pátek 18. srpna 2017

Co s vysloužilým špalkem na štípání dřeva?



Špalek už dosloužil. Tom na něm pět let poctivě každou zimu štípal dřevo do krbu a díky jeho zásekům a vlivu počasí získal špalek nádhernou patinu. Nejdřív jsem myslela, že dostane novou funkci ... dekorovat a krášlit zákoutí zahrady mezi keři. Ale když jsme navštívili naši kamarádku Stáňu, hned jsem věděla. Stáňa podle mě dělala špalkové anděly a nijak netroškařila, udělala opravdu obr barokního a po vzoru těch porcelánových mu dala do rukou svíčku. Tak teď se zase tímto nápadem opičím já. 



Jak na dřevěného anděla?
Už jsem to tu psala mockrát, ale stejně mi chodí stále dotazy. Tak tedy

DIY ANDĚL
Budete potřebovat:
špalek
velký hřebík, nebo roksorovou tyč
karton
polystyrenovou kouli, nebo slámu, noviny a izolepu
sádrové pásky, nebo obinadlo a sádru
malé hřebíčky, nejlépe lepeňáky
drátek
vrtačku, kladívko

Vyberte si polínko nebo špalek. Důležité je, aby dokázal stabilně stát. 
Zatlučte hřebík jako krk pro anděla. U tohoto barokního velkého jsem použila roksorovou tyč. Už byla z výběhu pro králíky pěkně zrezlá. I hřebíky nechávám na dešti zreznout. Patina musí být :-)
Hlavička: Buď si kupte dostatečně velkou polystyrenovou kouli, nebo vytvořte svou hlavičku. Já tak velkou nesehnala, tak jsem motala. Z novin jsem postupně pomocí izolepy umotala dostatečně velkou kouli. Rada: izolepa jde potom špatně provrtat, ale i tak se povedlo. Lepší než izolepa by byla příště páska na malování.
Z kartonu vystřihněte křídla. Hlavičku i křídla oviňte speciální páskou z výtvarných potřeb. Je to páska (obinadlo), na kterém už je nanesena sádra. Pásku si nastříhejte na kousky, připravte misku s vodou a můžete začít. Obinadlo ponořte na vteřinu do vody a potom hned na karton. Pásku různě shrňte a prsty přetřete, aby byla křídla bílá a ne mřížkovitá. Mokrá páska krásně drží na jakémkoli materiálu a za několik hodin ztuhne a karton velmi zpevní.
Po zaschnutí sádry provrtejte vrtačkou hlavu do poloviny a napíchněte na hřebík nebo na tyč. Křídla přiťukněte malými hřebíčky ke špalku. Nejvíce se mi osvědčily lepeňáky s velkou hlavičkou. Hlavičky hřebíků nakonec přelepte kousíčkem pásky se sádrou, aby nebyl vidět žádný spoj.
Svatozář: nejlépe starý zrezlý drátek oviňte 2-3x dokola a na konci nechce několik centimetrů, abyste ji mohli zapíchnout do hlavičky.
Pokud budete dávat andělovi i svíčku, stačí hřebíky a na ni mističku položit. Já dělala dva anděly a oba drží keramickou mističku z aroma lampy. Obě aroma lampy mi Áša rozbil, když honil mouchy a jak se teď nerozbité mističky hodily.
A to je vše. 
Tak hodně zdaru, pokud se do vlastní výroby pustíte. My jsme na Vánoce připraveni:-)
Ale u mě nehrajou Vánoce žádnou roli, anděly mám kolem sebe zkrátka neustále.





Nové svatozáře dostali i staří andělé u dveří.



Druhého naděla jsem měla z klasického dvouletého vyschlého dřeva a ten potřeboval bílou patinu udělat. Vemte štětec a nasucho natřete balakrylem.


A takhle mi pomáhal náš chlupáč, který se zasloužil o kalíšky na svíčky, kluk šikovná:-)

Ještě se mě často ptáte, kde mohou andělé se sádrou stát. Já je mám venku na terase, prší na ně, sněží a i tak dva roky vydrží. Pokud páska se sádrou zřídne, není nic jednoduššího, než jim starou hlavičku i stará křídla opět obmotat sádrou. Pokud je necháte pod střechou, vydrží mnoho let.

Tak krásný den a také to máte s anděly jako já?
Věřím jim a mám je stále kolem sebe.

22 komentářů:

  1. Dobré ráno, Moniko,
    zase nemám slov. Prostě KRÁSA A NÁDHERA.
    :-) Olina Z.

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, nový Anděl je boží. Ten špalek má už něco za sebou a jeho nádherná kresba se k andělovi hodí. Moc se povedl. Já mám kolem sebe také hodně andělů, dnes už můžu říci, že skoro sbírku a každý má svůj příběh. Loni na podzim jsem podle Vás vytvořila i anděly z polínek. Měly úspěch a tak jsem jich pár musela přidělat. Ale tento ze špalku je bezkonkurenční, nemá chybu. A s tím svícnem je dokonalý.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Mončí, bez andělů to zkrátka nejde!! Mám to také tak..
    Váš "nový"ze starého špalku je opět krásný! Andělská armáda se Vám Mončí pěkně rozšiřuje!!Navíc jim to u vás moc sluší, vždy jim vyberete krásné místo.
    A kočičí pomoc k nezaplacení, že!
    No nic..jdu hledat špalek..!!!
    Mějte se u vás "na kopečku" krásně, užívejte finišujících prázdninových dnů.
    Z chaloupky mezi kopci srdíčkově zdraví Jana.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ten anděl nemá chybu. Je jasné, že se budu opičit. A jako Jana z chaloupky mezi kopci jdu hledat špalek. To by v tom byl čert, abych nějaký nenašla :-)
    Hezký víkend u vás na kopečku.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Tvoji andělé jsou dokonalí!! Už jsem se nechala inspirovat, ale takhle krásné je nemám..:o)..Nejvíc se mi líbí ten první..ten tedy je! Mějte se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
  6. petra mikulcová18. srpna 2017 10:04

    Milá Moniko, u Vás na blogu jsem anděly viděla poprvé a několik andělů jsem vyrobila a samozřejmě darovala. Také jsme vyráběly na tvoření u nás ve vesnici, které jednou za čas pořádám, celkem jich bylo 19 !! byl to krásný zástup andělů a my všechny byla krásně bílé...
    Další skvělý nápad, děkujeme!!!
    petra

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný den Mončo, také mám andílky moc ráda a jejich přítomnost mě dělá šťastnější :-) A o to víc, když to jsou nějaké ručně dělané. Takže moc děkuji, že se podělíte o Váš nápad! :-) Stavíme domeček a moc se těším až si snad příští zimu jednoho takového andílka ke dveřím vyrobím :-) Já šiju andělky a když s nimi někoho podaruji, vždy udělají radost. :-) Mějte krásné prosluněné dny plné radostí, lásky a krásných zážitků :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Dobry den ,Monco...Diky Vam jsem jich nekolik vyrobila,nekolik podarovala....A budu zase tvorit,zkusim vymyslet i se svickou...Hezke dny vsem.JP

    OdpovědětVymazat
  9. Zlatíčko, špalkový je nejúžasnější, Tvé andílky miluji.
    Pa pa Zuzka morkusovic

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný den Moniko, váš blog je nádherný. Anděly jsem podle Vás dělala předloni i vloni a vždy každého potěší. A ten Váš nový fešák je kouzelný. Moc děkuji za sdílení Vašich nápadů. Petra z Chrudimi

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím,tvé andělíčky♥ miluji a nejen já,každá návštěva chce takéééé))))).Takže tvořím a tvořím)))))).Ten kalíšek na svíčku mu dodává ten správný šmrnc.....takže opět kopíruji,nevadí?Aten špalkový je úžasný♥.Pa,Šárka.

    OdpovědětVymazat
  12. MOC vám všem děkuji za krásné komentáře, jste zlaté.
    A přeji vydařená díla těm tvořivým, které už špalky našly :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobré dopoledne Moniko,
    teď jsem zabrousila k Ince a má kamenného andílky a prý brala inspiraci tady..
    dřevění andílci jsou príma..co vymyslíte ze starých "žďorbů" na vyhození,či spálení-je úžasné!!! I kelímek na svíčku je fajn..:-D
    hezký den přeji Dáša

    OdpovědětVymazat
  14. Ať Vám Vaši krásní andělé přinesou požehnání. Opravdu kouzelní.

    OdpovědětVymazat

  15. Také mám pro anděli slabost,a ti vaši polínkový a špalkový jsou moc super a dokonce jsem teď listovala časopisem náš útulný byt a narazila tam na jednoho" vašeho"nebo podle vás jak si stojí vedle TV stolku ze starého štokrle.

    OdpovědětVymazat
  16. Moniko, je to nádhera, už dlouho tady ty anděly obdivuji a na nějaké se chystám:-) krásný den Táňa

    OdpovědětVymazat
  17. Milá Moniko, Vaše stránky jsem objevila asi před rokem,kdy jsem podle Vás pekla Pavlovu. Po narození synka jsem sledovala pár webů pro maminky a šílela z toho,co bych měla a nedělám a pak zase z toho,co dělám a neměla bych. Pak jsem si podobné zakázala a vzpomněla si na Vaše stránky. Vaše milá slova,skvělé recepty a hlavně úžasné nápady na tvoření a dovádění s dětmi. Pomohla jste mi se zpátky naladit na klidnou a pohodovou vlnu,kdy ke všemu přistupuji se selským rozumem a s otevřeným srdcem. Vaše anděly jsem objevila při procházení starších příspěvků a zamilovala se do nich. Můj největší anděl hned po synovi je moje maminka. Jeden anděl podle Vašeho nápadu u ní přistane,až bude mít svátek.
    Moc Vám děkuji za milý web,mějte prima dny, těším se na každý Váš příspěvek Katka
    P.S.:Ještě mě před tvořením napadá - necháváte jednu stranu křídel zaschnout a pak děláte druhou,nebo obě "patláte" najednou? Příp.jak pak necháváte schnout? Děkuji za Vaši odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, moc Vám děkuji za nádherná slova♥ Jste hodná.

      Křídla obalím hned z obou stran a při zasychání je pravidelně otáčím. Páska schne venku na větru a slunci velmi rychle a za pár hodin je tvrdá jak kámen.
      Krásné dny, Monča

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥