úterý 25. dubna 2017

Jarní nádech


... číslo dvě. Po několika dnech zimy bylo včerejší krásné počasí druhou jarní vzpruhou. Hned jsem měla zase větší chuť do práce.
Je krásně venku na slunci s rostlinkami, hlínou a i to sekání trávy najednou baví víc.









Bety mi vyjedla poslední medvědí česnek, který mi ve stínu vzešel.


Ášula dělá neustále chůvu  Terezčiným novým ušatým slečnám Shinny a Shantel :-)






Dnes už zase vichr jako z hor. Prosím jaro, zůstaň.
Mějte krásný den a moc děkuji za pochvalná slova, která mi píšete k článku ve Venkovu. Přiznám se, ještě jsem ho neviděla, díky vám vím, že je už na světě. Ale foceno bylo vše v srpnu, tak to nějak není pro mě aktuální, ale už se těším, až na nás náš domov vykoukne ze stránek časopisu.
M.

41 komentářů:

  1. Krása a jaro na nás od Vás dýchá :)
    My tu v Brně máme ráno 2°C a odpoledne je teplota u dvacítky. Ještě, že je ten APRÍL :)
    Můžu poprosit o radu zručného Toma, jak ukotvoval ty schody na zahradě? Z fotky to není patrné. Děkuji moc předem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za neslušnost... Ani jsem se nepodepsala.
      Martina z Brna

      Vymazat
    2. Přidala jsem ještě jednu fotku, Martino. Tyto schody jsou vybetonované. Na betonové schody jsme Mamutem nalepili betonové cihly a dřevěný trámek.

      Vymazat
    3. Děkuji a klobouk dolů :)
      Musím vymyslet luxusní jídlo pro manžela a tím ho naladit,aby se do schůdků pustil. Je to nádhera!

      Vymazat
  2. Také bych ráda jaro udržela, ale vichr ho dneska asi zase odvál..... neodolala jsem a vystrnadila kytičky ven, v teple doma se jim už nelíbilo, tak snad to přežijí... Krásné, snad už jarní dny, přeje nejen na kopeček všem Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nechala i v mrazech venku a kytky OK :-)

      Vymazat
  3. Králičí slečny jsou rozkošné, a ta jména :-) Vidím, že máte kolem králíkárny pletivo, aby si mohly hopsat i po trávě. Máte tam nějaký vstup? Nebo jen natáhnete pletivo dočasně, když se králíčci pasou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jména vybírala Terezka. Pletivo je nastálo kolem nízké králíkárny a slečny si vyskakují a běhají venku, jak chtějí:-) Vstup je jen obtočené pletivo přes roh.

      Vymazat
    2. Mončo mohla bych Vás poprosit o vložení fotky králíkárny... naše slečny teď taky dostanou králíčka ven... tak bych přivítala inspiraci. Moc děkuji a přeji pěkný den Lucka z Brna

      Vymazat
  4. Zdravím,ušandy jsou rozkošné,krásné jaro z kopečku.....jen kdyby už zůstalo....U nás ji zima a pomrzlo půl zahrady((((.Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nám také pomrzly ořechy a letničky, které se klubaly ze semínek. Újmy letos celorepublikově budou asi větší.

      Vymazat
  5. Moc hezké to u vás máte:) Já mám v truhlíkách ještě velikonočně primule. Vzhledem k počasí nemám moc náladu na kytičky, snad o víkendu:) Mějte se moc hezky Petra

    OdpovědětVymazat
  6. To je nádhera, máte krásně osázené nádoby. Já mám muškáty ještě doma a bakopu jsem zatím nekoupila. Snad už se počasí umoudří a budeme moct kytičky vyndat na sluníčko. Schody k terase se vám opravdu povedly. Máte to U vás na kopečku moc hezké.
    Přeji příjemný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dášo.
      Všechny tyto muškáty, osteosperma i bacopy přežily bez újmy tyto lehké mrazíky a to jsem je nechala bez zakrytí. Udělaly mi radost.

      Vymazat
  7. Milá paní Moni, je u vás krásně a milo, tak si držme pěsti, abychom opět všichni nezasněžili.Zkoukla jsem reportáž ve Venkově od Vás - jsem nadšená, moc Vám to tam se slečnami sluší. A bylo moc prima, že jsou tam trošku jiné fotozáběry, než známe z blogu, skutečná lahůdka. Díky za to! Zdraví Lu z Moravy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My moc děkujeme, Lu. Jste milá♥

      Vymazat
    2. Dobrý den, také bych moc ráda viděla reportáž ve Venkově, nemáte odkaz? Děkuji, Tereza z Hlubočan.

      Vymazat
  8. Nádherná zahrada(jaro je moje nej období) a za ty schody poklona Tomovi jsou luxusní a sedí vám tam jak hrnec na .....Užívejte jarních dnů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomovi ráda vyřídím. Splní všechny moje vrtochy:-) Děkujeme.

      Vymazat
  9. Nadechla jsem se opravdu hodně. Z plných plic. Krásná jarní zastávka je u Vás, škoda, že už se počasí zase zkazilo.
    Přeji krásné dny i za nepříznivého počasí.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad už od neděle, kdy má být lépe jaro zůstane. Bylo by na čase:-)
      Děkuji moc.

      Vymazat
  10. Mončo, já si včera letěla koupit časopis Náš Venkov a úplně jsem roztála, ty luxusní fotky vašeho domečku jsou Božííí, hned jsem je ukazovala manželovi, protože o vašem blogu doma mluvíme a isnpirujeme se, hlavně pečením a vařením!!! Dokonce i manžel občas řekne, když nevím co péct,"mrkni na Kopeček na nějakou inspiraci", takže k nám už tak nějak patříte!!!!Děkuju za vaše stránky, mooooc!!!!!!! krásný den Soňa s rodinou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soní, Vy jste tak milá. Děkujeme moc. Jsem ráda, že to moje pisálkování a focení je někomu k něčemu. Děkuji.

      Vymazat
  11. Překrásné fotky a ty schody, zase jste mě dostali.... Ilona

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky, jako vždy Mončo, ale dnes se zase vrátila zima - aspoň k nám ....
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K nám taky, Pavle. A to jsem vhodila Morenu jak se školními tak vlastními dětmi. Udělali jsme pro odchod zimy maximum:-)

      Vymazat
  13. To je tolik krásy ,už se taky nemůžu dočkat až něco letně osázím,ale zatím ani u nás kytičky neprodávají.
    A časopis si musím dnes koupit,moc se těším:)))mějte se moc krásně rodinko.Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Lení, jsi milá.
      U nás kytičky prodávají a tyto přežily venku i bez zakrytí -2°C.
      Měj se nádherně a těším se na Tvé jarní fotečky ze stodoly. Já to u vás miluju.

      Vymazat
  14. Dobrý den, Moniko. Kouzelné to máte u Vás. Moc zdravím. A příští týden jsou opět keramické trhy, snad bude lepší počasí. S pozdravem Miluše.

    OdpovědětVymazat
  15. Krása střídá nádheru! U vás musí být úžasně!

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale né vždy je vše tak úžasné, však to všichni známe :-)

      Vymazat
  16. Dneska brzo ráno jsem si koupila měsíčník Náš venkov. Prohlížím si ho, a koukám, že to znám. No jasně, chodím k vám na blog. Byla jsem tím moc potěšena, jako kdybyste byla má kamarádka. Obrázky v časopise se vydařily, holčičky i vy jste moc hezké. Foťte a piště dál. Vždycky mne to potěší. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Iwanko, potěšila jste mě:-) Jsem asi jedna z mála, která se v časopise neviděla, jsem to ale ostuda.

      Vymazat
  17. Milá paní Moniko! Celé jaro sháníme betonové cihly do zahrady, protože pálená cihla se u nás v drsných Jeseníkách po dvou zimách venku rozpadne. Můžu poprosit o výrobce cihel, které jste použili na zahradní schody? Jedna firma ty "ostařené" neboli "omílané" cihly přestala vyrábět, další dvě firmy mají ve vzorníkách jen cihly dvoubarevné. Tady ty "fakt věrohodné" snad vyrábí firma KB blok. Budu moc ráda za Vaši radu. Jinak musím říct, že na Váš blog chodím moc ráda - uvařím si kafíčko a mrknu na "kopeček". A hned je ten den krásnější... Děkuji za ty krásné chvilky... A předem moc děkuji za radu. Marcela ze zasněžených Jeseníků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji za milá slova.
      Je to Beton Brož, mají opravdu pěkné kousky od cihel až po betonové trámy, které jsem nebyla schopna okem rozeznat od dřeva.
      Krásné jaro a už snad brzy beze sněhu:-)

      Vymazat
    2. Moni - moc děkuji za radu... Také si kupuji Krásný venkov, ve kterém byl teď Váš "kopeček". Utíkala jsem za dcerou se slovy: "To je ten blog, na který chodím!" Moc děkuji za slova o Vašem blogu - ne vždy je tak "pozitivno", jak to vypadá, ale musíme se snažit pozitivně myslet a to pozitivno si umět zařídit. A to je to pravé umění v životě!!!
      Přeji krásné dny...

      Vymazat
  18. Mončo, vypadá to nááádherně. Jak osázené truhlíčky, květníky, tak nové schody a vše vůkol. Krása.
    Katka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥