. Já nechala osm hodin, ale pokud necháte až 20 hodin, budete mít pařížskou modř :-)





Užijte si to.
M.

36 komentářů:

  1. Vajíčka jsou moc hezká. Taky jsem je takhle dělávala. Počet koledníků se však už zmenšuje,zbyli takoví malí hošíci, takže pro ně vymýšlím vajíčko ozdobené trošku jinak.
    Hezké velikonoční pondělí u vás na kopečku.
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás mnoho dětí a pro dospěláky mám uzené, nádivku a slivovičku:-)

      Vymazat
  2. Barvila jsem taky v zelí, ale bez těch rostlinek a s nima Se mi to teda líbí moc. Díky za inspiraci na příští rok :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké barvičky vajíček,užijte si poslední den volna a plný košík dobrot.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám moc ráda přírodní barvení, letos jsem dala cibulové slupky ze žluté a červené cibule a vejce jsou krásně vínová. U vás chodí Mončo hodovat děvčata :o)) ? U nás jenom chlapci a mužští :o).
    Hezký den.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, tato debata je tady každoročně:-)
      Tradice a obyčeje obecně se liší region od regionu, a´t už názvy nebo samotnými rituály. U nás vždy chodily o Velikonocích koledovat děti, holky i kluci. Dospělí a mladiství chodí jen muži, pouze na přestupný rok chodí ženy, ale i muži:-)

      Vymazat
  5. Taky se divím tomu, že chodí koledovat holky. U nás je to doména mužského pokolení a myslím, že tak to tradičně má být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, jak je to tradiční v našem kraji popisuji výše:-)

      Vymazat
  6. Zdravím na kopeček, u nás koledují také holky, i já jako malá chodila, takže tradice. Vajíčka jsem zkoušela letos prvně barvit také v červeném zelí, použila jsem skoro celou hlávku a nechala louhovat 12 hodin, ale jsou spíše šedomodré a skořápka dost prosvítá. Ta tvoje jsou krásně modrá, chytla tak i ta tmavší skořápka? Já použila tmavší skořápky, tak asi tím...lístečky jsem dávala pampelišku, kvítky komeníčku i smrkovou větvičku, co jsem na zahradě našla. Hezký zbytek jarních svátků. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, já ale barvila jen bílá nebo ta mintová, hnědá asi tak dobře nechytnou ten odstín.
      Hezký večer, M

      Vymazat
  7. Holky sice koleduji...jen v nekt.krajich,tusim ze i na Slovensku ale v utery...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a někde to bylo i na poslední postní neděli. U nás je to takto:-)

      Vymazat
  8. Ta modrá vajíčka jsou krásná....já barvím léta v cibuli, letos jsme nestíhali,tak v čaji, ale nebylo to úplně ono..cibulové slupky jsou nej...jinak správně se píše Hody, hody do Provody (nebo do provody), provoda=provodní neděle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, už jsem se o provodní neděli dnes také dočetla. Stále se něco učím:-)

      Vymazat
  9. Delala jsem krome cibule a repy i zeli, je to na delsi louhovani, ale vyplati se. Pekne svatecni odpoledne. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Také využívám "prošlých" fáčů z autolékárničky tímto způsobem....jen léta barvím v cibuli. Pamatujy také roky, kdy u nás nebyla ani tráva ani lísteček a vše bylo pod sněhem....Dneska "jen" prší, včera se vystřídalo čtvero ročních období kompletně.
    Takže - krásný zbytek svátečního pondělí a zítra správnou nohou do kratšího týdne přeje Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, to je nápad, prošlé. Já šla do aktuální lékárničky, protože silonky moc nenosím:-) U nás je dnes také podzim a bude hůř:-(

      Vymazat
  11. Jeeee.... krásná vajíčka.
    Taky dělám lístečková, dnes i jako vzpomínku na mou babičku. Barvíme v cibulových slupkách a vyzkoušela jsem i kurkumu, červené zelí a červenou řepu.
    Na fotografiích ale vypadají krásně i ta světle zelinkavá a modrá... jak ty jsi je dělala?
    Jinak přeji krásné jarní dny a hodně sluníčka... pa V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendy, ta pastelová jsou od slepiček, umí to parádně, viď? Máme domácí a dostáváme mintové, bílé, béžové i hnědé. Ani se mi je nechtělo barvit:-)
      pa a mějte se všichni nádherně.

      Vymazat
    2. Tak to je úžasný a ani se ti nedivým, že se ti nechtělo je barvit.
      A teď jsem si vzpomněla, že jsem tyto mintové viděla u jedné paní, co mám od ní madeirové kraslice ;-)

      Vymazat
  12. Krasne jemne jsou, uz to konecne take nekdy musim zkusit, ja jedu jen ve znamych kolejich cibulovych slupek

    OdpovědětVymazat
  13. Když jsem byla malá,záviděla jsem kamarádkám,které doma barvily vajíčka barvami z drogerie,že je mají tak krásně barevná.U nás se barvilo jen slupkami cibule.Dneska je u mě tahle barva ta nej.Jiná se mi ani nelíbí,jen ta přírodní hnědá až do červena,když přidám slupky červené cibule.Pamatuji se, že jsme se jednou asi ve věku Bety,také vypravily koledovat.Byly jsme tři kamarádky a v jednom domě dostaly výslužku jen ty mé dvě kamarádky s tím,že holkám nic nedávají.Tak nevím,jak paní rozeznávala holky od kluků,ale dodnes si tento zážitek pamatuji.No nic,v každém případě musím opět konstatovat tak,jako v minulém komentáři,že Bety je podobou tatínkova.I na této fotce tu podobu vidím.PS:Moni,dělala jsem letos na velikonoce malinový dort podle Tvého(nevadí,že tykám?)receptu a musím říci,že je výborný.Dělávala jsem sice podobný za použití pudinku za studena,ale tento je mnohem lepší a bez chemických přísad.Tak díky za recept.Zdravím vás všechny na kopeček.Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tykání nevadí, Alenko. Tak jo, já tu podobu budu tak brát, vy jste nestranné:-) To byl tedy fakt krutý zážitek pro holčičku, taková diskriminace v našem kraji není, zaplať Bůh. děti si chodí koledovat napříč pohlavím:-)

      Vymazat
  14. Mně se moc líbí i ta pastelová, ještě před zamodřením. Chci taky žít ve světe, kde koledují slečny, to by velikonoce možná přestaly být utrpením! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že jo? naše holky se na to vždy moc těší:-)

      Vymazat
    2. Přesně. V neděli vajíčka nabarvit a uplést pomlázku, v pondělí rozdat ta svá a odnést si domů cizí. Prozradíte mi ze zvědavosti region? :)

      Vymazat
    3. Dobry den,BerounI jako dite hodovala. Petra

      Vymazat
  15. Vajíčka jsou hodně zajímavá a mají nádhernou barvu. Moc hezká jsou i ta pastelová.
    Přejí příjemné pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Dášo. ta pastelová, pokud myslíte ta na těchto fotkách jsou naprosto přírodní:-)

      Vymazat
  16. :-) taky jsem se chtěla zeptat, jak jsi dosáhla tak nádherných pastelových barev :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slepice plemene arakauna je takto přirozeně nesou, už barevná :-)

      Vymazat
  17. Ano mintová vajíčka jsou bez cholesterolu,od jednoho nejstarších plemen slepiček

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥