čtvrtek 27. července 2017

levandulová přezrálá sklizeň


Tak schválně: kolik z vás je na tom stejně jako já. Rozkvetlou omamnou levandulí se kocháte, kocháte, pozorujete toho života na jejích květech a najednou přeschnou ještě na stvolu a k usušení nejsou pěkné. Každý rok si říkám, že levanduli včas sklidím. Pár svazečků mám, ale většina posloužila motýlům, včelkám a čmelákům. Dnes jsem využití i na tuto suchou našla ... levandulový věnec.
Nejprve se udělejte malé kytičky, které svažte jemným zeleným drátkem. V každé kytičce mějte zhruba 20-30 květů. Kytiček si připravte asi 12-14. Potom už je uvazujte jemným drátkem k sobě a nakonec ozdobte vašimi letničkami, ovocem, bylinkami, trávou ...
My hned využili při večerním dýchánku na terase.


Relaxovat mezi krásném je mi třeba. Dovolená se přehoupla přes svou polovinu a já si ještě nestačila ani otevřít časopis a jen tak se začít a lenošit. Letošní prázdniny jsem pojala, koukám, nějak moc pracovně. Těším se, až vám budu moci své projekty, kterými jsem byla oslovena, představit. Je neuvěřitelné, na čem všem mohu spolupracovat. Děkuju za ty šance.




Krásný večer a pro ty, kteří čtou ráno, příjemný den.

18 komentářů:

  1. Moni,jsem na tom stejně s tou levandulí 😉Svazek mám letos jen jeden,ostatní bylo pro včelky 😉Chtělo by to už ostříhat,ale u nás tento týden dost prší.Ctu ještě večer,právě jsem dozehlila a dovolenou máme až více jak za týden.Tesim se na další projekty z kopečku☺

    OdpovědětVymazat
  2. Moni,nádhera,já jsem neměla ani co sklízet,těch 10 květů nepovažuji za úrodu , nějak mi levandule nepřežila zimu,pa a těšíme se .Dáša

    OdpovědětVymazat
  3. Jooo,konečně si nepřipadám jako lajdák.Mám to naprosto stejně a to každý rok.Ale sirup jsem stihla a mám dva svazečky a věnec na lustru. Krásný blog,těším se na každý nový příspěvek.Přeji Vám krásné léto,Markéta.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera... Taky mám mraky přezrálé levandule, děkuju za inspiraci a přeji krásné letní dny... Veronika

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, většinou čtu ráno v práci u kávičky, jen Vaše stránky krátce projedu a pokud je něco nového "na kopečku" pak se k nim odpoledne vracím.
    Levanduli jsem letos včas ostříhala, ale nemám ji zdaleka tolik jako vy.
    Děkuji za Váš blog, je mi velkou inspirací - tvoření, vaření, ale hlavně mi přináší velkou radost a to je asi to nejdůležitější.
    Mějte se krásně a pěknou druhou půlku prázdnin.
    Monika

    OdpovědětVymazat
  6. Levanduli mám na zahrádce také, ale ne v takovém množství, aby stačilo na věnec.
    Ten Tvůj je moc hezký a je to krásná letní dekorace ve venkovní sezení.
    Hezký denn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Také s tím stejným bojuji Mončo. Letos mám však vysazen nové levandule (v zimě mi vymrzly) a tak těch pár kvítků nechávám motýlům a včelkám k pastvě, ať si dopřejí. Avšak asi odstřihám i těch pár, abych doma ucítila tu vůni :o).
    Nezapomínej také na sebe!!
    Ála

    OdpovědětVymazat
  8. také také, tu hlavní jsem ostříhala včas a ty další se mi nějak nechctělo:)...krásný nápad a krísný víkend.Petra.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak ještě jednou 😃 chtěla jsem se Moni zeptat na ty krásné echinacey, kupovala jste sazenice, nebo jste pěstovala ze semínka? A množíte dělením? Děkuju ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Echinacei kupuji jako sazenice a sázím na jaře nebo na podzim. Ony se množí samy. Rozrůstají se do šíře, já je zatím nedělila.

      Vymazat
    2. A kde kupujete, obi nebo běžná zahradnictví? Děkuji moc a přeju krásný zbytek prázdnin?

      Vymazat
  11. Moni, krásný věneček. Levanduli na zahrádce mám také, ta nesmí chybět, ale takové množství jako vy, nemám. :o)
    Přeji krásné léto. D.

    OdpovědětVymazat
  12. Levanduli take mam,ale vse nechavam venku cmelackum,me ani trosku nevoni,ale na zahrade ji to slusi,pekny venecek,,,dae

    OdpovědětVymazat
  13. Moni, to je nádhera, perfektní nápad a skvělá voňavá dekorace, K.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný den Moniko, levanduli jsem si zamilovala před pár lety v Chorvatsku a sehnala jsem si tedy několik keříčků. Loni jsem jí ostříhala do kytiček všechnu, ale letos nám tady létalo tolik včeliček a motýlů, že jsem se s nimi musela rozdělit ;-) Teď je ve stavu asi ještě více odkvetlém, než máte vy, ale protože zítra odjíždíme, tak nevím, zda stihnu takový krásný věneček. Tak to budu brát jako inspiraci pro příští rok, třeba :-)
    Přeji krásný slunečný víkend všem na kopečku i všem čtenářkám a čtenářům.
    Jitka z Trojzemí.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné, děkuji za inspiraci. Také mám přerostlou, líbí se mi, jak to na ní žije. ;-)D.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥