čtvrtek 20. dubna 2017

v mokřadech


... není jen bahno a mokro. Zlaté květy rozzáří i tyto stinné kouty.







Krásně je na jaře. 
O to víc nás zahrádkáře trápí současné chladné dny a ranní mrazíky. Špenát už nesklidíme. Letničky, které lezou ze semínek to asi brzy vzdají a květy na stromech to také nemají lehké. Úroda asi letos nebude valná. Těším se, až ty pletené čepice a kabáty definitivně zabalím do pytlů na půdu.

Mějte i tak pohodové dny,
M.

27 komentářů:

  1. Milá Mončo,Blatouchy z jara úplně miluji...už třetím rokem ho mám v jezírku a je to rok od roku větší a větší nádhera...snad ty mrazíky mu moc neublíží...koupila jsem netkanou textílii a zakrývám co se dá...Mějte se moc hezky.Mikeška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten to určitě vydrží, Romčo. Držím palce.

      Vymazat
  2. Milá Moničko,tak tohle je přesně to,co si pamatuji z dětství.Ta místa v trávě na louce po tání sněhu,kde se tvořily malinké tůňky.Někdy to byl i maličký potůček,který brzy vysušilo jarní sluníčko.Tam jsme si nejraději,jako malé holky hrávaly.Dnes na tom místě stojí činžáky.Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bahýnko a potoky, to je pro děti ráj, přesně, Alenko.

      Vymazat
  3. Moc hezké fotky. Také doufám, že ty chladné dny neublíží úrodě. Uvidíme za pár dní, jestli vše nezmrzlo.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dášo. Přesně tak. Věřme.

      Vymazat
  4. Dobrý vecer, mame velkou zahradu i s lesikem. Kvetou nam blatouchy a sasanky. Dnes jsem natrhala prvni pampelisky a sedmikrasky na ;med;.Magnolie ma krasna poupata, uz zacinaji rozkvetat rododendrony , krasne kvete tresinka. Jsem docela nervozni, aby nezmrzly. Taky nam tu hnizdi spousta ptacku, uz sedi na vajickach a mam obavy .No snad to vse dobre dopadne.Mejte krasny vecer.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíme věřit. Dnešní noc rozhodne, má být nestudenější.

      Vymazat
  5. a já myslela v mokřadech ....blatouchy miluji-krásné fotky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, jasně:-) Měla jsem tam u potoka a potom jsem měnila a koukám, že neumím psát a prsty sjíždí, kam se jim zlíbí. Na mobilu mám fakt potíže:-)

      Vymazat
    2. No já jen hledala jestli to není nějak nářečně, oblastně ....Tak fajn....♥

      Vymazat
  6. Promiňte, jaký je význam slova pokřady?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. žádný :-) jen jsem se upsala:-) Díky

      Vymazat
    2. Chápu, jasně, už jsem se bála, že zase něco nevím :-)

      Vymazat
  7. Jéé, další hezké místo :) ... Jo, my o velikonocích obalovali stromy, hortenzie, keře .. jsem zvědavá, zda to pomohlo..D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak se daří Johance? Máte se určitě nádherně, viď?
      Užívejte s ní společné první jaro♥

      Vymazat
  8. Taky zdravím, nevím kde žijete ale u nás je tuhá zima, napadlo plno sněhu, a nějaké zeleno jako na fotkách neexistuje, celý čtvrtek jsme odhrnovali sníh, autobusy nejezdily,ani pes nechtěl ven..,všechno rozkvetlé pod sněhem..zdraví Ája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ve středních Čechách, ale zima je tu také. Dnes -2, naštěstí sníh nemáme:-)
      Tak a´t máte brzy zeleno, Ájo.

      Vymazat
  9. Dlouho jsem žila na Slovensku, kde se tato časná jarní kytička jmenuje záružlie močiarne, krásný název... Jak se rozpouštěl sníh, tak jsem vždy z auta cestou na chalupu pozorovala jak nejdřív zelenají příkopy obrácené ke sluníčku, potom se v mokřadech u Zvolena objevily žluté kopečky "záružlia"... Teď žiji na Hané kde je nedozírná rovina a přiznám se, že Vám trochu to krásné okolí závidím, samozřejmě jen v dobrém. Každopádně teď držím palce nám všem i přírodě, abychom se s tou zimou poprali bez větší úhony. Mějte hezký den...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. po našem je to blatouch bahenní :-)
      Užívejte Hanou, takový úrodný kraj.

      Vymazat
  10. Fotečky hezké jako vždy! Jenže já dnes ze schránky přinesla časopis Krásný Venkov a koho tam nevidím :-) Jsou to oni - U nás na kopečku! Vím, že jste se letos v časopise měli objevit, ale kdy, to jsem nevěděla.
    Hezky jsem si početla, podívala na to, co pro mně nové není. Ale vypadá to v časopise stejně bezvadně jako tady na blogu. Ne každému se toto podaří, takže blahopřeji!!!!!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, moc děkuju. Já také nevěděla, kdy ve Venkovu budeme. Fotilo se to v srpnu a na konci března jsem se dozvěděla, že budeme v květnovém čísle. Já nás ještě v časopise neviděla. Nejsem předplatitelka, tak v květnu musím do trafiky:-) Vážím si toho, že jsme tam, hlavně proto, že redakce oslovila mě. Nikam se sama necpu:-)
      krásný víkend, M

      Vymazat
  11. Dnes mi dorazil časopis Krásný venkov. Jé ty znám :) - U nás na kopečku. Gratuluji, moc hezký článek. Přeju krásný víkend. Bětka

    OdpovědětVymazat
  12. O mokřadech bych mohla vyprávět...Naše celá třída dělala na mezinárodní den mokřadů 2.2. prezentace pro celou naši školu o mokřadech, co zde žije, proč je chránit atd. Bylo to velmi náročné, ale výsledek stál podle mě za to a všem se to líbilo :) A nakonec i my sami jsme se o těch mokřadech něco dozvěděli :)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den Moni,opět krásné fotky.Držím v ruce Krásný venkov (Krásný rok) a k mému velkému překvapení a radosti se na mne smějete Vy,holčičky a Váš úžasný domov! Moc gratuluji a přeji Vám všem hodně zdraví a pěkné jaro. Denisa Mazancová

    OdpovědětVymazat
  14. U nás je podél potoku také krásně zlato od blatouchů. Jinak máme zahradu "vyzdobenou" netkanou textilií - klematisy, nakvetlá broskev, keře obalené hrozínky rybízu, malá magnolie.... vše jsme zabalili. V sudech plavou přes den plastové lahve, po ránu jsou v sevření naštěstí "jen" 1cm vrstvou ledu.... V truhlících se krčí macešky. Včera jsem byla v trhu, prodavač se klepal zimou, ale kytičky už měl v přepravkách, no ještě si tak týden počkám a pak mne přepadne kytičková mánie-jako každý rok. Však příroda se oklamat nedá, už vyrážení konvalinky...... a mně to dneska nedalo a po dopoledním hlídání naší 4 měsíční vnučky jsem konečně mohla vyrazit se sekačkou. Trávník je zase uklizený, ptáčci mají blíž k žížalkám..... Ještěd včera ještě bílý má dnes už jen bílé fleky. Ty až zmizí, bude jaro..... přeji vám všem krásný víkendík v jarní přírodě. Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥