čtvrtek 24. srpna 2017

mýdlová vlna


Prázdniny neúprosně končí, a tak jsem ráda, že jsem svůj seznam s tím, co chci za léto stihnout, vyškrtala celý a stačila i další várku mýdel. Blíží se hrnčířské trhy a tam mám kamarádky, které chci obdarovat.

Levandulové mýdlo s modrým jílem. Modrý jíl detoxikuje a revitalizuje pokožku. V mýdle je letošní sušená levandule a esence z ní.


Heřmánkové mýdlo s esencí z pomerančů.


Hřebíčkové mýdlo s červeným jílem a namletým hřebíčkem.
 Je peelingové a voní po namletém hřebíčku, badyánu a skořici, ve kterých bylo louhováno. Červený přírodní jíl pochází ze slunné Francie. Je bohatý na oxidy železa a draslík. Primárně se červený jíl dává do pleťových masek, ale v mýdle je také skvělý. Dodává pleti minerály, čistí a navrací přirozenou barvu.


Dvoubarevné mýdlo, kterému říkám svítání.
Je nakombinováno z modrého jílu a z aktivního uhlí, přičemž v černé části je i modrý jíl. Má v sobě i sušenou levanduli a její esenci.


Rozmarýnové mýdlo se sušeným rozmarýnem, troškou modrého jílu na zelenkavé zabarvení a krásně voní esencí z máty a zeleného čaje. Moje oblíbené.


Černé mýdlo s trochou levandule a esencí z levandule obohacené o aktivní uhlí.
 Aktivní  uhlí je vhodné na problematickou pokožku. Toto aktivní uhlí je vyrobeno ze skořápek kokosových ořechů a na pokožce přímo hladí. Mé oblíbené. Vhodné i na lupenku, ekzémy a vyrážky. Já se s ním i odličuji a používám na obličej, ale chce to pořádně zavřít oči :-)




 Už jsem usušila náš měsíček lékařský, a tak je na světě toto mýdlo s měsíčkem lékařským Dělám ho moc ráda a těším se, až ho nakrojím. Jsem zvědavá, jakou strukturu květy v mýdle udělají. Měsíček mýdlům nesmírně sluší a pokožku hladí. Vůni přidávám pomerančovou 100% přírodní esenciální olejíčky. 


Kávové mýdlo se 100% namletou arabikou.
Toto mýdlo mám velmi ráda. Funguje jako peeling a ve sprše umí pěkně prokrvit pokožku:-) Ráda ho používám, když chci smýt mastné krémy i nečistoty a pachy z rukou po vaření. 

Krásný den. 
Já si toto počasí strašně užívám. Miluji tu vůni babího léta, kdy už je v dálce lehce cítit podzim, barvy jsou syté, ale přitom se ještě ohřejeme od sluníčka.
M.

37 komentářů:

  1. Moni, moc krásná mýdla :o) taky se chystám na výrobu, ale času málo a práce hodně :o) Zdravím všechny na kopeček, pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jde i po večerech. Jedno mýdlo zabere čas jako jeden koláč:-)
      Tak a´t se brzy podaří.

      Vymazat
  2. Tedy Moni, jsi mýdlová odbornice. Jedno mýdlo krásnější než druhé. Mému oku lahodí to s měsíčkem. Maminka vařila měsíčkovou mast už když jsem byla malá a díky tvojí fotografii se mi vrátili vzpomínky a chuť taky to vyzkoušet.
    Užívejte poslední prázdninové dny. Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to bych neřekla, ale děkuju. Měsíček je úžasná bylinka a jka umí krásně dobarvit bylinkové čaje.
      krásné dny, M

      Vymazat
  3. Celé léto jsem se na vaření mýdla chystala,pořád nebyl čas,až konečně na poslední chvíli tento týden, během čtyř dnů devět kilo... :-). Úžasný relax. Nastartoval mi to před časem tvůj recept na mýdlo s mlékem a medem... Díky. Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, Ivčo. Tak a´t dobře mydlí :-)

      Vymazat
  4. Monika,
    mydielka sú tak nááádhernééé, ani by som si nevedela vybrať, asi by som si kúpila z každého. Obdivujem vašu šikovnosť, "smekám" :-)
    Prajem pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
  5. Monika mydielka majú neskutočné farby. Nádherné. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Andejko. To je těmi jíly a bylinkami, vždy čekám, co nakonec za barvu vyleze:-)

      Vymazat
  6. Zdravím na Kopeček ! Mýdlové příspěvky mě moc baví a teď už dokonce můžu srovnat krásné fotky s realitou. Moni, ještě jednou moc děkuji !!! Mýdla jsou opravdu úžasná a můj favorit je to černé, změny pleti po jeho užívání mými adolescenty jsou viditelné. Určitě si objednám znovu. Hezké dny, Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem fakt moc ráda, Radko, že pomáhají viditelně. Díky.

      Vymazat
  7. Nádherné! Jste šikulka a obdivu Vaší energii s jakou se do všeho pouštíte! Krásné babí léto, Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Radko. Je fakt, že při tvoření se mi energie jen umocňuje. Hrozně mě to baví. Ať už hobluju dřevo, natírám, nebo mýdlařím:-)

      Vymazat
  8. Moc ráda čtu Váš blog. :-) Chci se zeptat, zda mýdla i prodáváte? Děkuji :-) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, dělám pár kousků v kuchyni a občas pošlu prvním zájemcům i za výměnu jejich výrobků.

      Vymazat
  9. Moni můžu si objednat to černé a to rozmarýnové?

    OdpovědětVymazat
  10. Krása,na kterých trzích budete,děkuji IrenaP.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale né prodávat, na hrnčířských v Berouně jako zákazník:-)

      Vymazat
  11. Milà Monika, tak na toto sa teším zo všetkého najviac , vaše mydlové vlny....
    Bývam od vás "hodně daleko", ale ich vôňu cítim až tu. Kúpila by som každé, lebo vybrať si by bolo pre mňa problém...
    Stále tajne dúfam, že vás nahovoríme na kurz pre nás ��.
    Nech sa darí. Krásny zvyšok prázdnin...
    Lujza

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý večer,Moniko. Mohla bych si nějaká mýdla koupit?:-)jsou neodolatelně krásné a voní mi na dálku. Bára:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barunko, ráda bych zaslala, ale už bohužel nemám. Měla jsem volných pár kousků a ty se rozebraly.
      Nezlobte se.

      Vymazat
  13. Nedivím se... nechcete si otevřít e-shop:)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už o tom začínám v koutku mysli uvažovat :-)

      Vymazat
  14. Dobrý den, uvažujte prosím :-) budu věrný zákazník. Adriana

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den Moniko, mýdla jsou napohled moc krásná, ale nevadí při mytí ty květinky, semínka a dokonce zrnka kávy, vždyť to může ucpat vanu. Nechci vás a vaše obdivovatelky naštvat, prostě se jen ptám, jakou s tím máte zkušenost. Přeji hezký den, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my používáme asi 4 roky nepřetržitě a ve všech umyvadlech a sprše. Nikdy se nám nic neucpalo. Ono tam těch bylinek není tolik, aby odpadávaly po velkém množství. Kávová zrna jsou na parádu a namletá káva vůbec nevadí. Uvolňuje se pomaličku. Dlouho se na mýdle drží a peelinguje :)

      Vymazat
  16. Moc zdravím na kopeček, taky jsem si zamýdlařila, a vyšlo z toho měsíčkové mýdlo a už se suší v podkroví na dřevěných policích..Teď jen čekat až dozraje..Pokrčovala bych dál ale došel mi olivový olej,šípky mám vyluhované- tak nevím co teď s tím..Díky za inspirace!!Ája

    OdpovědětVymazat
  17. Zdravim Vas,nadhera :)
    muzu se zeptat kde ob
    jednavate suroviny na mydelka? :))Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačí, ekokoza.cz, utrililii.cz

      Vymazat
    2. Moc moc moc dekuji.Krasny den preji.Katka

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥